Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Dagtickets hadden gewoon terugbetaald moeten worden als je niet dezelfde namen kan garanderen.
Meen me ook te herinneren dat RW op StuBru gezegd heeft een min of meer gelijkaardige mix aan namen te presenteren om ticketkopers tegemoet te komen.

Nu is dat lekker gelukt. Van Kendrick naar Gorillaz is 1 ding, van Kendrick naar Imagine Dragons is nog wat anders. ? En dat terwijl Gorillaz gewoon tourt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Jup.

Vind het echt bizar hoe populair die zijn.
Mwah, vind het wel logisch. Rock die óók een jeugdig publiek aanspreekt. Deed Billie Eilish 2 jaar terug niet hetzelfde (weliswaar met alternatieve pop)? Zorgde voor een gelijke verdeeldheid hier tussen mensen die haar thé next thing vonden en mensen die dachten dat ze een eendagsvlieg zou zijn. Die hype rond haar die ze toen had is ook al wel gaan liggen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Mwah, vind het wel logisch. Rock die óók een jeugdig publiek aanspreekt. Deed Billie Eilish 2 jaar terug niet hetzelfde (weliswaar met alternatieve pop)? Zorgde voor een gelijke verdeeldheid hier tussen mensen die haar thé next thing vonden en mensen die dachten dat ze een eendagsvlieg zou zijn. Die hype rond haar die ze toen had is ook al wel gaan liggen.
Denk dat Eilish met die nieuwe plaat ook we bewezen is dat ze het stadium ‘hype’ nu wel voorbij is. Dat was in 2019, toen ze explodeerde, inderdaad het geval.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Denk dat Eilish met die nieuwe plaat ook we bewezen is dat ze het stadium ‘hype’ nu wel voorbij is. Dat was in 2019, toen ze explodeerde, inderdaad het geval.
Was te zien aan die geflopte Boutique pop up haha...
Denk dat Måneskin nu "in het exploderen zit" hopen dat ze snel een album met meer eigen muziek in plaats van covers uitbrengen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Er is nog geen zaalshow van Eilish komend jaar die niet uitverkocht is. Die Boutique lijkt me niet het beste voorbeeld. :)

Wel ook benieuwd naar de eigen sound van Maneskin. Wellicht dat een album met geheel eigen muziek me wel overtuigd. Vooralsnog vind ik er nog niet zoveel aan. Maar goed, van mij had Dadi Freyr of Barbara Pravi het Eurovision mogen winnen. :p
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Was te zien aan die geflopte Boutique pop up haha...
Denk dat Måneskin nu "in het exploderen zit" hopen dat ze snel een album met meer eigen muziek in plaats van covers uitbrengen.
Måneskin heeft toch twee albums met eigen nummers? Die coverplaat met Beggin' erop is uit 2017.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Måneskin heeft toch twee albums met eigen nummers? Die coverplaat met Beggin' erop is uit 2017.
I know, maar hun live show zit nog vol met covers. Nou snap ik Beggin' wel, maar zou liever zien dat de "Somebody told me's" en "Let's get it started's" verdwijnen uit de setlist. Met een nieuw album zullen ze misschien daaruit verdwijnen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Op veel festivals speelden ze afgelopen zomer "I Wanna Be Your Slave" 2x, dat zegt ook wel wat.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Bij ons werd die combi gekocht voor 3 specifieke namen: The Strokes, Kendrick en Thom Yorke... Deze maakten het voor ons wel de moeite, ook met een voor ons "mindere" donderdagheadliner.
In 23 nog een kans indien je vouchers nam, gratuit excuus i know. Maar de laatste 2 touren al niet (voorlopig), de eerste is al genoeg inkt over gevloeid.
Huh? En wat moet je dan doen met die voucher als de naam waarvoor je gekocht hebt gewoon niet komt?

Of nog erger. Stel dat je je ticket in 2020 voor Liam gallagher gekocht hebt. Die is voorlopig nog niet aangekondigd, dus je besluit op safe te spelen en je voucher nog niet om te ruilen voor een ticket (is ook moeilijk, want kan nog alle dagen komen). Overmorgen wordt hij aangekondigd voor de zondag ofzo. Mag je lekker je voucher neerleggen + 25 euro. Belachelijk imo.

Dagtickets hadden gewoon terugbetaald moeten worden als je niet dezelfde namen kan garanderen.
Ik geloof er niet in dat er in 2 jaar werchter events niets passeert dat in je straatje past dat enerzijds. Komt die naam niet is dat jammer natuurlijk. Maar je koopt geen ticket met Kendrick op eigenlijk (bijvoorbeeld) maar je koopt 1 met een festivaldag op.
In 2015 waren er ook geen refunds toen Foo Fighters annuleerde, 'Program subject to change'. In dat opzicht verschilt een festival met een los concert op een jammerlijke manier.
Anderzijds dat is de markt natuurlijk. Indien je je geld terug kreeg en Liam komt toch maar de prijzen zijn gestegen? Dan betaal je ook meer. Dat is niet iets eigen aan Werchter dat is in alle branches.
Ik vind het dom dat indien je een dagticket koopt voor 1 naam dat je niet in gaat op die voucher regeling. Als je de gok maakt en je ticket houdt en ineens staat die naam op een andere dag, dom. Neem je de voucher kan je nog wisselen, is dat met opleg, tjah kan gebeuren, voor wat betaal je nog evenveel als 2 jaar geleden in deze wereld? Komt die niet? Zie enerzijds en maak er maar het beste van, zo redeneren festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en RubenFrusciante

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
I know, maar hun live show zit nog vol met covers. Nou snap ik Beggin' wel, maar zou liever zien dat de "Somebody told me's" en "Let's get it started's" verdwijnen uit de setlist. Met een nieuw album zullen ze misschien daaruit verdwijnen.
Ja dat viel me ook wel tegen bij het maken van de playlist. Beggin is wel een geinige cover maar de rest voegt weinig toe aan het origineel of de setlist. Vind het eigen materiaal echt wel prima dus hopelijk idd een frissere set deze zomer.
 
  • On fire
Waarderingen: RubenFrusciante

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ieder z'n ding he. Ik word persoonlijk heel onrustig van Maneskin, in ieder geval die 3 nummers die wel eens voorbij komen. De muziek in combinatie met die stem trek ik gewoon niet, dat heb ik ook met Kensington.

Benieuwd of ze eenzelfde recensie gaan krijgen ;)
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ben benieuwd wat Anderson. Paak volgend jaar doet. Silk Sonic is een megasucces maar denk dat die wellicht wat te groot is voor huidige lineup? Kans dat ze die plaatsen op Boutique wellicht (voorprogramma)?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ben benieuwd wat Anderson. Paak volgend jaar doet. Silk Sonic is een megasucces maar denk dat die wellicht wat te groot is voor huidige lineup? Kans dat ze die plaatsen op Boutique wellicht (voorprogramma)?
Heeft al een hele tour staan als voorprogramma van RHCP, dus denk niet dat we Silk Sonic ergens live hoeven te verwachten op korte termijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ben benieuwd wat Anderson. Paak volgend jaar doet. Silk Sonic is een megasucces maar denk dat die wellicht wat te groot is voor huidige lineup? Kans dat ze die plaatsen op Boutique wellicht (voorprogramma)?
Die lijkt mee te touren met Red Hot Chili Peppers en met name in Europa, dus mijn hoop is groot is dat hij de main in vuur en vlam komt zetten op zondag. Helaas lijkt die dag meer en meer op een nostalgiedag te gaan lijken op die main.

Sowieso benieuwd naar die support van RHCP. Stuk voor stuk acts die ik zou willen zien verschijnen op het programma.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken