Pukkelpop 2026

Alles wat er is aangekondigd:
Aroh DJ b2b Otis, Wild Classical Music Ensemble, Selah Sue and the Gallands, Bibi Seck, Josh Baker, Aili & Orson, Greg Freeman, Kids With Buns, Niels Orens, Witch Fever, Chris Stussy, Oppidan, Fenrick, PLOEGENDIENST

• Leuk
Waarderingen: davadude en BB8
De Boiler was de afgelopen twee jaar naar mijn mening teleurstellend en ik hoop op een betere, fatsoenlijke line-up dit jaar. Misschien zien we ook een andere indeling.

Mijn grootste hoop is dat de Booth weer dezelfde indeling krijgt als in 2024 (maar dan groter). De indeling van vorig jaar heeft het verpest; het ging van het beste podium naar het slechtste.

Wat de Boiler-dj's betreft, ik ben er vrij zeker van dat Josh Baker en Chris Stussy zullen draaien tijdens de housemuziekavond.
🎯 Bekans (correcte naome, mer op versjillende nachte/podiums)

Laatst bewerkt:
  • 100
Waarderingen: Special Monkey
Op de grote podia dus Kids With Buns erbij op de Main en Selah Sue erbij in de Marquee, beiden op zaterdag. Chris Stussy erbij op zondag in de Wave.

Blijft nog over:

1 Main-naam en 1 Wave-naam op zaterdag en 1 Main-naam op zondag.

Voor de rest zijn alle 'grote' spots ingevuld.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en davadude
Op de grote podia dus Kids With Buns erbij op de Main en Selah Sue erbij in de Marquee, beiden op zaterdag. Chris Stussy erbij op zondag in de Wave.

Blijft nog over:

1 Main-naam en 1 Wave-naam op zaterdag en 1 Main-naam op zondag.

Voor de rest zijn alle 'grote' spots ingevuld.
Kids with buns stond letterlijk vorig jaar al op de main :cautious:

Zou Major Lazer trouwens niet gewoon op de Chase & Status spot van vorig jaar staan, bedacht ik mij daarnet ineens?

Clashfinder heeft ook een update gekregen!

Ik denk dat iedereen in de club een plaatsje mag opschuiven op vrijdag, zodat bv Lambrini Girls tijdens Yungblud speelt enz.

Of ja, dat hoop ik toch, Turnstile en Lambrini Girls zou een vieze clash zijn :(

Ik denk dat iedereen in de club een plaatsje mag opschuiven op vrijdag, zodat bv Lambrini Girls tijdens Yungblud speelt enz.

Of ja, dat hoop ik toch, Turnstile en Lambrini Girls zou een vieze clash zijn :(
Djo en IJSLAND zou voor mij dan weer een kutte clash zijn haha.

• Leuk
Waarderingen: LanderV
De karrenvracht aan BE/NL dingen lijkt wel nog groter dan andere jaren. Lijken er elk jaar meer te worden.
Zag gisteren een berekening van een band wat een tour in de Verenigde Staten hen kostte. Ze hadden bijna overal sold out concerts en gemiddeld een duizend toeschouwers per locatie. En ze deden zelf hun management wat ook al minder kosten is. Toch zouden ze na een maand touren nog een verlies boeken. Enkel de kost van de visa en de vluchten was al fenomenaal. Ik denk dat de tourkosten zodanig zijn gestegen voor veel internationale bands dat ze Europa links laten liggen en dat schept veel mogelijkheden voor de veel goedkopere Benelux acts (geen visumkosten, vluchten of zelfs verblijfskosten). Het zijn vnl de kosten van de grote headliners die enorm de hoogte ingegaan zijn de laatste tien jaar en dat betekent dat er minder overblijft voor de 'kleine' acts.

Zitten toffe namen tussen en ook nog wat acts om me verder in te verdiepen. Ik heb nog bijna 60 namen op mijn Pukkelpop inluister lijst staan, dus ik hoef me de komende tijd niet te vervelen ;) Hebben jullie alles al ingeluisterd en wat zijn jullie absolute aanraders?

Over die vrijdag. Ik blijf me afvragen of Ki/Ki (uiteindelijk een DJ) niet de Boiler doet, en een Major Lazer of Kelis niet in die Wave staat? In de huidige clashfinder heb je nu 3 Benelux namen als 3 grootste namen na elkaar (Ki/Ki, Merol, Charlotte Adigery) op zo'n prominent podium. Dat zou voor Pukkelpop zelfs nogal... karig zijn niet?

Sowieso opvallend veel Benelux dingen in de Wave dit jaar.

Over die vrijdag. Ik blijf me afvragen of Ki/Ki (uiteindelijk een DJ) niet de Boiler doet, en een Major Lazer of Kelis niet in die Wave staat? In de huidige clashfinder heb je nu 3 Benelux namen als 3 grootste namen na elkaar (Ki/Ki, Merol, Charlotte Adigery) op zo'n prominent podium. Dat zou voor Pukkelpop zelfs nogal... karig zijn niet?

Sowieso opvallend veel Benelux dingen in de Wave dit jaar.
KI/KI heeft serieuze internationale allure, kan vergelijken worden met CDW.

Akkoord met Merol en Charlotte Adigery. Voor die laatste is de Wave te groot.

• Leuk
Waarderingen: boilerfun en davadude

Users who are viewing this thread