The Rolling Stones

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Gewoon lekker door met een golden oldie setlist hoor...
#StonesEnChile setlist. Thank you Santiago for a wonderful opening night! #StonesAméricaLatina
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
http://nos.nl/artikel/2095124-mick-jagger-cuba-here-we-are.html
FREE CONCERT FOR THE CUBAN PEOPLE

De Rolling Stones zijn vannacht aangekomen op Cuba voor hun eerste concert op het communistische eiland. Vanavond geven de Stones voor het eerst een - gratis - concert in Havana. Naar verwachting komen er honderdduizenden bezoekers naar het concert in een sportcomplex.

Op het vliegveld van Havana werden Mick Jagger, Keith Richard, Charlie Watts en Ron Woods ontvangen door de Amerikaanse ambassadeur en Cubaanse officials.

Een jolige Jagger en Richards stonden de pers kort te woord. "Het is duidelijk dat er wat dingen zijn gebeurd de afgelopen jaren. Tijd verandert alles, dus we zijn blij dat we hier zijn. Het wordt een geweldige show morgen, oh mijn God, is het morgen al? We moeten ons gaan voorbereiden."

Verboden

Rockbands waren decennia lang verboden op Cuba, omdat muziek van Amerikaanse oorsprong werd beschouwd als subversief in het communistische land. Sinds de relatie tussen Cuba en de VS is verbeterd, sinds vorig jaar, laat de regering van Raúl Castro ook de culturele teugels vieren.

In een YouTube-filmpje zei de band dat ze vaker op bijzondere plaatsen hebben gespeeld in hun lange carrière. "Maar deze show in Havana is een mijlpaal voor ons, en hopelijk ook voor al onze vrienden op Cuba."

Het filmpje is een uitnodiging voor de Cubanen om naar het concert te komen. De kans dat de Cubanen het filmpje hebben gezien is overigens klein, want slechts drie procent van de huishoudens op Cuba heeft internettoegang. Toch zal het met de reclame voor een Rolling Stones-concert ook in Cuba wel goed komen.

De Stones zijn sinds februari bezig met hun tour América Latina Olé. Maandagavond trokken ze in Mexico-Stad 60.000 bezoekers. Tien jaar lang was de legendarische rockgroep niet meer in Mexico geweest, zei zanger Mick Jagger.

"Toen hebben we tequila gedronken, ditmaal drinken we mescal", grapte Jagger. Hij schertste ook over de Amerikaanse acteur Sean Penn, die in januari een omstreden interview had met de toen nog voortvluchtige drugsbaron Joaquín 'El Chapo' Guzmán. Jagger: "Sean Penn kwam naar mijn hotel om me te interviewen, maar ik rende weg."

Het optreden in Cuba is de laatste stop van de Latijns-Amerikaanse tour van de Stones. Het concert moest vijf dagen worden uitgesteld, omdat president Obama begin deze week op Cuba was voor een historisch bezoek.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Leuk stukje tekst over de graits Cuba gig...
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4271416/2016/03/29/Gelukkig-hadden-de-Stones-schijt-aan-Cubaanse-overheid.dhtml
Naar schatting zagen ruim een miljoen mensen afgelopen weekend het gratis optreden van The Rolling Stones op Cuba. Onder hen ook voetbalanalist Johan Derksen. Zijn zakelijke compagnon Gregory Elias haalde de band naar Havana.
Was het concert inderdaad zo legendarisch als vooraf werd gezegd?
,,Het was bijzonder, absoluut. Als je bedenkt dat de Beatles en Elvis Presley in Cuba zijn geweigerd, was dit heel speciaal. En ik moet zeggen: de Stones hebben hun uiterste best gedaan. Mick Jagger las allemaal zalvende Spaanse zinnetjes van een autocue over veranderende tijden en een mooie toekomst. Dat ging er natuurlijk in als koek. En ik begreep dat de overheid hen had verboden Sympathy for the Devil te spelen. Aan dat soort onzin hadden ze gelukkig nog steeds schijt. Die song is gewoon uitgevoerd.''

Uw compagnon Gregory Elias boekte de band. Met hem organiseert u ook uw bluesfestival in Grolloo op 3 en 4 juni.
,,We hebben samen met Jan Lagendijk een muziekbedrijfje. Gregory opereert internationaal zelfstandig, maar opperde enige maanden terug: zullen we eens gek doen en de Stones proberen te halen? Gregory wil zaken gaan doen op Cuba, dus zag het belang van een gratis concert. Ik vond het een dapper plan, maar tot mijn verbazing had hij een week later een getekend contract.

Gregory is net als Jan financieel helemaal gevuld en zuinig met geld, maar voor de muziek kijkt hij echt niet op een paar centen.''

De Stones op Pinkpop kostten naar verluidt 4 miljoen euro. In Havana ook?
,,We hebben afgesproken niet over geld te praten, maar daar kon je weleens gelijk in hebben.''

De bandleden zijn gemiddeld 72 jaar. Waren ze nog in vorm?
,,Ze speelden uitstekend. Vooral Jagger is hartstikke fit en zo lang de twee gitaristen (Keith Richards en Ron Wood, red.) niet omvallen, houdt hun sound gewoon stand. Alleen Charlie Watts oogde als een demente bejaarde achter z'n drumstel. Dat kan echt niet meer. Ik kan me niet voorstellen dat die hierna nog een keer de wereld rondtoert.''

Heeft u de Stones backstage ontmoet?
,,Omdat ik zo'n backstagebandje om mijn pols droeg, mocht ik met de band op de foto. Maar ik voelde er niets voor om op mijn 67ste naar zo'n fotootje te gaan staan hunkeren. We hebben onze kaartjes aan de kinderen van Gregory en Jan gegeven.''

Door uw trip ontbrak u wel in alle beschouwingen na het overlijden van Johan Cruijff.
,,Leon Ramakers (oud-directeur van Mojo Concerts, red.) vertelde me het nieuws in het vliegtuig. Bij aankomst in Havana bleek ik tientallen berichten van zenuwachtige producers van Nederlandse talkshows te hebben. Ik heb even getwijfeld, maar er ging geen snelle vlucht meer terug. Kijk, het is natuurlijk hartstikke treurig dat Johan is overleden, we waren goede kennissen, maar ik vond het eigenlijk best lekker dat het circus na zijn dood aan mij voorbij getrokken is.''
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Verwachting van het nieuwe-blues-geïnspireerde-album einde dit jaar.
Eerste data voor de herfst tour staan al even.
7 OCTOBER INDIO, CALIFORNIA EMPIRE POLO CLUB
14 OCTOBER INDIO, CALIFORNIA EMPIRE POLO CLUB
19 OCTOBER LAS VEGAS, NEVADA T-MOBILE ARENA
Er zal komende tijd druppelsgewijs wel data bij komen.
Ik denk dat Europese-Stones-fans in 2017 wel eens nieuws kunnen gaan verwachten...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
72-jarige Mick Jagger wordt weer vader

Mick Jagger wordt weer vader. De 72-jarige muzikant verwacht zijn achtste kind met de 29-jarige vriendin Melanie Hamrick.
Dat bevestigt zijn management, volgens persbureau AP.

Het is het eerste kind voor de Amerikaanse ballerina, met wie Jagger sinds 2014 een relatie heeft.

Jagger en Hamrick wonen niet samen. Volgens een bron van The Sun is Hamrick ook niet van plan bij Jagger in Londen te gaan wonen. Ze wil naar Los Angeles verhuizen of dichtbij haar familie in de Amerikaanse staat Connecticut wonen.

Jagger is niet de enige Rolling Stone die op latere leeftijd nog vader wordt. Zijn bandgenoot Ronnie Wood (68) verwelkomde twee maanden geleden nog een tweeling. Jagger heeft naast zijn zeven kinderen, ook twee kleinkinderen.
http://www.nu.nl/achterklap/4293508/72-jarige-mick-jagger-wordt-weer-vader.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
http://wegotit.at/geruecht-stones-wollen-2017-auf-die-donauinsel/
Gerücht: Stones wollen 2017 auf die Donauinsel
Anfang Dezember bringen die Rolling Stones nach 11 Jahre eine neue CD. Mick Jagger und Co. haben dafür legendäre Blues-Coverversionen eingespielt! Noch sensationeller sind freilich ihre Wien-Pläne: sogar ein Auftritt bei Rock in Vienna ist möglich!

„Bei den paar Zusehern kann die Austria auch auf der Spenadelwiese spielen“ oder „Es gibt doch eh keine bessere Location in Wien als die Donauinsel“ Riesenecho auf die WEGOTIT-Story zur Konzert-Problematik 2017 im Internet und auf den Radio-Stationen: wegen den Kickern der Wiener Austria ist das Ernst Happel-Stadion ja nur zwischen 26. Mai und Mitte Juli, also keine acht Wochen lang, für Konzerte verfügbar. Doch gleich sechs Top-Acts – von U2 über Robbie Williams bis zu den Rolling Stones – haben Wien nächsten Sommer für Großkonzerte im Visier.

Nun ringen die heimischen Veranstalter um Termine und Ersatz-Lösungen und die Rolling Stones, die Anfang Dezember nach 11 Jahren Pause (!) sogar eine neue CD mit Blues-Coverversionen (!) veröffentlichen, sorgen dabei für den ersten Knall-Effekt: „Sie wollen generell andere Venues als bei der letzten Tour spielen,“ verrät ein Konzert-Insider.

Schon gilt die Donauinsel als heiße Alternative. Und das sogar mit einer absoluten Top-Sensation: Das Kult-Festival Rock in Vienna, das nächstes Jahr vom 2. bis 4. Juni über die Bühne geht, will nach Metallica oder Rammstein sein Musik-Programm anno 2017 an ein deutlich älteres Publikum richten. Und da wären die Stones – in Summe bereits 299 Jahre alt – gerade richtig …
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Het geucht is ook dat de stones hun nieuwe cd aan het opnemen zijn in de studio van Mark Knopflers British Grooves in Londen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Het geucht is ook dat de stones hun nieuwe cd aan het opnemen zijn in de studio van Mark Knopflers British Grooves in Londen.

Sterker nog. In December komt een album al.
The Rolling Stones will be releasing a new studio album with blues songs early December 2016 worldwide. The album is featuring cover songs only. The new album is the second in a series of projects including Havana Moon, and the album with own songs probably due for a 2017 release.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Nog een toevoeging op dit bericht dat ik hierboven een paar posts terug heb geplaatst, nav een klein tekstje in het Pinkpop topic...

Dus het is als volgt, in de Oostenrijkse geruchten worden ze inmiddels gelinkt aan een gig op Donauinsel.
http://www.oe24.at/musik/pop-rock/Stones-und-Co-zittern-um-Wien/248557144
U2, Stones und Robbie wollen 2017 Wien rocken. Doch Happel-Stadion ist kaum frei!

Musik
Großes Konzert-Zittern in Wien. Nach der heurigen Open-Air-Flaute mit nur einem einzigen Stadion-Konzert (AC/DC) haben anno 2017 gleich fünf Kapazunder Wien für Großkonzerte im Visier: U2, Coldplay, Guns N’ Roses, Robbie Williams und – ÖSTERREICH berichtete es exklusiv – sogar die Rolling Stones.

Fußball
Es wird ein Ringen um die Zeit, denn das Ernst-Happel-Stadion ist wegen der Wiener Austria nächstes Jahr nur acht Wochen für Konzerte verfügbar! Bis 25. Mai kicken die Fink-Jünger in der Bundesliga. Ab Mitte Juli läuft die Europa- bzw. Champions-League-Quali und nur dazwischen könnten die Superstars im Prater aufspielen.

Stones auf der Donauinsel?
Nun sucht man fieberhaft nach Alternativen: Das Linzer Stadion hat sich schon bei Queen bewährt. Die Krieau könnte nach zwei spielfreien Saisonen wieder aktiviert werden, dazu spekulieren die Stones sogar mit der Donauinsel.

Donauinstel in Wenen, dat is de locatie van DEAG festival Rock in Vienna en verder lijkt volgens de insiders dus volgens dit berichtje weinig data over in de kalender van Donauinsel.
Als deze geruchten correct zouden zijn, dan zijn de DEAG festivals heel belangrijk in de gaten te houden aankomend jaar.
In 2014 stonden The Stones overigens ook onder DEAG in Duitsland met 14 on Fire.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
The Rolling Stones - Coming October 6
https://youtu.be/PP3mx9A7WrU
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb gelezen dat ze met een blues cover album komen. Geen eigengeschreven liedjes maar blues covers. Wat daarvan precies voor te stellen weet ik ook niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Nieuwe album gaat heten "Blue and Lonesome"
Eerste single "Just Your Fool"

https://www.bol.com/nl/p/blue-and-lonesome/9200000065869998/?suggestionType=typedsearch
"The deluxe edition of Blue And Lonesome contains the complete album, a hardcover book and 5 artprints."

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Onderstaande info van RS fourm. Het is dus allerminst zeker dat ze op Rock in Vienna staan als de info klopt natuurlijk......

Ewald Tatar - he promotod the Stones several times in the past - is in the biding process for a gig at Donauinsel, Vienna. Talks are for a Stones-only show (something like a one-day-mini-festival with a few other bands). They won't be part of the 'Rock In Vienna' thing and there won't be another gig at Happel Stadium...
https://iorr.org/talk/read.php?1,2341402,page=7

Zal dus een los concert zijn..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Geen indicatie dat ze met tournieuws komen nu hun album net uit is??
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Optredens komen er wel. Vermoedelijk in the UK.

http://www.dailystar.co.uk/showbiz/goss/568627/Rolling-Stones-new-album-UK-tour-local-pub-gigs-Ronnie-Wood-Mick-Jagger-Keith-Richards

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken