Rock Werchter 2026

Opzich wel opmerkelijk dat in het graspop topic wordt gesproken over een overschot aan rock/metal headliners en hier geklaagd wordt dat er geen grote rockbands touren

Graspop headliners zijn natuurlijk vaak geen RW headliners, maar mogelijk dan toch een paar namen naar RW die we normaal gezien op Graspop verwachten?
Quasi zeker van niet, is een ander speelveld op enkelen na.

Die enkelen bedoelde ik inderdaad, Er is toch altijd wel een bepaalde overlap van bands die op beiden terecht kunnen

BMTH, Volbeat, Deftones, Parkway drive etc.
Van alle GMM headliners die touren zie ik enkel BMTH, Volbeat en a perfect circle op Werchter werken.

En BMTH en Volbeat zijn 2 van de 3 ‘grote’ headliners die een dag goed kunnen dragen. (Samen met Sabaton)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zoals ik had gezegd. De toerende bands. Ghost staat voorlopig nog nergens :/
Even gespiekt bij Sweden rock en jera on air voor de tourende bands, maar deze zie ik ook nog op Werchter passen:
The offspring, babymetal, Black label society, the gathering, within temptation, papa roach, architects, rise against, all time low, hatebreed.

Allemaal geen headliner op Werchter natuurlijk en uit dit lijstje zullen er überhaupt maar 2 tegelijk op RW staan. Maar zijn toch regelmatig bands die een lagere positie op Werchter pakken ipv een hoge op Graspop (Volbeat, parkway drive, while she sleeps). Soms omdat ze het jaar daarvoor al op Graspop stonden, soms om een keer een ander publiek te pakken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joss
Incorrect, maar een prille dertiger. Ik verloochen gewoon mijn eigen smaak niet door in de brainwashing van StuBru en Live Nation mee te gaan.
Tja, wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten (is dat ook een uitdrukking in België?).

Ik hou er ook niet van om iedereen in een boomerhokje of andere hokjes te rangschikken, maar eerlijk is eerlijk: je uitspraken over mensen met een andere/bredere muzieksmaak zijn ietwat conservatief.

Even gespiekt bij Sweden rock en jera on air voor de tourende bands, maar deze zie ik ook nog op Werchter passen:
The offspring, babymetal, Black label society, the gathering, within temptation, papa roach, architects, rise against, all time low, hatebreed.

Allemaal geen headliner op Werchter natuurlijk en uit dit lijstje zullen er überhaupt maar 2 tegelijk op RW staan. Maar zijn toch regelmatig bands die een lagere positie op Werchter pakken ipv een hoge op Graspop (Volbeat, parkway drive, while she sleeps). Soms omdat ze het jaar daarvoor al op Graspop stonden, soms om een keer een ander publiek te pakken.
Er zullen inderdaad wel een paar van dergelijke namen op RW belanden. Niet Papa Roach, want die staan al een week eerder op de Werchter wei.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Users who are viewing this thread