DE Rock am Ring / Rock im Park 2026

knalkipp

Playlistbediener
27 feb 2019
27
8
programma-1.png

Datum: 5-7 juni 2025
Land: Duitsland
Capaciteit: 90000

Alle info:
https://festileaks.com/festival/rock-am-ring/2026/

Ben benieuwd. heb men ticketje nu al enige tijd. Vermoed dat er veel overlap zal zijn met die worp van Nova Rock eerder vandaag. Hopelijk ook Breaking Benjamin :)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
In 2026, Iron Maiden and Volbeat, two more legends are coming exclusively to Rock in the Park - together with Linkin Park.
Bad Omens, Electric Callboy, Limp Bizkit, Papa Roach, Sabaton and The Offspring will rock Zeppelinfeld!
And this is only the beginning: also confirmed are A Perfect Circle, Architects, Babymetal, Hollywood Undead, Ice Nine Kills, Landmvrks, Marteria, Social Distortion, Three Days Grace, Trivium and Within Temptation.

Hey, ik ben wel eens bij Rock Am Ring geweest. Maar nog nooit Rock im Park.
Dat is gewoon dezelfde line-up verspreid over andere dagen toch?
En qua verblijf. Is het dan goed mogelijk om gewoon een hotel te pakken in de stad Nürnberg?
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die misschien wel bij beide festivals een keer zijn geweest.
Line-up ziet er namelijk goed uit!

En qua verblijf. Is het dan goed mogelijk om gewoon een hotel te pakken in de stad Nürnberg?
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die misschien wel bij beide festivals een keer zijn geweest.
Zelfde weekend, zelfde line up per dag, maar ze schuiven per dag door naar het respectievelijke andere festival.

Voorbeeld: RiP hun vrijdag line-up staat integraal op zondag op RaR

• Leuk
Waarderingen: TreehouseW
Zelfde weekend, zelfde line up per dag, maar ze schuiven per dag door naar het respectievelijke andere festival.

Voorbeeld: RiP hun vrijdag line-up staat integraal op zondag op RaR
Inderdaad, het grote verschil is dat Rock am Ring om 14.00 uur start en ging afgelopen jaar door tot 03.00 uur, main act is om 01.00 uur klaar.
Bij Rock im Park beginnen ze al om 12.00 uur en is de main klaar om 23.00 maar gaat de laatste act wel door toto 02.00 uur.
Daarnaast kan je inderdaad makkelijk een hotel pakken in de buurt.

Inderdaad, het grote verschil is dat Rock am Ring om 14.00 uur start en ging afgelopen jaar door tot 03.00 uur, main act is om 01.00 uur klaar.
Bij Rock im Park beginnen ze al om 12.00 uur en is de main klaar om 23.00 maar gaat de laatste act wel door toto 02.00 uur.
Daarnaast kan je inderdaad makkelijk een hotel pakken in de buurt.
Ah bedankt! Dit is echt verhelderend! :D

RiP is wat mij betreft een fijnere locatie om goed te kunnen zien wat je wil zien op de grotere podia. Alleen het ijshockeystadion is soms wat dringen later op de avond... Maar meestal was ik bij de andere 2 podia te vinden.

• Geweldig
Waarderingen: TreehouseW
RiP is wat mij betreft een fijnere locatie om goed te kunnen zien wat je wil zien op de grotere podia. Alleen het ijshockeystadion is soms wat dringen later op de avond... Maar meestal was ik bij de andere 2 podia te vinden.
Ik kan me nog herinneren dat ik Linkin Park niet kon zien op RaR omdat het 3e vak inderdaad meeeeeeeega ver is, en op de schermen waren toen alleen animaties..... Dit antwoord over RiP klinkt ook als een groot voordeel.

Ik kan me nog herinneren dat ik Linkin Park niet kon zien op RaR omdat het 3e vak inderdaad meeeeeeeega ver is, en op de schermen waren toen alleen animaties..... Dit antwoord over RiP klinkt ook als een groot voordeel.
Dat is inderdaad een groot verschil tussen de 2 locaties.

Wij zijn ook aan het kijken om eens over de grens te gaan en ons oog viel naast Rock For People en Nova Rock natuurlijk ook op deze twee festivals.

Van Rock Am Ring weet ik dat het op een F1 parcours wordt georganiseerd en dus ook geen sprake is van gras maar dus asfalt.
Hoe zit dat bij Rock Im Park? Afgaande op de naam zou je een park verwachten maar je weet maar nooit.

Wij zijn ook aan het kijken om eens over de grens te gaan en ons oog viel naast Rock For People en Nova Rock natuurlijk ook op deze twee festivals.

Van Rock Am Ring weet ik dat het op een F1 parcours wordt georganiseerd en dus ook geen sprake is van gras maar dus asfalt.
Hoe zit dat bij Rock Im Park? Afgaande op de naam zou je een park verwachten maar je weet maar nooit.
Rock im Park heeft aardig wat gras, maar kan mij van het alternastage herinneren dat er vooraan ook gravel lag. Ook wat bomen voor schaduw evt en stadion had ook altijd wel wat verkoeling binnen als het nodig was.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Enige wat ik er nadelig aan vind behalve een stukje rijden is dat er geen particuliere campings in de buurt zijn. Die zijn al snel op 12 km fietsen en een festival camping bevalt me niet meer zo. Al helemaal niet met die duitsers die naast hun generator aangestuurde versterker in slaap vallen en om 8 uur weer een bier spelletje aan het doen zijn...

• Leuk
Enige wat ik er nadelig aan vind behalve een stukje rijden is dat er geen particuliere campings in de buurt zijn. Die zijn al snel op 12 km fietsen en een festival camping bevalt me niet meer zo. Al helemaal niet met die duitsers die naast hun generator aangestuurde versterker in slaap vallen en om 8 uur weer een bier spelletje aan het doen zijn...
We zouden met caravan/camper gaan. Of eventueel als die dingen er zijn zo'n blokhut zoals ze er ook hebben op Graspop en Werchter. Moeten we nog allemaal wat uitzoeken.
Thanks voor je antwoorden.

• Leuk
Waarderingen: EngineNr9
We zouden met caravan/camper gaan. Of eventueel als die dingen er zijn zo'n blokhut zoals ze er ook hebben op Graspop en Werchter. Moeten we nog allemaal wat uitzoeken.
Thanks voor je antwoorden.
Sinds de laatste keer dat ik geweest ben (2016) is er wel een toename van het aantal dagelijkse bezoekers van 75000 naar 90000 wat wel wat 'druk' op het terrein heeft gegeven als ik dat zo teruglees over afgelopen jaar. Misschien dat andere forumleden een iets actueler beeld kunnen schetsen. Onze groep overweegt RiP ook, maar twijfelen nu ;-)

• Leuk

Users who are viewing this thread