Sport algemeen

Er wou maar één team voetballen vandaag en dat was Union, dus terechte winnaar maar géén grootse finale.

Harry Styles Hello GIF by The Late Late Show with James Corden

Als ze nu een paar van die lege Harry dinges optredens samenvoegen kan Ajax toch gewoon zijn Barrage wedstrijden in de Arena spelen.

Hadden we niet besloten dat we de playoffs tijdens het concert zouden doen met het publiek op het veld?

Weet niet of ze hier op het forum zitten maar NEC-supporters gefeliciteerd, 100% verdiende 3de plek. Zelf blij met de 4de plek maar Ten Hag mag aan de bak met zo'n lang seizoen op komst. Ajax naar het Volendam stadion blijft wel echt iets hilarisch. Sorry @Oasiss

Weet niet of ze hier op het forum zitten maar NEC-supporters gefeliciteerd, 100% verdiende 3de plek. Zelf blij met de 4de plek maar Ten Hag mag aan de bak met zo'n lang seizoen op komst. Ajax naar het Volendam stadion blijft wel echt iets hilarisch. Sorry @Oasiss

Ik hoorde dat NEC sowieso de groepsfase van EL haalt als ze de voorrondes CL niet overleven, is dat voor Twente ook zo met de Conference League en voorrondes EL?

Edit: al opgezocht, ze moeten wel wat rondes overleven om zeker een toernooi te hebben. Als ze direct verliezen, gaan ze nog naar de volgende voorronde van de Conference League.

Laatst bewerkt:
De gifbeker is na donderdag of zondag echt leeg en dan kan een dikke streep onder dit ellendig seizoen.

Heel tof dat NEC 3e is geworden en Telstar zich heeft gehandhaafd. Naar mijn mening wel de meest sympathieke ploegen dit seizoen. Waar PSV er natuurlijk met kop en schouders bovenuit stak.

Het was een mooi feestje in de Goffert vandaag. Al werd het nog wel even spannend; ze vergaten Kowet de genadeklap te geven:

De supporters moeten er maar even goed van genieten, zo mooi en goed als dit jaar wordt het natuurlijk nooit meer.

Overigens smet op de wedstrijd was het gedrag van Kowet aanvoerder Edvardsen. Echt nog nooit eerder zo’n tokkie gezien. 10 minuten lang obscene gebaren maken naar het familievak van NEC. En maar uitdagen. Next level kansloos. Beschamend dat dit je aanvoerder is.

En helaas is het seizoen van Ajax nog niet voorbij…. Had echt gehoopt dat ze vandaag een mazzeltje zouden hebben en een goaltje erin prikken op het einde (niet dat ze het verdiend hebben uiteraard). Wat een jaar..::::

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Uiteindelijk heeft (bijna) elke ploeg toch wel gekregen wat ie verdiende op basis van het hele seizoen niet?
Enkel NEC heeft zich de laatste weken zelf in de voet geschoten.

Uiteindelijk heeft (bijna) elke ploeg toch wel gekregen wat ie verdiende op basis van het hele seizoen niet?
Qua veldspel zou je een argument kunnen maken dat NEC en Twente beide een plekje hoger zouden verdienen. Feyenoord heeft dan net die extra kwaliteit om een slechte wedstrijd vaker te winnen door individuele klasse. Al met al wel een spannend Eredivisieseizoen op de kampioen na. Trouwens ook nog even, wat geweldig dat Telstar nog een jaartje Eredivisie blijft! Wat verwachten we van de play-offs? Ik denk en hoop dat Willem 2 terugkomt, weet niet of Volendam op tijd kan herstellen na die klap van gisteren, dat terwijl Willem 2 de laatste maanden in goede doen is. Europese play-offs is voor mij een 50/50 tussen Ajax en Utrecht, zou het Ron Jans als laatste kunstje wel heel erg gunnen!

Ja, ik vind ook eigenlijk altijd wel dat je na 34 potjes gewoon staat waar je hoort te staan.

Qua degradatie/promotie ook wel zo fijn dat 3e van boven uit de KKD gaat spelen tegen de 3e van onder in de Eredivisie. Persoonlijk vind ik Willem II dan wel een mooiere club en mogen zij van mij proberen.

Wat de PO's voor de conference league betreft, zie ik Utrecht als grootste kanshebber. Al is misschien nog de setting met 6000 man in Volendam nog wel in Ajax' voordeel.

Ik had het Twente ook wel gegund maar die hebben alles te "danken" aan hun miserabele start dit seizoen. Feyenoord had gewoon ergens een hele dikke grote konijnepoot.
Ajax in Volendam gaan spelen is lichtjes ironisch, ze zijn daar gewend aan degradatievoetbal. Ik gun het Ron Jans inderdaad ook heel erg ;)

Ik had het Twente ook wel gegund maar die hebben alles te "danken" aan hun miserabele start dit seizoen. Feyenoord had gewoon ergens een hele dikke grote konijnepoot.
Ajax in Volendam gaan spelen is lichtjes ironisch, ze zijn daar gewend aan degradatievoetbal. Ik gun het Ron Jans inderdaad ook heel erg ;)
Ja, Feyenoord is uiteindelijk de meest stabiele zwakke ploeg gebleken.

Wat Europese punten betreft wel een miserabel uitgangspunt. Feyenoord gaat amper punten pakken. NEC zal twee potjes voorronde spelen, maar ik begreep dat ze dan wel direct de groepsfase van de EL in gaan? Daar zullen echter ook weinig punten gepakt worden.

In die zin zou een iets beter Ajax in de conference league nog voor de Europese punten aardig zijn. De finale daar is nu Strassbourg tegen Rayo Vallecano?

Ja, Feyenoord is uiteindelijk de meest stabiele zwakke ploeg gebleken.

Wat Europese punten betreft wel een miserabel uitgangspunt. Feyenoord gaat amper punten pakken. NEC zal twee potjes voorronde spelen, maar ik begreep dat ze dan wel direct de groepsfase van de EL in gaan? Daar zullen echter ook weinig punten gepakt worden.

In die zin zou een iets beter Ajax in de conference league nog voor de Europese punten aardig zijn. De finale daar is nu Strassbourg tegen Rayo Vallecano?
Toch zijn het de "kleinere clubs" die boven verwachting presteren in de Europa League. Vorig jaar deed GAE het met de moeilijkste loting verassend goed, Twente het jaar ervoor ook met een moeilijkere loting als de andere clubs in de Europa League. Ik zie NEC volgend jaar wel minimaal evenveel zo niet meer punten pakken als Feyenoord dit jaar. Ze zullen tenminste niet een middelvinger opsteken naar de rest van Nederland en met een B-elftal aankomen zoals meerdere topclubs in Nederland wel gedaan hebben...

Ja, je hebt wel een punt dat er geen B elftallen in Europa worden opgesteld zoals Farioli en Van Persie de laatste jaren deden.

Desondanks voorzie ik weinig ploegen een tussenronde halen in de Europese competities. Maar goed, ik laat me graag verrassen, en niets is zo veranderlijk als de voetbalwereld.

Users who are viewing this thread

• Auke