Rock Werchter 2026

Wat ik verwacht (niet voor waarheid nemen, want denk dat we nog wat missen):

Donderdag: Fred Again.. - Benson Boone
Vrijdag: Mumford & Sons - The xx
Zaterdag: 21 Pilots - Sabrina Carpenter
Zondag: Gorillaz - The Cure
Poeh nee..met al die namen die we een tijdje geleden noemden en dan dit. Daarvoor kom ik zeker niet eerder terug van wereldreis 😅

Jawel. Maar ik denk dat Cave het festival heeft gekozen dat qua invulling en capaciteit beste bij hem past. Hier kan hij absolute headliner zijn voor 40000 man. Dat ging niet op RW.
Zou een rare gedachtegang zijn van de organisatie, Cave verkoopt met gemak 2 Sportpaleizen uit.

Dan mag er wat tofs in de tenten / slope staan, want die donderdag en zaterdag zouden voor de te huilen zijn (mijn persoonlijke mening)

De discussie is al wat uitgemolken, maar plaats Sabrina gewoon op Boutique dan aib en niet op RW

The Cure is veel vetter. Die touren niet zoveel als Cave.
Is toch subjectief? Voor mij bestaat er geen beter liveshow dan die van Cave en zijn Bad Seeds.

Zijn show in 2017 gaat voor altijd mijn meest gekoesterde liveshow ooit zijn. The Cure ook geweldig, uiteraard, maar gaat voor mij niet boven Cave.

• Leuk
Waarderingen: phil

ooof dat zou max een zondag ticketje zijn.... toch niet echt waar ik op had gehoopt

Dat zou voor mij hoogstens een zondagticket worden tenzij de undercard de andere dagen enorm sterk is.

Do: Gorillaz - Twenty One Pilots
Vr: Radiohead - Mumford & Sons
Za: SOAD - QOTSA
Zo: Billie Eilish - The Cure

Dit was mijn vorige gok een paar weken geleden, nu zou dat zoiets worden:

Do: Gorillaz - Twenty One Pilots
Vr: Fred Again... - Mumford & Sons
Za: Pearl Jam - Benson Boone
Zo: The xx - The Cure

Een Fred Again.. op de main. Ik zie het echt niet voor mij op RW.
Noem mij maar wat conservatief... Maar ik zie graag meer volk op een podium met elk zijn eigen instrument(en).
Barn was veeeeeeeeeeeeeeel te klein. Die kan je daar niet opnieuw zetten. Zou om drama's vragen zijn.

Zou een rare gedachtegang zijn van de organisatie, Cave verkoopt met gemak 2 Sportpaleizen uit.
Nick Cave heeft natuurlijk een hele hoop trouwe fans die naar het sportpaleis willen afzakken, maar komen die in zulke grote getalen naar RW?

Zijn TW classic was nu ook niet in uitverkocht he. Denk dat dat eerlijk gezegt net als The Cure is. Missen iets te veel general public appeal bij het ruime festivalpubliek om als ultieme headliner te dienen

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Gisteren nog eens even 21 Pilots opgezet van RW22. Dat was toch echt niets?
Ze gaan er staan hè, maar helemaal mijn ding niet.
de enige keer dat ik echt vertrokken ben in al die jaren
dat was echt helemaal geen cent waard

Maar in 2018 stond dat veld wel vol en begeesterde hij met gemak de wei. Waarom zou dat anno 2025 anders zijn? Iedereen was het er unaniem over eens dat Cave een pák beter was dan AM.
Denk dat als je hem laat afsluiten, wat nu logisch is en ook gevraagd zal zijn, dat er veel volk vertrekt.
Voorlaatste is nog wel iets anders.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Zondag zou ik dan overwegen met goede undercard.

Nick Cave heeft natuurlijk een hele hoop trouwe fans die naar het sportpaleis willen afzakken, maar komen die in zulke grote getalen naar RW?

Zijn TW classic was nu ook niet in uitverkocht he. Denk dat dat eerlijk gezegt net als The Cure is. Missen iets te veel general public appeal bij het ruime festivalpubliek om als ultieme headliner te dienen
Vorige keer in combinatie met AM, stevige trekker ook wel.

Users who are viewing this thread