Rock Werchter 2025

1: Iggy👑
2: Linkin Park
3: Corella
4: Lambrini Girls
5: Grade 2

Moment van de dag: Hele barn die mee springt bij The Passenger!

London Grammar helaas maar deels vanuit buiten meegepakt. Ook Heilung te vroeg verlaten voor goed plekje Iggy. Fontaines DC wat onder verwachting.

Top dagje zo, vond het wel te druk later op de dag! Vandaag uitkijken naar de triple header: Simple Minds, Underworld en Green Day🙌🏻.
Het zou mij verbazen als The Passenger qua kippenvelmoment nog overtroffen wordt dit weekend voor mij.

Overigens mijn top 5:
1. Iggy Pop (*****)
2. Fontaines D.C. (****)
3. Linkin Park (****)
4. Deftones (het stuk dat ik gezien heb, ***)
5. Lambrini Girls (***)

Zoals eerder: namiddag kabbelde wat voort. Naar de avond toe werd het beter en beter.

Voor mij:
1. Linkin park (*****)
2. Deftones (****)
3. Fontaines DC (****)
4. Sigrid (****)
5. Charles (***)
6. Mother mother (***)
7. De la soul (**)
8. Yseult (-10)

• Leuk
Waarderingen: festirock en Jimmeh07
Ik zit op MySpace. Zone 2 kaartje getrokken, 800 wachtenden voor me.
Is dat waar die Festitenten staan? Dan staan wij vlakbij, vriend van me had net ook al 1000 wachtenden voor zich terwijl ik een uurtje eerder door kon lopen

Gisteren echt wel genoten van de dag Werchter. Goed weer, niet te warm, best wel aangename sfeer rond en in de wei. Tijdens de concerten is de sfeer wel meer gelaten, maar bon ja. Festivalpubliek verandert zeker?

Na 2u15min(!!!) rijden vanuit Gent (en da's 68 km ofzo) pas toegekomen rond 17h.

- Bij De La Soul binnengekomen, en ik had hier wel naar uitgekeken, maar jezus wat mak. Heel ongeïnspireerd, nochtans hadden ze wel Talib Kweli en Mos Def mee. Enfin ja, was wel een tegenvaller.
- Lambrini Girls was echter héél goed. Héél urgent, ook héél proto-punk, maar toch vrij zuiver gespeeld. Zo'n bands hebben we meer nodig op Werchter, gisteren viel het nog mee maar de komende dagen ontbreekt het toch wel aan echte hedendaagse urgentie vind ik.
- Fontaines DC was fantastisch. Ik vond ze wel al te pruimen, maar pas Romance een échte fan geworden. 't Was dus voor mij de eerste keer gisteren. Steengoed concert met de allure van een headliner. Het kostte hen wel wat moeite om het LP-publiek mee te krijgen, maar tegen het einde van hun set was iedereen overtuigd. Ook héél intens einde met de politieke boodschappen.
- Sextile was... Vreemd? Op zich nog zo slecht niet, maar het leek een beetje op een mix tussen Model/Actriz en Brutalismus 3000. Maar dan... Minder goed? Enfin ja, met een frietje erbij was het best OK.
- Deftones: afgelopen zondag gezien in Crystal Palace, en daar waren ze (logischerwijze) 10x beter dan gisteren. Nochtans gisteren ook op een vrij goede plaats gestaan, maar de geluidsmix zat niet echt fantastisch. Maar het blijven wel de Deftones, en met die back catalogue blijft het een wereldband. Weinig echte sfeer wel, maar dat was echt wel een dingetje op de main gisteren. En vrees ervoor voor heel het weekend.
- Daarna Iggy Pop helaas buiten moeten bekijken tot de helft van het concert, omdat de Barn vol stond. Maar jezus man, wat een kerel. 78 jaar en dit brengen? Waanzinnig gewoon. Had hem al een paar keer gezien, maar dit kon wedijveren met zijn set met de Stooges op PKP 07. Werden zelf nog getrakteerd op I'm Sick of You en een mix van Nightclubbing en LA Blues. Gewoon meesterlijk genoten.
- Nadien afsluiter Linkin Park en... Tja, ik weet het niet. Ik ben nooit de grootste fan geweest, maar m'n vrouw wou ze toch wel zien uit jeugdsentiment. Ik vond het technisch best goed gespeeld, maar ook gewoon oersaai. 10 seconden tussen elke song, na 5 songs altijd zo'n nieuwe 'Act' voorafgegaan door 5 minuten stilte of gewoon niks op het podium. Enfin ja, ik vond het gewoon matig. Rond de bis vertrokken, en samen met mij ook de helft van de wei, want die stond vol in het begin van LP, maar op het einde kon je toch al makkelijk wandelen tot aan de drankstand in het midden.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Had sowieso al het idee dat dit blok niet toereikend genoeg was voor de hoeveelheid mensen. Geluk is dat we precies aan t looppad staan naar de douches dus dat we vanaf de stoel kunnen zien welk nummer er is
Ja misschien dat zone 1 beter is. Denk dat meer mensen naar 2 gaan

Toch wel even gezegd: in de tenten hier is de akoestiek zó goed (vgl. met de marquee en metal dome op gmm dit jaar). Met het risico om als een zaag over te komen: ik walg van mensen die het nodig vinden om in een volle tent toch sigaretten op te steken. Doe dat gewoon buiten waar de gore lucht op z'n minst weg kan en de mens naast u niet ongevraagd ziek maakt. Thanks!

Laatst bewerkt:
Erg onder de indruk van Thee Sacred Souls in de Klub C ook!
Eerste keer Werchter, maar ik walg echt van het publiek, dutch dIsease, pfff hier doen ze er nog een schepje bovenop. Kom hierdoor echt niet in de vibe. Verder van die vervelende gastjes die expres bij die Hollander het bier uit zijn handen stoot en zelfs al ruzie gehad?!!! Dit heb ik serieus nog nooit gehad en we gaan al meer dan 20 jaar naar festivals. Verder zeer vrouwonvriendelijke opmerkingen richting mijn vriendin, dus we denken er toch heel erg sterk aan om er na twee dagen de brui aan te geven. Line up is fantastisch voor ons, maar de hele sfeer hier staat ons heel erg tegen. Doe lief voor en tegen elkaar mensen, dit kost niets en maakt het leven zoveel aangenamer!!!

Users who are viewing this thread