Rock Werchter 2026

Als het klopt dat Chappell Roan, Florence en Sabrina touren zou het wel wat zuur zijn als niet één van hen er staat.
Voor sommigen wel, voor anderen dan weer helemaal niet.

Ik heb meer moeite met het feit dat we System Of A Down en QOTSA mislopen zijn.(In België in het algemeen dan ook nog is.)

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Mee eens. Ik vind zelf dat iedereen zn smaak moet hebben. en als je in je bubbel zit van nick cave, zal hij daar vast populairder zijn: Gemiddelde werchter ganger kent cave amper. ik vind TOP met cave vergelijken alsof je ajax met sparta vergelijkt.
Je slaat de bal volledig is… iedereen die zichzelf een beetje beschouwt als muziekliefhebber, kent beide. Wat je beter vindt is dan uw keuze. Nick Cave is wat moeilijker, TOP is wat platter.

Als je toch een vergelijking wil maken met clubs is het wat moeilijk maar kan je zeggen dat Nick Cave Liverpool is en TOP is Sheriff Tiraspol. Ooit eens iets speciaals gedaan in de Champions League maar verder niets noemenswaardig.

• Leuk
Waarderingen: triarc, phil en elo
Dat kan zeker magisch zijn! Voor mij persoonlijk moet er dan toch nog iets bij dat het verschil maakt met gewoon de studio versie. Al is het gewoon iets simpels als het podium versieren.

Ik vind het jammer als een band of artiest gewoon alleen de nummers komt spelen zonder ook maar enige interactie, maar ik ben dan ook fan van Kiss en Alice Cooper en recenter Powerwolf en Ghost met heel hun theater om de muziek heen
Jaren geleden smashing pumpkins op werchter. Corgan zei goeieavond en ze speelden vervolgens een strakke fantastische set. Sommige bands hebben dat gewoon niet nodig.

Even oprecht: weet iemand hoe Katy Perry live is? Goeie show - goeie stem?!

Show > stem. Ik denk oprecht dat er genoeg popheadliners zijn die je een slechter feestje voorschotelen.

Ze zal wel een redelijke nette productie mee sjouwen op haar rondje festivals. Al zal ze die leeuw niet meenemen. En Legolas evenmin.

Laatst bewerkt:
Jaren geleden smashing pumpkins op werchter. Corgan zei goeieavond en ze speelden vervolgens een strakke fantastische set. Sommige bands hebben dat gewoon niet nodig.
Hebben trouwens net hun eerste festival bekend gemaakt voor volgend jaar. Is alleen in maart in Mexico. 😬.
Maar er zullen vast wel meer data volgen. Goede act voor bv Werchter Classic.

Ondanks dat Katy Perry een gigantische guilty pleasure is voor mij (net als Pitbull overigens) is dat muzikaal toch echt nog wel 10 gradaties onder de Pilots
Was in 2009 het beste optrede ooit op Werchter haha, maar misschien iets meer te maken met het vooral vrouwelijk publiek toen in de Pyramid Marquee :cool: 😄 🥳

• Haha
Waarderingen: bonnymaster
Want als die er niet tussen zit verkopen ze minder tickets???
Dua Lipa in 2024, Olivia Rodrigo in 2025, ...telkens één vrouwelijke headliner als nieuwe trend.
De belangrijkste klantengroep van PKP zijn vrouwen en RW wil in navolging van PKP verder blijven verjongen en vervrouwelijken.
Beide vrouwen Dua Lipa en Olivia Rodrigo verkochten hun dag heel goed uit.

Liever Florence and the Machine op RW dan Katy Perry is mijn persoonlijke smaak.

Voor sommigen wel, voor anderen dan weer helemaal niet.

Ik heb meer moeite met het feit dat we System Of A Down en QOTSA mislopen zijn.(In België in het algemeen dan ook nog is.)
QOTSA stond dit jaar nog op PKP. En in de herfst hebben ze hun catacombs tour in Antwerpen. Dus dat ze eens een jaartje Belgie niet aandoen is wel ok.
SOAD is een ander verhaal omdat ze zelden in Belgie optraden, inderdaad jammer maar er zal wel een reden zijn waarom men arena tours verkiest boven festivals.

Je slaat de bal volledig is… iedereen die zichzelf een beetje beschouwt als muziekliefhebber, kent beide. Wat je beter vindt is dan uw keuze. Nick Cave is wat moeilijker, TOP is wat platter.

Als je toch een vergelijking wil maken met clubs is het wat moeilijk maar kan je zeggen dat Nick Cave Liverpool is en TOP is Sheriff Tiraspol. Ooit eens iets speciaals gedaan in de Champions League maar verder niets noemenswaardig.
Nick Cave is meer een soort Atletico Madrid. Lastig om in te komen, maar altijd wel redelijk. Ooit iets speciaals gedaan, maar nooit echt heel geweldig. Een paar keer bijna een van de grootste prijzen gewonnen, maar die op een haar misgelopen.

QOTSA stond dit jaar nog op PKP. En in de herfst hebben ze hun catacombs tour in Antwerpen. Dus dat ze eens een jaartje Belgie niet aandoen is wel ok.
SOAD is een ander verhaal omdat ze zelden in Belgie optraden, inderdaad jammer maar er zal wel een reden zijn waarom men arena tours verkiest boven festivals.
Money

• Leuk
Waarderingen: festibob
Nick Cave is meer een soort Atletico Madrid. Lastig om in te komen, maar altijd wel redelijk. Ooit iets speciaals gedaan, maar nooit echt heel geweldig. Een paar keer bijna een van de grootste prijzen gewonnen, maar die op een haar misgelopen.
Heb ff wat opgezocht over nick cave. Wat liveregistraties gezien.

Muzikaal klinkt het zeker niet onaardig; maar het is voor mij een soort van elton john light versie. Prima om op een weide middags op 5u te luisteren met een zakje patat en een biertje; maar totaal niet geschikt als headliner. Dan mag je blij zijn als je het voorvak gevuld laat.

Sorry; in hun genre zullen ze wel liverpool zijn: qua headliner positie is top op vrijwel alle vlakken, los van de smaak nog, veel groter.

Show > stem. Ik denk oprecht dat er genoeg popheadliners zijn die je een slechter feestje voorschotelen.

Ze zal wel een redelijke nette productie mee sjouwen op haar rondje festivals. Al zal ze die leeuw niet meenemen. En Legolas evenmin.

Dit is 9 jaar geleden he... Recenter werk ziet er wat minder uit😅

Daarnaast kan je een Super Bowl optreden niet vergelijken met een festival denk ik....

Users who are viewing this thread