Rock Werchter 2026

1779713791216.png
zelfbevestiging van deze dj, ken hem zelf niet, maar dat zou misschien betekenen dat ze binnenkort de dj stages gaan aankondigen? Normaal is dit pas tegen eind juni, dus ik verwacht het zelf niet direct.

Ik ben dit jaar in m’n eentje op de weide, op vrijdag en zaterdag. Daar heb ik meestal allesbehalve moeite mee maar soms misschien toch leuk eens met een andere festileaker op te trekken.

Daar is een whatsapp groep voor, toch? Kan iemand me daarin helpen? 🙏

Ik ben dit jaar in m’n eentje op de weide, op vrijdag en zaterdag. Daar heb ik meestal allesbehalve moeite mee maar soms misschien toch leuk eens met een andere festileaker op te trekken.

Daar is een whatsapp groep voor, toch? Kan iemand me daarin helpen? 🙏
Ik heb even gezocht, misschien heb je hier wat aan? https://www.reddit.com/r/RockWerchter/s/CAvk33UCTY
Veel plezier in ieder geval!

Dank daarvoor!

Er lijkt dit jaar dus geen Festileaks-groep te zijn? (Of ik word daar - niet onlogisch - het liefst buiten gehouden 😬)…
De groepen zijn niet per jaar geloof ik! Maar per festival, dus er is een Graspop fans, rock Werchter fans, etc groep

• Leuk
Waarderingen: JP5
Voorgaande jaren hadden we wel een alleengangers WhatsApp groep, maar daar is nu eigenlijk een groep van ontstaan die samen gaat. Vanuit deze groep is er nu niet behoefte om een nieuwe WhatsApp groep te maken. Wellicht kan @Royke je wat meer vertellen over een eventuele nieuwe groep, of wellicht kun je hem zelf opzetten!

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Dank daarvoor!

Er lijkt dit jaar dus geen Festileaks-groep te zijn? (Of ik word daar - niet onlogisch - het liefst buiten gehouden 😬)…
Voorgaande jaren hadden we wel een alleengangers WhatsApp groep, maar daar is nu eigenlijk een groep van ontstaan die samen gaat. Vanuit deze groep is er nu niet behoefte om een nieuwe WhatsApp groep te maken. Wellicht kan @Royke je wat meer vertellen over een eventuele nieuwe groep, of wellicht kun je hem zelf opzetten!
Er is dit jaar idd geen groepsapp voor mensen die alleen gaan. Hiervoor kun je gebruik maken van de festifans groepsapp voor Rock Werchter (https://chat.whatsapp.com/IN16wLbvJafLkIYp5zWw6B?mode=wwt)

In mijn top 5 nog openstaande wensen voor deze editie: Wolf Alice die een kwartiertje bovenop hun wel heel schamele 45 minuten krijgt. 🙏
Helemaal mee eens.

Iemand een idee het het met de Combi tickets gaat. Vorig jaar was er rond 30 april een running low bericht. Dit jaar een maand later nog niet. Zou het festival nog uitverkopen of gaan er kaarten overblijven

Helemaal mee eens.

Iemand een idee het het met de Combi tickets gaat. Vorig jaar was er rond 30 april een running low bericht. Dit jaar een maand later nog niet. Zou het festival nog uitverkopen of gaan er kaarten overblijven
Hélemaal uitverkopen lijkt moeilijker? Moeten zo in een dikke maand nog én de donderdag, én de vrijdag én de combi's uitverkopen. Vooral die eerste twee zie ik niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Matjes
Denk dat Jimmy eerder al had aangegeven dat door stijgende prijzen en geopolitieke onzekerheden, mensen de vinger aan de knip houden op vlak van concerten en festivals. Of mensen kijken langer de kat uit de boom ivm weer etc?

• Leuk
Waarderingen: Matjes
Denk dat Jimmy eerder al had aangegeven dat door stijgende prijzen en geopolitieke onzekerheden, mensen de vinger aan de knip houden op vlak van concerten en festivals. Of mensen kijken langer de kat uit de boom ivm weer etc?
Heeft t ook niet met line up te maken? Niet dé grootste headliners dit jaar voor het werchter publiek. Vind t zelf een sterke affiche hoor, maar is toch wat ik hoor bij mensen die al jaren vaste bezoeker zijn en dit jaar afhaken of 1 dag gaan. Bij een pukkelpop houden mensen bvb niet de vinger aan de knip.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en phil
Er is een wachtlijst met ongetwijfeld nog enkele honderden geïnteresseerden voor zaterdag of zondag. Als ze echt denken van de combi's niet meer te kunnen slijten, dan zullen ze daar wel nog een switch in doen om zo wat extra inkomsten nog te hebben.

Donderdag en vrijdag zullen wel niet meer uitverkopen, maar dramatisch lijkt het me ook niet.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en mattman
Ticketswap heeft hier ook echt een grote invloed op.

Anno 2026 hebben echt onwaarschijnlijk veel mensen de tendens om zich als zoekende op Ticketswap te zetten voor niet uitverkochte events. In de hoop zo toch ook een euro of 20-30 te kunnen besparen. (Op de niet uitverkocht donderdag zijn er bijvoorbeeld meer dan 3.000 zoekende momenteel). Heel wat van die mensen zullen toch eentje kopen als RW ineens aankondigt dat die dag bijna uitverkocht is.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
En de andere 4 in die top 5?

• Een leuk alternatief voor 21 Pilots.
  • Mocht dat niet meer komen CMAT in ieder geval wat later laten starten.
  • Hier en daar mag er sowieso nog best wat geschaafd worden aan het tijdschema, al gaat dat in principe natuurlijk niet meer gebeuren. Vooral tussen Barn en Klub C heb ik regelmatig wat tijdnood, zeker nu de tenten iets verder uit elkaar staan. Rondom Twigs bijvoorbeeld blijft er weinig over van Kae Tempest en Agnes Obel, als je ook nog even een drank- en plaspitstop wil maken.
  • Een lekker festivalzonnetje.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
  • Een leuk alternatief voor 21 Pilots.
  • Mocht dat niet meer komen CMAT in ieder geval wat later laten starten.
  • Hier en daar mag er sowieso nog best wat geschaafd worden aan het tijdschema, al gaat dat in principe natuurlijk niet meer gebeuren. Vooral tussen Barn en Klub C heb ik regelmatig wat tijdnood, zeker nu de tenten iets verder uit elkaar staan. Rondom Twigs bijvoorbeeld blijft er weinig over van Kae Tempest en Agnes Obel, als je ook nog even een drank- en plaspitstop wil maken.
  • Een lekker festivalzonnetje.
Zet mij er maar bij voor al deze wensen. Met een dikke streep onder dat zonnetje.

Vooraf leek me het rijtje Kae Tempest - Twigs - Agnes Obel echt magisch, nu weet ik niet of dat zal lukken. Vooral die eerste twee lijken me echt wel wat overlap te hebben qua doelgroep.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread