Rock Werchter 2025

Nochtans echt heel goed geamuseerd op Avril. Stonden in de buurt van het wandelpad in het midden van de wei in een groot volksfeest waar iedereen elke noot aan het meekwelen was. Qua sfeer een van de hoogtepunten toch.

Het grootste 'volksfeest' van het weekend was toen ze Vuurwerk van Camille draaiden aan de Northwest Walls. Om maar even te kaderen dat ze gewoon Sk8er boi van op een beschimmelde cd uit de pa hadden kunnen laten knallen en het publiek zo goed als zeker ook was los gegaan erop.

Dat optreden van Lavigne was gewoon beschamend met een artieste die totaal ongeinterreseerd op dat podium stond. De enige reden waarom het publiek daar op reageerde was de herkenbaarheid van nostalgie.

Het grootste 'volksfeest' van het weekend was toen ze Vuurwerk van Camille draaiden aan de Northwest Walls. Om maar even te kaderen dat ze gewoon Sk8er boi van op een beschimmelde cd uit de pa hadden kunnen laten knallen en het publiek zo goed als zeker ook was los gegaan erop.

Dat optreden van Lavigne was gewoon beschamend met een artieste die totaal ongeinterreseerd op dat podium stond. De enige reden waarom het publiek daar op reageerde was de herkenbaarheid van nostalgie.
En dat het kattevals was, dat mis ik nog in je betoog.

En toch hebben heel wat mensen zich er rot op geamuseerd, mezelf incluis. Is er daar iets mis mee? Avril stond er nog nooit, was leuk voor een keer en kans is klein dat ze er in de toekomst nog eens zal staan. Dat het je ding niet is of je verwacht iets anders, is goed mogelijk, dan is dat jammer voor jou, maar je hoeft het niet aan iedereen voortdurend op te dringen. Ik had vooraf verschillende live beelden gezien van op andere festivals. Ze was het enthousiast van allemaal. Toch voor zover we dat door de botox heen konden zien. En dat zegt dan ook wel veel over die andere festivals. En daar hebben de mensen zich ongetwijfeld ook geamuseerd, er is niets mis met nostalgie. En je af en toe eens goed amuseren, dat is waarom heel wat mensen naar een festival gaan. Dat afgewisseld met muzikale pareltjes en iedereen is gelukkig. Het recept van Rock Werchter.

Maar ze komt komende zomer niet. Dus is er geen vuiltje aan de lucht.

Dat optreden van Lavigne was gewoon beschamend met een artieste die totaal ongeinterreseerd op dat podium stond.
Het hielp wel dat ik geen zonnebril bij had en de zon recht in ons ogen scheen, waardoor naar het podium kijken toch een moeilijke zaak was.

Natuurlijk was dat niet het beste optreden van het weekend, maar het was een uur lang nostalgie en we amuseerden ons goed in onze groep. Wat er effectief op het podium gebeurde op dat moment was idd maar bijzaak, maar ik vind wel dat zo'n artiesten sporadisch de line-up moeten sieren. Het hoeft niet allemaal serieus en fantastisch te zijn. Gewoon een leuk moment met een pint mag gerust ook. ;-)

En ondertussen heb je Green Day die op hun 'Saviors Tour', genoemd naar hun laatste album, twee oude succesalbums integraal spelen. 🤷‍♂️
Wat ik eigenlijk ook gewoon jammer vind, ik vind Saviors écht een goed album. Maar is het al zeker dat GD volgend jaar dezelfde Anniversary tour gaat doen? In principe zijn de albums dan 21 en 31 jaar :cool:

En toch hebben heel wat mensen zich er rot op geamuseerd, mezelf incluis. Is er daar iets mis mee? Avril stond er nog nooit, was leuk voor een keer en kans is klein dat ze er in de toekomst nog eens zal staan. Dat het je ding niet is of je verwacht iets anders, is goed mogelijk, dan is dat jammer voor jou, maar je hoeft het niet aan iedereen voortdurend op te dringen. Ik had vooraf verschillende live beelden gezien van op andere festivals. Ze was het enthousiast van allemaal. Toch voor zover we dat door de botox heen konden zien. En dat zegt dan ook wel veel over die andere festivals. En daar hebben de mensen zich ongetwijfeld ook geamuseerd, er is niets mis met nostalgie. En je af en toe eens goed amuseren, dat is waarom heel wat mensen naar een festival gaan. Dat afgewisseld met muzikale pareltjes en iedereen is gelukkig. Het recept van Rock Werchter.

Maar ze komt komende zomer niet. Dus is er geen vuiltje aan de lucht.

Is dat hier de forumgewoonte geworden om je meteen aangevallen te voelen en de Calimero uit te hangen wanneer iemand je mening niet deelt?🫣 Hoeveel keer ik hier de laatste tijd al mensen 'Is daar iets mis mee?' heb zien posten wanneer het over de discussie van een gigbeleving of muziek hebben...lol. Nee, er is daar niks mis mee en het is gewoon 'banter', geen persoonlijke aanval.

Ik denk dat we..op jou na dus, het er echter wel over eens kunnen zijn dat Avril Lavigne een beschamend slecht optreden gaf. Apatisch en kattevals, terend op het afgeraffeld brengen van hits van bijna twintig jaar geleden. Dat jij het leuk vond..goed voor jou. Ik zeg gewoon dat het feit dat mensen er zich op amuseerden meer te maken had met nostalgie dan op de kwaliteit van haar performance. Had ze ook maar wat inleving of moeite in haar performance gestopt, dan had je heus ook wat anders van me gehoord, maar Avril was dus de Lil Nas X van 2024...gewoon zielloos haar setje brengen, cashen en bye bye.

Is dat hier de forumgewoonte geworden om je meteen aangevallen te voelen en de Calimero uit te hangen wanneer iemand je mening niet deelt?🫣 Hoeveel keer ik hier de laatste tijd al mensen 'Is daar iets mis mee?' heb zien posten wanneer het over de discussie van een gigbeleving of muziek hebben...lol. Nee, er is daar niks mis mee en het is gewoon 'banter', geen persoonlijke aanval.

Ik denk dat we..op jou na dus, het er echter wel over eens kunnen zijn dat Avril Lavigne een beschamend slecht optreden gaf. Apatisch en kattevals, terend op het afgeraffeld brengen van hits van bijna twintig jaar geleden. Dat jij het leuk vond..goed voor jou. Ik zeg gewoon dat het feit dat mensen er zich op amuseerden meer te maken had met nostalgie dan op de kwaliteit van haar performance. Had ze ook maar wat inleving of moeite in haar performance gestopt, dan had je heus ook wat anders van me gehoord, maar Avril was dus de Lil Nas X van 2024...gewoon zielloos haar setje brengen, cashen en bye bye.
Eerste keer in al mijn reacties dat ik dergelijk iets post, me altijd kunnen inhouden, maar nu eens niet. En jouw post bevestigt exact wat ik zeg ;)

Lil Nas X kun je niet vergelijken met Avril. Heeft geen back catalogue met meerdere classics waar ie op kan teren en was archislecht op alle vlakken, zeker ook geen feest. Dus daar zijn we het over eens ;)

En kunnen we nu weer naar de essentie gaan: RW25. Merci.

Laat de mening van anderen gewoon aan anderen aub.

Ik heb de passage van Avril precies toch anders ervaren. Was de zang altijd zuiver? Absoluut niet. Mar ik vond het ook niet zodoende overdreven dat het storend werd, wat ik dan wel weer zou zeggen van bijvoorbeeld the Breeders de dag erna. Maar qua performance vond ik het niet meteen ongeïnspireerd. Tuurlijk wordt de ene hit na de andere er doorgejaagd, maar dat is toch wat je op een festival mag verwachten. Al bij al was dit een leuke booking die je niet elk jaar zal zien, die in tegenstelling tot lil Nas X gewoon entertainend was voor veel mensen (of dan toch die mensen die ik om me heen gezien heb).

• Leuk
Waarderingen: Bwoite
Wat ik eigenlijk ook gewoon jammer vind, ik vind Saviors écht een goed album. Maar is het al zeker dat GD volgend jaar dezelfde Anniversary tour gaat doen? In principe zijn de albums dan 21 en 31 jaar :cool:
Die anniversary set speelden ze sowieso alleen op hun zaalconcerten, niet op hun festivalshows.
Ik weet niet of ze die volgend jaar nog verderzetten in zaalshows, maar op Rock Werchter spelen ze normaal gezien niet die anniversary set.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Ya the anniversary tour is finished
Next year is expected to just be the saviors tour

• Leuk
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread