Pukkelpop 2026

Waren er echt twijfels over het voortbestaan van het Backyard-podium? Net als de andere podia was het in voorgaande jaren altijd bomvol tijdens de avondoptredens, en soms zelfs nog voller bij de openingsacts, soms wat minder. Sterker nog, ik denk dat het openluchtconcept in een hoek van het festivalterrein met toiletten in de buurt een succes is gebleken. Het feit dat sommige mensen dit soort muziek niet waarderen, zou geen reden moeten zijn om een podium te schrappen nu bands als Turnstile, Deftones, Papa Roach, Queens of the Stone Age en The Offspring headliner of sub-headliner zijn.
Het feit dat het een kleiner openlucht podium is op zich al een grote meerwaarde voor het festival. In hoeverre het rendabel is op zichzelf of voldoende volk trekt is moeilijk in te schatten. Maar voor mij maakt het alleszins deel uit van het diverse aanbod waaruit ik kan kiezen. Zelfs al zoek ik niet de hele tijd naar hardere gitaarbands te luisteren.

Show Me The Body zal je dus ook mogen opschrijven.
2 of 3 jaar geleden voor letterlijk 5 man en een paardekop op de Backyard dus ik weet niet of ze die nog eens gaan boeken. Ze moesten wel de concurrentie aangaan met Amenra in de Marquee, zéér ondankbaar. Nu, ik was 1 van die 5 man én ik vond ze goed dus wat mij betreft: laat maar komen!

• Leuk
Waarderingen: Chimme
Ik heb dus ook naast een combiticket gegrepen, vanaf 10uur non-stop geprobeerd maar bancontact wou niet meewerken. Heb geen visa of mastercard dus voelde heel oneerlijk allemaal :(. Ik kon zelf geen dagticket kopen aangezien er zogezegd nog een transactie liep naar Pukkelpop, uiteindelijk geen geld van mijn rekening gegaan. Mocht iemand hier een combi te veel hebben, heb ik dus enorm veel interesse! (ruilen voor een vrijdagticket is ook een optie)

• Verdrietig
Waarderingen: Chimme
Snelle vraag: ik neem aan dat je een dagticket ook makkelijk in de resale kwijt raakt als je hem in combinatie met een campingplek aanbiedt, toch?

Ik overweeg onze zondagtickets aan te vullen met een campingplek omdat ik verwacht tegen die tijd weinig zin te hebben 's nachts nog 2,5 uur naar huis te rijden. Maar het is ook nog niet 100% zeker of ik het überhaupt ga redden op die zondag. Maar dat is prima, met de resale achter de hand.

Ik heb dus ook naast een combiticket gegrepen, vanaf 10uur non-stop geprobeerd maar bancontact wou niet meewerken. Heb geen visa of mastercard dus voelde heel oneerlijk allemaal :(. Ik kon zelf geen dagticket kopen aangezien er zogezegd nog een transactie liep naar Pukkelpop, uiteindelijk geen geld van mijn rekening gegaan. Mocht iemand hier een combi te veel hebben, heb ik dus enorm veel interesse! (ruilen voor een vrijdagticket is ook een optie)
Ik kan je helaas niet helpen, maar er zijn wel nog dagtickets te koop voor elk van de 3 festivaldagen. Dus in het uiterste geval kan je nog 3x een dagticket aanschaffen.

Ik kan je helaas niet helpen, maar er zijn wel nog dagtickets te koop voor elk van de 3 festivaldagen. Dus in het uiterste geval kan je nog 3x een dagticket aanschaffen.
Of een last minute resale combi ticket kopen, wel nog 16 euro kosten aan verbonden voor veranderen van de naam.

• Leuk
Waarderingen: hectormalkovich
Goose naar OLT op 12 en 13 augustus dus die kunnen we afschrijven. Gelukkig staan er al andere ganzen op de affiche!

Was in 2022 en vond dat toen ook wel goed.
Was het net aan het checken inderdaad, langer geleden dan ik dacht. Was ook nog een act na zie ik, maar alsnog denk ik niet dat het PKP-publiek ze links zou laten liggen. Als ik terugkijk naar die 2022 line-up val ik echt van mijn stoel van hoe stacked die was, iedereen wilde touren.

Heel wat trending techno DJs (waaronder Odymel, self-confirmation eerder) beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag en ondertussen geschrapt van meerdere festivals.

Edit: sorry, post ervoor niet gezien

Laatst bewerkt:
Odymel kunnen we trouwens wellicht schrappen voor Pukkelpop. Heeft net heel wat stories op instagram gepost ivm seksueel grensoverschrijdend gedrag waar hij van beschuldigd wordt en neemt een pauze.
Stond ook wel al op Dour dus was sowieso niet echt een kanshebber. Benieuwd wel hoe zij daarmee zullen omgaan.

Users who are viewing this thread