Rosalía

Het zal wel wat wenkbrauwen doen fronsen denk ik (ook bij mezelf), maar ik vind het nieuwe album van Rosalia ook goed. Ik ben dan ook een liefhebber van (neo)klassieke muziek en folkmuziek, dus dit album valt behoorlijk in mijn straatje. Staan een aantal heel mooie liedjes op en ik vind het op zich ook erg gedurfd dat ze met een album volledig in deze stijl komt. En ik vind het eigenlijk ook wel mooi dat de nieuwe generatie op deze manier wat kennis kan maken met de schoonheid van klassieke muziek.

Album van het jaar wordt het voor mij niet, daarvoor vind ik haar stemgeluid op sommige momenten toch iets teveel tegenstaan. En het album valt voor mij op bepaalde momenten ook een beetje dood en op andere momenten juist een beetje all over the place. Bijvoorbeeld die single met Bjork die laatst uit is gekomen, dat vind ik eigenlijk één van de minste nummers van de plaat.

Maar goed, verder gewoon een prima album die ik best nog een paar keer zou kunnen en willen luisteren. En dat is iets wat ik nooit had verwacht te zeggen over muziek van Rosalia.

EDIT: ik ga dit album nog wat meer credits geven, omdat het echt heel sterk eindigt met drie prachtige nummers. Vooral 'La Rumba Del Perdon' en 'Memoria' vind ik megagoed.

Knap werkje!

Laatst bewerkt:
Waanzinnig mooie plaat.

Ik had het ook wel voor haar Motomami-fase, waar ze toch meer de reggaeton-toer opging. El Mal Querer was nog méér m'n ding. Deze kan ik moeilijker inschatten, want 't is meer een mistery box die mooi ontplooit, en die tijd zal nodig hebben.

Maar de pracht valt niet te onderscheiden. Wat een stem. Genieten.

Ik vond Motomami werkelijk afgrijselijk na meerdere luisterpogingen, maar nu klikt het wel in één keer. Erg sterk album dat alleen in het midden misschien een beetje inzakt.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Waaaaaaaaaaaaaauw zeg!

Reliquia, Divinize, Berghain, Mio Cristo en Magnolias als grootste uitschieters!

Ik vond Motomami werkelijk afgrijselijk na meerdere luisterpogingen, maar nu klikt het wel in één keer. Erg sterk album dat alleen in het midden misschien een beetje inzakt.
Ik wilde mijn mening posten maar dat heeft Ruben al gedaan. Kan me helemaal in bovenstaande vinden.

• Leuk
Waarderingen: elo
Hier klikte die ook tijdens een rustige wandeling door het bos. Prachtplaat.

Wat een album!

Ik moet eerlijk zijn, tot ‘Berghain’ kende ik enkel haar naam en misschien een keer een half nummer geluisterd.

Hoe gaat ze dit live combineren met eerder werk?
Ik zit ondertussen Lollapalooza 2023 te kijken, dat is wel heel veel van een bandje. Dat zou echt zonde zijn van dit meesterwerk!

In België valt dat meestal allemaal wel mee, bij dat soort artiesten. Verkoopt wel uit maar heb je geen 600000 wachtenden voor je. Die Ziggo Domes kunnen altijd wel fel zijn.

Hé zie ik daar nou een songwriting credit (geen productie??) van Daft Punks Guy-Manuel op Reliquia. 🧐

Ongelofelijk bruut nummer.

Album hele dag op m’n oortjes gedraaid maar nu voor het eerst met een goede koptelefoon. Weer een heel nieuwe belevenis.

Zegt sowieso al veel dat ik daar nu nog tijd voor maak want ik heb ‘m toch al zeker 8x gedraaid. En dat tijdens een volledige werkdag 😅

Users who are viewing this thread