Pukkelpop 2026

Ik tel Belgische namen vrij-zon:

2010: 41 / 198 21%
2014: 54 / 225 24%
2015: 55 / 247 22%
2019: 47 / 180 26%
2024: 45 / 154 29%
2025: 45 / 157 29%
2026: 25 / 127 20% (komen wel nog een hoop belgische DJ's bij)

Je hebt wel een toename, maar lijkt al enkele jaren geleden voltrokken.
Nuja, ik reken wel gewoon Benelux namen, niet alleen België. Zeker dit jaar zijn er echt weer veel NL namen.

Dat zal sowieso gebeuren, en dan kijk ik in eerste instantie naar de Amerikaanse/Australische/... acts.
Ben ik wel benieuwd naar. Volgende maand, met ook oa al Primavera, Rock Am Ring, en bij ons Pinkpop en BKS, begint het hele circus in ieder geval.

Was er hier vroeger niet iemand die een overzicht maakte van wat de verschillen waren qua namen tussen Pukkelpop en Lowlands? Vond ik altijd wel interessant om te zien. Met de grote aanwezigheid van Belgische namen op Pukkelpop misschien meer verschillen dan anders?
Ga je dan de namen met Lowlands dit jaar of vorig jaar vergelijken. Voor mijn gevoel staan alle Nederlandse namen die vorig jaar op Lowlands stonden, nu op Pukkelpop.

Dat zal sowieso gebeuren, en dan kijk ik in eerste instantie naar de Amerikaanse/Australische/... acts.
De echte headliners en subheadliners verdienen voldoende maar onderstaande laat wel zien dat je zelfs met een succesvolle band die bijna alles uitverkoopt toch nog zoveel tourkosten kunt hebben dat het niet meer rendabel is om te touren. Voor deze zomer zie ik wel een handvol 'kleinere' Amerikanaanse of Australische acts om die reden afhaken.
Uitstekend artikel om je hierin te verdiepen:

Dinsdag naar Tame Impala geweest in Sportpaleis Antwerpen. Waaw. Ongelofelijk mooi!

Verschoot ervan hoe jong het publiek er was. Ik had gedacht dat ik (35yo) het gemiddelde ging zijn, maar nee hoor.

Dus, ideale headliner voor PKP27? 🤩
Tenzij Werchter ermee weg is.. Zijn laatste festivalpassage bij ons was ook al PKP, dus misschien eerst de beurt aan RW?

Zou hem ook liever op PKP zien hoor, daar niet van. ;)

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Kachelle
Twee vragen:
Klopt het dat als je een dagticket voor zondag incl camping relax hebt dat je dan zaterdag al je tent mag opslaan en slapen op de camping relax en dan wakker worden om vroeg te genieten van de ideale wereld en de rest van de line-up om dan zondagnacht terug te slapen in je tent en maandagmorgen gratis met de tram huiswaarts te sporen?
is het trouwens zo dat je zaterdag om middernacht wordt toegelaten tot het terrein van Pukkelpop en dan nog een deel van de headline act en het nachtprogramma kunt zien bv Underworld om dan zondagmiddag terug te gaan?
In 2025 had ik dagkaarten voor zaterdag en zondag.
We mochten vanaf vrijdag het kampeerterrein betreden en het concertterrein vanaf 1 uur 's nachts op vrijdag.

• Leuk
Waarderingen: Chimme
In 2025 had ik dagkaarten voor zaterdag en zondag.
We mochten vanaf vrijdag het kampeerterrein betreden en het concertterrein vanaf 1 uur 's nachts op vrijdag.
Ok, dat was dus niet na de Main headliner (Chappell Roan tot 00u) maar na de Marquee headliner (Jamie XX tot 01u).

Of er wordt sowieso altijd gewoon 01u als standaard tijd gehanteerd dat je het terrein op mag.

Ok, dat was dus niet na de Main headliner (Chappell Roan tot 00u) maar na de Marquee headliner (Jamie XX tot 01u).

Of er wordt sowieso altijd gewoon 01u als standaard tijd gehanteerd dat je het terrein op mag.
Ik denk dat het komt doordat het elektronische systeem toegang vanaf middernacht toestaat, maar ze moeten overbevolking vermijden, vooral bij Marquee en Wave. Daarom hebben ze de instructie gekregen om te wachten tot 1 uur 's nachts voordat ze mensen met een dagkaart binnenlaten.

Hoe kom je hierbij? Ik tel er geen 25 meer hoor.

Bekijk bijlage 20043
Als ik vergelijk met de indeling en aantallen van vorig jaar, ontbreken we nog het volgende:

Vrijdag (10): 1 main-naam, 1 marquee-naam, 3 boiler-namen, 2 backyard-namen, 1 lift-naam, 2 booth-namen
Zaterdag (8): 1 main-naam, 1 marquee-naam, 1 wave-naam, 3 boiler-namen, 2 booth-namen
Zondag (8): 1 main-naam, 2 boiler-namen, 2 backyard-namen, 1 lift-naam, 2 booth-namen

Totaal: +/- 26 namen

• Leuk
Waarderingen: davadude

Weten wij trouwens zeker dat acts zoals Underworld, Soulwax, en Parcels in de marquee komen? Kreeg juist het idee dat ze dit soort acts na vorig jaar met Justice en Paul Kalkbrenner in de Wave willen hebben. De volgorde op de website was ook niet correct vorig jaar.

Want dan kan er nog een a twee marquee namen bij, mogelijk gitaar of pop georienteerd?

Weten wij trouwens zeker dat acts zoals Underworld, Soulwax, en Parcels in de marquee komen? Kreeg juist het idee dat ze dit soort acts na vorig jaar met Justice en Paul Kalkbrenner in de Wave willen hebben. De volgorde op de website was ook niet correct vorig jaar.

Want dan kan er nog een a twee marquee namen bij, mogelijk gitaar of pop georienteerd?
Ik verwacht Underworld en Soulwax echt wel in de Wave.

Denk dat de volgorde klopt zoals we hem nu kennen.
Die van de Club op zondag moet worden aangepast nog denk ik. Kurt Vile zie ik nu echt niet openen. Voor de rest zal het wel kloppen. Mss Getdown Services als afsluiter in de Lift ipv opener op de Backyard.

Users who are viewing this thread