Sport algemeen

Trust me, echt geen enkele Ajacied is trots dit seizoen hoor. Veel meer dan dat Ajax best redelijk was, las ik ook niet.

Toch wordt het tijd dat de Ajacieden langzamerhand gaan stoppen met nuilen. Ja het was een matig seizoen. En toch ben je nu slechts 1 pot verwijderd van Conference League voetbal. Een toernooi dat normaliter een relatief sterk Ajax zou kunnen winnen. Misschien zou daar de focus op moeten in Amsterdam...

Toch wordt het tijd dat de Ajacieden langzamerhand gaan stoppen met nuilen. Ja het was een matig seizoen. En toch ben je nu slechts 1 pot verwijderd van Conference League voetbal. Een toernooi dat normaliter een relatief sterk Ajax zou kunnen winnen. Misschien zou daar de focus op moeten in Amsterdam...
Haha, dit was alleen een reactie op dat Ajax een beetje hoogdravend zou lopen doen.
Verder kan het me oprecht weinig interesseren of we Conference League gaan spelen of niet. Zelfs al winnen we die volgend jaar, dan nog is de schaamte dát we in die competitie spelen net zo aanwezig als vreugde dat je een prijsje pakt.

Een paar jaar geleden zei Van der Sar dat hij zijn biezen zou pakken als Ajax Conference League zou spelen. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
De meegereisde supporters van Groningen gaven na de wedstrijd trouwens een schitterende demonstratie van waarom de burgemeester toch niet zo'n heel gek idee had hen eigenlijk te weren.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en BatMutsje
Hmm... "Wat de aanleiding was, is niet bekend".

Laat me raden...

• 100
Waarderingen: B0G5
Nee alle gekheid daar gelaten, ik hoop dat Utrecht-Ajax nog een beetje een sprankelende match gaat worden.
Ajax moet beter kunnen, maar Utrecht blijkt altijd een harde noot om te kraken voor ze.

Mooi nieuws voor de Arnhemmers.
Jup. Na 6 maanden uitvoerig checken, checken en nog eens checken (een beetje fiscalist doet het in twee weken) in de speciaal opgerichte Vitesse kamer, zijn ze erachter dat het zowaar betrouwbare lokale ondernemers zijn. En nu geven ze de club een deadline tot 15 juni om de shit te regelen, want op die datum al moeten de sluitende begrotingen van alle clubs voor komend seizoen binnen zijn.

Wat een onvoorstelbaar amateuristische kneiterbende is die KNVB toch ook zeg…

Ik weet het, mijn mening is gekleurd. Gelukkig toonden ze wel hun pure kunde bij de mensenrechtenkwesties bij het toewijzen van het WK aan Qatar, de recente paspoortaffaire bij tig spelers, het openen van de voetbalpiramide tussen de KKD en de 2e divisie, het geweldige funtioneren van de VAR, het op eerlijke wijze afbreken van een competitie tijdens een coronapandemie, en het onvolprezen uitsupportersbeleid. Oh wacht…

• Haha
Waarderingen: visdave34
Man man man wat is Rico bekocht. Dit had een van de meest grootste Nederlandse spoort prestaties ooit geweest. Belachelijke KO, zeker als je de sportman Verhoeven kent. Corruptie viert hoogtij dagen, echt een belachelijk besluit.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en Jamel
Nja, het is natuurlijk een bizarre prestatie, meedoen tegen zo'n klasbak in een andere discipline. Of sterker nog, gewoon tien rondes minimaal gelijkwaardig was. Maar na 11 rondes had Oesyk op punten voorgestaan en Verhoeven maakte in die 11e ronde natuurlijk niet de indruk in een eventuele 12e de winst nog naar zich toe te trekken.

Laat onverlet dat het natuurlijk voor alles en iedereen leuker was geweest als die 12e ronde er was gekomen.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Kamp Verhoeven heeft inmiddels bezwaar aangetekend. Terecht, want die stoppage kwam na de bel. Het zal vermoedelijk weinig uitrichten, maar het is goed dat ze een statement maken tegen deze zeer dubieuze gang van zaken.

Verder wel genoten van de avond. Ik had een gratis stream gevonden en heb lekker de hele avond zitten kijken. Het decor was natuurlijk ongelooflijk mooi. En daarnaast heel leuk om Alistair Overeem zeer prominent in de voorbeschouwing te zien. Hij was spot on in zijn analyse en de enige die Rico vooraf al een kans gaf. De rest bleek duidelijk nog nooit van Rico te hebben gehoord en ging uit van een KO in de eerste paar rondes. Dat liep even anders, haha.

Nu ook wel heel benieuwd wat Rico's volgende stap gaat zijn. Hij heeft de harten van de boxfans wel gestolen als je de socials na de partij bekijkt. Dus denk dat hij best aanspraak kan maken op nog een aantal mooie partijen. Misschien tegen één van de Britse toppers in een stadion in de UK ofzo.

Maar die laatste slagen gingen ook gewoon op de dekking van Verhoeven. Tuurlijk zette Usyk aan, maar Rico was echt nog gewoon aan het verdedigen, bizar besluit.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Terrechte winnaar in Volendam net. Ik ben als Feyenoorder opzich ook wel blij dat ajax Europa in gaat. Is denk ik voor de Nederlandse coefficiente lijst ook beter en voor de concurrentie in competitie ook, aangezien ze dan doordeweeks dezelfde inspanningen moeten leveren.

Qua manier van supporten is ajax totaal niet mijn ding, maar moet zeggen dat het qua sfeer vandaag een stuk beter over kwam tov normaal in de arena, toch een leuk voordeel van zo'n knus stadion. In de arena voel je toch een soort grote afstand tussen veld en tribune (en hoor je dat geschreeuw van de megafoon heel erg op de tv).

Verder kan het me oprecht weinig interesseren of we Conference League gaan spelen of niet. Zelfs al winnen we die volgend jaar, dan nog is de schaamte dát we in die competitie spelen net zo aanwezig als vreugde dat je een prijsje pakt.

Jammer. Want onder dit seizoen staat nu een streep, en de focus kan op het volgende, met als doel inzetten op de weg omhoog. Dat kun je in mijn ogen altijd beter doen met naast een doelstelling in een competitie en een beker ook nog een Europees traject. Dan maar de CoL, ook dat is gewoon een Europees podium. Dat kun je wel te min vinden, maar CL en EL hebben ze komend jaar niet verdiend…

In ieder geval de vijf ploegen die ik het liefst in Europa zie namens Nederland en dan hebben we met NEC nog een zesde club die alvast gegarandeerd een groepsfase gaat halen.

Hopen dat zowel Twente als Ajax zichzelf in de voorrondes laten zien en zich plaatsen voor een hoofdtoernooi. Dat zou moeten lukken…

Users who are viewing this thread

• Auke