Rock Werchter 2026

Jimmy dat weet je wel:) Huidige dubbele headliners RW
Mumford and Sons: Bijna 40 jaar
War on Drugs: 47 jaar zanger
The XX: 37jaar
Gorillaz: Damon Albarn: 58 jaar
21 pilots: Tyler joseph : 37 jaar
Moby: 60 jaar
The Cure: Robert Smith: 67 jaar

Buiten Lewis Capaldi allemaal namen die in 2016 ook headliner of subheadliner konden zijn. Geen frisse nieuwe namen.
Vorig jaar sprak Herman Schuermans nog vol vuur over de vernieuwing die Rock Werchter moest doorvoeren met Sam Fender en Olivia Rodrigo als headliners, beiden jonge artiesten. En Yungblud als vervanger inhalen was een moedige en geslaagde last-minute zet.
Ik hoop samen met jou dat Billie Eilish die je al twee keer tipte als headliner RW het nu wel haalt volgend jaar op de affiche als headliner of het jonge geweld van Fontaines DC, Olivia Rodrigo, Raye, Rosalia Sam Fender, Olivia Dean, Tyler the Creator, Turnstile, Sombr, Chappell Roan, Charli xcx, Doechii, Fred Again,
Dit jaar goede namen en tof dat er dubbele headliners zijn maar naar mijn smaak te weinig de kaart van vernieuwing inzake headliners getrokken.
Ik vind net dat er dit jaar wel andere namen zijn. En wat heeft de leeftijd van een zanger te maken met dat hij wel of niet op werchter zou passen? Mogen jongeren dan ook geen oude muziek goedvinden? Werchter is net die mix van oude glorie, stadionact met nieuwere bands. En laat dat maar zo behouden blijven. Van mij mag mccartney er nog wel eens staan, dan mag je het leeftijdslijstje helemaal afgaan

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Jimmy dat weet je wel:) Huidige dubbele headliners RW
Mumford and Sons: Bijna 40 jaar
War on Drugs: 47 jaar zanger
The XX: 37jaar
Gorillaz: Damon Albarn: 58 jaar
21 pilots: Tyler joseph : 37 jaar
Moby: 60 jaar
The Cure: Robert Smith: 67 jaar

Buiten Lewis Capaldi allemaal namen die in 2016 ook headliner of subheadliner konden zijn. Geen frisse nieuwe namen.
Vorig jaar sprak Herman Schuermans nog vol vuur over de vernieuwing die Rock Werchter moest doorvoeren met Sam Fender en Olivia Rodrigo als headliners, beiden jonge artiesten. En Yungblud als vervanger inhalen was een moedige en geslaagde last-minute zet.
Ik hoop samen met jou dat Billie Eilish die je al twee keer tipte als headliner RW het nu wel haalt volgend jaar op de affiche als headliner of het jonge geweld van Fontaines DC, Olivia Rodrigo, Raye, Rosalia Sam Fender, Olivia Dean, Tyler the Creator, Turnstile, Sombr, Chappell Roan, Charli xcx, Doechii, Fred Again,
Dit jaar goede namen en tof dat er dubbele headliners zijn maar naar mijn smaak te weinig de kaart van vernieuwing inzake headliners getrokken.
Maar wat heeft dit met de essentie van dat artikel te maken?

Volgend jaar Fontaines dc, Rosalia, Bilie eilish, Raye en eventueel nog eens Olivia Rodrigo als headliners en ik teken onmiddellijk. Eventueel als tegenwicht nog eens Pearl Jam en/of Muse.

• Sad
  • Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Piranha43
Ah kom op. Beetje hypocriet nee? Je reageert met het feit dat de leeftijd van een artiest er niet toe doet en dat de mix van acts op Werchter behouden moet worden, maar voorbije jaren dan weer wel vrolijk afgeven op het feit dat Olivia Rodrigo en Måneskin de boel stonden te headlinen.

Ieder heeft recht op zijn eigen voorkeuren, maar niet met twee maten en twee gewichten gaan werken als iemand het heeft over de oudere leeftijd van de headliners.

Ah kom op. Beetje hypocriet nee? Je reageert met het feit dat de leeftijd van een artiest er niet toe doet en dat de mix van acts op Werchter behouden moet worden, maar voorbije jaren dan weer wel vrolijk afgeven op het feit dat Olivia Rodrigo en Måneskin de boel stonden te headlinen.

Ieder heeft recht op zijn eigen voorkeuren, maar niet met twee maten en twee gewichten gaan werken als iemand het heeft over de oudere leeftijd van de headliners.
Beetje een discussie die kant nog wal raakt. Leeftijd en headlinerwaardigheid. Tis niet dat je pas headliner kan zijn op je 35 en er mee moet stoppen als je 60 jaar wordt.
En het begrip headlinerwaardigheid is iets wat ieder voor zich invult.

Hypocriet , zie niet in waarom je dat moet gebruiken. Het poppy van maneskin en olivio rodrigo ligt niet in mn smaak. Heb de show van rodrigo trouwens wel gezien, en vond het matig.trouwens als je al mn reacties leest zou je zien dat ik ook gewoon zeg: maar er is zoveel anders te zien. Staat iets me niet aan ga ik gewoon naar een ander alternatief.

Als het hier gaat over hoe oud een headliner is heeft dat daar niets mee te maken. Als een 60 jarige een eerste album uitbrengt is hij dan een oude headliner?

Smaken verschillen, gelukkig maar of het zou een saaie boel worden.

• Winning
Waarderingen: Joe
Een headliner is een headliner als ze veel volk trekken. Of gewoon een sublieme back catalogue hebben zoals Radiohead. Of ze nu oud zijn of jong, lang bezig zijn of niet, dat maakt niets uit. Uiteraard heb je als organisatie liefst een mooie mix van gevestigde headliners en opkomend talent (vooral met oog op de toekomst en het aantrekken van nieuw publiek).

En alles hangt daarbij af van het aanbod. Ik ben blij dat ik geen affiche moet samenstellen met al die meningen en meer.

Inderdaad. Pearl Jam heeft volgens mij ook weleens voor 3 uur gepland gestaan, maar trad uiteindelijk 2 uur en 35 minuten op.

Twee dagen Rock Affligem gedaan afgelopen weekend.

Kaat Vanstraelen van Kaat Van Stralen heeft vorige week haar ligamenten gescheurd. Geen paniek, ze heeft zaterdag gewoon opgetreden, zij het dan al zittend. Muzikanten zijn zeker goed hoor, haar stem ook. De songs moet je wat voor zijn natuurlijk.

Channel Zero was zeer sterk, internationale allure, die band. Ik hoop nog altijd een beetje dat dit de Werchterzaterdagband is die nog aangekondigd moet worden (die band moest nog tickets verkopen voor een Antwerpse show volgens een gebruiker hier). Zou een mooi tegengewicht zijn voor Twenty One Pilots.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en phil
Twee dagen Rock Affligem gedaan afgelopen weekend.

Kaat Vanstraelen van Kaat Van Stralen heeft vorige week haar ligamenten gescheurd. Geen paniek, ze heeft zaterdag gewoon opgetreden, zij het dan al zittend. Muzikanten zijn zeker goed hoor, haar stem ook. De songs moet je wat voor zijn natuurlijk.

Channel Zero was zeer sterk, internationale allure, die band. Ik hoop nog altijd een beetje dat dit de Werchterzaterdagband is die nog aangekondigd moet worden (die band moest nog tickets verkopen voor een Antwerpse show volgens een gebruiker hier). Zou een mooi tegengewicht zijn voor Twenty One Pilots.

Was echt wel Bazart die nog moest aangekondigd worden volgens de hardnekkige geruchten...maar het blijft verdacht lang stil. Misschien hebben ze gelezen dat het forum dat niet tof vond en durven ze nu niet meer. 😅

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en phil

Users who are viewing this thread