Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Exact. Die trend wordt steeds duidelijker. Zal hopelijk wel weer ombuigen. Net als met die 100 duizend aanbieders van streaming-tv.
Die trend bestaat al lang hoor. 10 jaar geleden werd er op de festivalfora ook geklaagd over versplintering wanneer een act op Dour/Cactus/Les Ardentes neergezet werd in plaats van Werchter. Toen werd er voorspeld dat die versplintering vroeg of laat tot slachtoffers zou leiden in het festival-landschap. En hoewel we intussen oa Groezrock en BSF kwijtgespeeld zijn, is die versplintering er enkel groter op geworden met nieuwkomers als Live Is Live, CORE, Alcatraz, Arena 5 etc.

Was en is. Want een 2/3 gevuld Vorst is nog steeds een ander kaliber dan de clubshows die ze in Duitsland/Frankrijk spelen. En dat leidt dan weer tot een hogere spot dan in andere landen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.317
en toch spreekt de programmering van RW vaak gemakzucht en vooral puur geldgewin de laatste jaren..
als je de huidige namen bekijkt, enkele dure headliners dat wel, maar al de rest kost hun praktisch niks ....naar (duurdere) subtoppers is het zoeken met een vergrootglas helaas
Undercard spreekt alles behalve van gemakzucht totnu. Staan veel dingen die niet vanzelfsprekend zijn. Als ze zo verder doen undercard gewijs dan maken die headliners me minder uit.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Undercard spreekt alles behalve van gemakzucht totnu. Staan veel dingen die niet vanzelfsprekend zijn. Als ze zo verder doen undercard gewijs dan maken die headliners me minder uit.
Dit dus. En met nog geen 30 namen is het wel erg vroeg voor dit soort conclusies hoor.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
Die trend bestaat al lang hoor. 10 jaar geleden werd er op de festivalfora ook geklaagd over versplintering wanneer een act op Dour/Cactus/Les Ardentes neergezet werd in plaats van Werchter. Toen werd er voorspeld dat die versplintering vroeg of laat tot slachtoffers zou leiden in het festival-landschap. En hoewel we intussen oa Groezrock en BSF kwijtgespeeld zijn, is die versplintering er enkel groter op geworden met nieuwkomers als Live Is Live, CORE, Alcatraz, Arena 5 etc.
Yep, die trend bedoel ik. En die is inderdaad flink verhevigd. Maar ik blijf dus hopen dat de wal het schip keert.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken