Rock Werchter 2026

Rekening houden dat ze vorig jaar uitzonderlijk vroeg waren met de timetable, een overzichtje:

2025: 4 april

2024: 22 mei

2023: 31 mei

2022: 1 juni

2019: 22 mei

2018: 5 juni
Verrassend, in mijn idee leek het alsof we toch telkens tweetal maanden hadden om alles uit te tekenen en groepen te leren kennen.

Door de vroege lineup drop verwacht ik het ook dit jaar weer wat vroeger, dus binnen een klein maandje al.

Fingers crossed voor geen (grote) afzeggingen wel.
Dit vooral. Wat er uiteindelijk met die zaterdag gebeurd is (hoe goed ook opgelost en buiten ieders wil om) wil je toch geen twee keer meemaken. Van een tandem KOL - Sam Fender naar NBT - Yungblud en dat op de moeilijkste dag.

• Leuk
Waarderingen: koolket en mattman
Ik was ook bij beide en hoewel ze inderdaad allebei het niveau van een gemiddeld voorprogramma ver overstegen, vond ik ze toch nog niet kunnen tippen aan de hoofdprogramma's hoor...
Mee eens. Florence Road was echt een heel leuk voorprogramma en was positief verrast. Maar aan Wolf Alice kon het niet tippen. In ieder geval super vet en terecht dat beide acts op RW staan.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
KBC Bank & Verzekering

Klub C On Tour = back! We trappen de festivalzomer af met Yong Yello, Berre en ISE.
👀
Wil jij erbij zijn? Hou onze socials in de gaten en ontdek hoe je binnenkort tickets kan scoren!

• Haha
Waarderingen: Louwers
Niet spannend, wel heel dergelijk.
Ik twijfel nog heel hard tussen Yard Act en Kasabian. Ik denk dat die laatste een topfeest wordt maar Yard Act ligt me qua muziek echt veel meer ...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Niet spannend, wel heel dergelijk.
Ik twijfel nog heel hard tussen Yard Act en Kasabian. Ik denk dat die laatste een topfeest wordt maar Yard Act ligt me qua muziek echt veel meer ...
Ik snap de appeal van Kasabian zonder Tom Meighan niet zo goed.

(ik snap wel waarom hij niet meer in de band zit uiteraard, moge dat duidelijk zijn)

I don't really understand Kasabian's appeal without Tom Meighan.

(I understand why he's no longer in the band, of course, let that be clear)
Serge was always the one everyone knew tbf.

I’ve seen them without Tom and they’re pretty good tbf. Loads of big festival tunes that loads will enjoy

Kasabian is toch niet meer dezelfde band zonder Tom Meighan. Heb ze veel gezien vroeger. De tijd van "West Ryder Pauper Lunatic Asylum", wat een album! Als ik Kasabian nu check op YouTube ... Lijkt een andere band, andere stijl, soloshow van Serge en de rest van de band is letterlijk achtergrond. Zonder Tom Kasabian nog nooit gezien. Ik denk dat ik ook naar Yard Act ga.

The Vaccines sinds hun debuutplaat "What did you expect from the Vaccines?" gevolgd (was bij hun eerste show in België in de Botanique) en ook al veel gezien. Blijven een streepje voor hebben voor mij, alhoewel de zang van Justin Young nooit uitmuntend geweest is. Als dit gelijk zou vallen met Elvis Costello ga ik toch voor Costello denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Serge was always the one everyone knew tbf.

I’ve seen them without Tom and they’re pretty good tbf. Loads of big festival tunes that loads will enjoy
Tunes should still work, it’s just that Tom’s voice was so important and characteristic for their complete sound that I just can’t imagine those tunes without him singing them.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Kasabian is niet echt Kasabian meer. Ik zou daar ook nooit echt voor kiezen als er iets tofs tegenover staat.

Onderstaande is een live registratie van Yard Act, naar mijn idee dus juist een steengoede liveband met ook een heel erg eigen smoel.
Yard Act - Trench Coat Museum - Glastonbury 2024

Maar kunnen, anders of niet, niet ontkennen dat Kasabian ook wel weer échte festivalbangers heeft. Alleen al Club Foot wordt geweldig live.

Keuzes ... Keuzes ...

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread