Pukkelpop 2026

Lorde aangekondigd op Bittersweet Festival in Polen op donderdag 13 augustus als sub van Gorillaz. Headliner op 15 augustus moet daar nog aangekondigd worden, 14 augustus is het TOP.

Verandert an sich niet veel voor de situatie van Lorde. Blijft een dubbeltje op zijn kant of ze er zal staan. Ze hoeft alleszins niet te headlinen, maar ook dat wisten we eigenlijk al.

Edit: ze speelt dus wél drie festivalshows na elkaar. 13 augustus in Polen en 14 en 15 augustus in Zweden en Denemarken.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en acharlotte
Edit: ze speelt dus wél drie festivalshows na elkaar. 13 augustus in Polen en 14 en 15 augustus in Zweden en Denemarken.
Probleem is vooral dat ze in de UK een show heeft dat weekend. Nu ligt Pukkelpop op de route. Als ze een niet al te late spot heeft, sub voor bv Florence + The Machine, dan zou dat wel eens goed kunnen uitpakken. Maar ik zie ze niet een dag afsluiten én daarna naar de UK doorgaan met alle Brexittoestanden die dat vertragen.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Probleem is vooral dat ze in de UK een show heeft dat weekend. Nu ligt Pukkelpop op de route. Als ze een niet al te late spot heeft, sub voor bv Florence + The Machine, dan zou dat wel eens goed kunnen uitpakken. Maar ik zie ze niet een dag afsluiten én daarna naar de UK doorgaan met alle Brexittoestanden die dat vertragen.
Vrijdag sub voor Florence zou het ideale scenario zijn. Dan nog Zara-RAYE en Turnstile-Tyler en je hebt een fantastisch rijtje bovenaan.

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Elle Marie en mattman
Natuurlijk zijn Florence (DTRH) en Fontaines (LL25) wel uitgesloten voor Lowlands. Zou dus ook kunnen dat zij met Lorde en Tyler aan de haal gaan en wij het met die eerste twee moeten doen. Dat zou wel een zure zijn. RAYE zou dan bijvoorbeeld de derde (gedeelde) headliner zijn.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en LanderV
Natuurlijk zijn Florence (DTRH) en Fontaines (LL25) wel uitgesloten voor Lowlands. Zou dus ook kunnen dat zij met Lorde en Tyler aan de haal gaan en wij het met die eerste twee moeten doen. Dat zou wel een zure zijn. RAYE zou dan bijvoorbeeld de derde (gedeelde) headliner zijn.
Dit zie ik inderdaad als een terechte reden waarom ik Tyler eerder op LL dan op Pukkelpop zie (als het een van beide zou zijn).
Voor Lorde ben ik er niet uit: de afstand Sankt Pölten-Londen is niet niks, Kiewit is toch een meer haalbare kaart als "tussenstop" dan Biddinghuizen. Maar misschien maak ik mezelf dat ook gewoon wijs omdat ik Lorde wel heel erg graag op pkp wil zien, haha.

Raye stond ook al op LL25! Die is daar uitgesloten dus

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Potentiele namen voor de lineup; rekening houden met alle factoren (niet beschikbaar, al op andere Belgische festivals, niet op herhaling etc.) én een beetje hoop ;)

Headliners & Sub
Florence + The Machine - Tyler, the Creator - (Charli XCX)
Fontaines D.C. - Lorde (enkel op VR/ZO beschikbaar) - Deftones (enkel op VR/ZA beschikbaar) - SOMBR - RAYE
Pulp - Turnstile - Tom Odell - Zara Larsson - Nothing but Thieves - Charlotte de Witte

Brutalismus 3000 - Overmono - TOMORA - Four Tet - Maribou State - KETTEMA - ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U
Skepta - Dijon - Blood Orange - Antony Szmierek - Clipse - JPEGMAFIA - ESDEEKID - 2Hollis
LEAP - Bad Nerves - Giant Rooks - Zimmer90 - Cassia - Maruja - Iceage - Lambrini Girls
Wunderhorse - The Black Keys - Geese - Wet Leg - Biffy Clyro - Tash Sultana - Interpol
Basement - Wisp - Deafheaven
Role Model - Ashnikko - bbno$ - PinkPantheress - Rose Gray - Audrey Hobert

Tourende namen, die touren rondom PKP, die zijn uitgesloten:
The Cure (RW), Lewis Capaldi (RW), Twenty One Pilots (RW), Gorillaz (RW), Moby (RW), The XX (RW), Nick Cave (LiL), IDLES (Herhaling), Oklou (show in AB & Dour), Editors (meerdere festivals in België al), Lenny Kravitz (LF), Suede (LF)

Potentiele namen voor de lineup; rekening houden met alle factoren (niet beschikbaar, al op andere Belgische festivals, niet op herhaling etc.) én een beetje hoop ;)

Headliners & Sub
Florence + The Machine - Tyler, the Creator - (Charli XCX)
Fontaines D.C. - Lorde (enkel op VR/ZO beschikbaar) - Deftones (enkel op VR/ZA beschikbaar) - SOMBR - RAYE
Pulp - Turnstile - Tom Odell - Zara Larsson - Nothing but Thieves - Charlotte de Witte

Brutalismus 3000 - Overmono - TOMORA - Four Tet - Maribou State - KETTEMA - ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U
Skepta - Dijon - Blood Orange - Antony Szmierek - Clipse - JPEGMAFIA - ESDEEKID - 2Hollis
LEAP - Bad Nerves - Giant Rooks - Zimmer90 - Cassia - Maruja - Iceage - Lambrini Girls
Wunderhorse - The Black Keys - Geese - Wet Leg - Biffy Clyro - Tash Sultana - Interpol
Basement - Wisp - Deafheaven
Role Model - Ashnikko - bbno$ - PinkPantheress - Rose Gray - Audrey Hobert

Tourende namen, die touren rondom PKP, die zijn uitgesloten:
The Cure (RW), Lewis Capaldi (RW), Twenty One Pilots (RW), Gorillaz (RW), Moby (RW), The XX (RW), Nick Cave (LiL), IDLES (Herhaling), Oklou (show in AB & Dour), Editors (meerdere festivals in België al), Lenny Kravitz (LF), Suede (LF)
Mooi lijstje! Ik zie ook nog Underworld, Ravyn Lenae, Amyl and the Sniffers, Pendulum, Slowdive, Sub Focus en Caribou als kanshebbers.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Users who are viewing this thread