Rock Werchter 2024

swissepfan

Support act
7 dec 2022
895
785
Wou is checken. Nog ruim voldoende tickets voor Greta Van Fleet in Vorst. Kans groot dat ze RW doen maar geen schrik van een te hoge spot.
Eén rij parterre en de zijblokken op balkon. Dus +/- 150 à 200 tickets over op een zaal van 8000?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Gaat Greta überhaupt een EU festivaltour doen? Had die bijvoorbeeld op een RaR verwacht.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
895
785
Afhankelijk van welke dag Glastonbury ze staan, maar voor Werchter zou het dat weekend ook moeten zijn.

Tenzij ze een dagfestival in de week zetten.

Ben er zelf ook licht op aan het dromen, maar zal wss niets worden
Glasto is de week ervoor. Geeft ze genoeg tijd om op de Eurostar te stappen en bv de donderdag op Rock Werchter te staan. Zelfs vrijdag Glasto/ zondag Boutique zou moeten lukken technisch gezien, zeker omdat er geen heel podium mee verhuisd moet worden.

Allé puur technisch gezien lijkt mij niets in de weg te staan ervan. Natuurlijk is Coldplay intussen 10 nummers te groot voor Werchter, maar die lange pauze na ocharme 2 weken tour is gewoon te vreemd naar mijn gevoel.
 

rocktailerr

Randprogramma
22 okt 2023
103
107
Glasto is de week ervoor. Geeft ze genoeg tijd om op de Eurostar te stappen en bv de donderdag op Rock Werchter te staan. Zelfs vrijdag Glasto/ zondag Boutique zou moeten lukken technisch gezien, zeker omdat er geen heel podium mee verhuisd moet worden.

Allé puur technisch gezien lijkt mij niets in de weg te staan ervan. Natuurlijk is Coldplay intussen 10 nummers te groot voor Werchter, maar die lange pauze na ocharme 2 weken tour is gewoon te vreemd naar mijn gevoel.
RW gaan ze nooit staan, dan krijg je fans die combis kopen en enkel de Coldplay dag gaan.

TWC heeft meer kans dan, al zij het een miniscule.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Glasto is de week ervoor. Geeft ze genoeg tijd om op de Eurostar te stappen en bv de donderdag op Rock Werchter te staan. Zelfs vrijdag Glasto/ zondag Boutique zou moeten lukken technisch gezien, zeker omdat er geen heel podium mee verhuisd moet worden.

Allé puur technisch gezien lijkt mij niets in de weg te staan ervan. Natuurlijk is Coldplay intussen 10 nummers te groot voor Werchter, maar die lange pauze na ocharme 2 weken tour is gewoon te vreemd naar mijn gevoel.
Even opladen en dan weer verder gaan. Die staan niet op RW.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
895
785
In totaal moet je toch 10 min of meer grote headliners op de been krijgen om alle events in Werchter te vullen.
Que zekerheden hebben we al Foo Fighters en Ed Sheeran. Dua Lipa en Sam Smith zijn ook plausibele mogelijkheden.

Dan blijven er nog steeds 6 namen over. Nu lijken die redelijk schaars te zijn volgend jaar, dus als je als booker ziet dat een van de grootste groepen op deze planeet Glastonbury doet én tijd over heeft, zou het mij raar lijken moesten ze zelfs niet proberen hen binnen te hengelen voor één van de drie events.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Zeiden we van Ed Sheeran ook, ondertussen doet de man wel gewone majors aan deze zomer.
Bwa, ik denk dat velen hier Ed nooit als onmogelijk zagen qua grootte. Volgens mij ook een sympathieke kerel waarmee je compromissen kan maken.
Vorig jaar verkocht zijn tweede KBS net niet uit. Nog steeds heel straffe cijfers natuurlijk maar Coldplay is dan wel nog een ander beestje met hun vier stijf uitverkochte stadions.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

swissepfan

Support act
7 dec 2022
895
785
Bwa, ik denk dat velen hier Ed nooit als onmogelijk zagen qua grootte. Volgens mij ook een sympathieke kerel waarmee je compromissen kan maken.
Vorig jaar verkocht zijn tweede KBS net niet uit. Nog steeds heel straffe cijfers natuurlijk maar Coldplay is dan wel nog een ander beestje met hun vier stijf uitverkochte stadions.
Maar de goede man heeft toch een dikke 120.000 tickets gesleten op z'n eentje, terwijl er op Werchter maar 20.000 dagtickets zijn. Dat is dan nog steeds 80.000 tickets minder dan Coldplay, maar zij zijn al een pak langer bezig en hebben gewoon een uitzinnig goede livereputatie. Lijkt mij dus niet zo'n gigantisch verschil in te zitten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Neen, niet zonder enige vorm van schuldinzicht en excuses. Ik herinner me nog hoe ze dat in eerste instantie vorig jaar hebben aangepakt, walgelijk.
Geef ik ook aan in al mijn Posts. Maar kan niet concreet zeggen hoe ze het moeten aanpakken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Maar de goede man heeft toch een dikke 120.000 tickets gesleten op z'n eentje, terwijl er op Werchter maar 20.000 dagtickets zijn. Dat is dan nog steeds 80.000 tickets minder dan Coldplay, maar zij zijn al een pak langer bezig en hebben gewoon een uitzinnig goede livereputatie. Lijkt mij dus niet zo'n gigantisch verschil in te zitten.
Coldplay speelt geen festivals. Glasto is een uitzondering.

Er is echt geen kans dat die op RW staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en mattman

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Bwa, ik denk dat velen hier Ed nooit als onmogelijk zagen qua grootte. Volgens mij ook een sympathieke kerel waarmee je compromissen kan maken.
Vorig jaar verkocht zijn tweede KBS net niet uit. Nog steeds heel straffe cijfers natuurlijk maar Coldplay is dan wel nog een ander beestje met hun vier stijf uitverkochte stadions.
Toch een Werchter wei op dat hoogtepunt in een vingerknip uitverkocht, dat duurde toen ook geen uren. Die KBSen onlangs verliepen inderdaad minder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Alleen zijn vrouw publiekelijk. Maar Win is hun werkgever, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk om daarvoor uit de band te stappen.
Volgende week maar eens naar zijn broertje Will Butler, het enige bandlid dat er echt klaar mee was. Meteen een pleister op de wonde die AF achterliet bij deze grote (ex) fan. Benieuwd naar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken