Pukkelpop 2023

Zijn die daar niet te groot voor geworden? Verkopen gemakkelijk de Lotto Arena en twee 2x de AB uit. Op DTRH was er afgelopen jaar ook een massa volk (same thing voor Moderat overigens).
Dance Hall en Marquee zijn exact even groot. Het is volgens mij zelfs letterlijk dezelfde tent. Dus wat in de Marquee kan, kan in de Dance Hall en vice versa.

Nooit beweerd dat die namen effectief op affiche staan. Hout op het vuur gooien is toch waar forum voor dient
Het zou fijn zijn dat als je, of wie dan ook, een naam noemt aangeeft waarom je die graag op het affiche zou willen zien of waarom dat je denkt dat ze daar goed passen 😊. Maakt het lezen denk ik ook leuker voor mensen

• Leuk
Waarderingen: scheep
Buiten zaterdag is dit al een redelijk affiche van Pukkelpop voor de “ervaren” Pukkelpopper. Als we kijken naar de voorbije jaren, dan valt dit bijzonder goed mee.

Festivals als Alcatraz en Brakrock (en ook Lokerse die nu een punkdag hebben) zijn de laatste 5 a 10 jaar enorm gegroeid, die stelen een hoop namen die anders mooi zouden staan op de Pukkelpop affiche.

Buiten zaterdag is dit al een redelijk affiche van Pukkelpop voor de “ervaren” Pukkelpopper. Als we kijken naar de voorbije jaren, dan valt dit bijzonder goed mee.

Festivals als Alcatraz en Brakrock (en ook Lokerse die nu een punkdag hebben) zijn de laatste 5 a 10 jaar enorm gegroeid, die stelen een hoop namen die anders mooi zouden staan op de Pukkelpop affiche.
Vrijdag is toch de wat meer vreemde eend op dit moment, niet? Zaterdag telt nog een aantal fijne namen. Vrijdag lijkt volledig om Eilish heen gebouwd

Vrijdag is toch de wat meer vreemde eend op dit moment, niet? Zaterdag telt nog een aantal fijne namen. Vrijdag lijkt volledig om Eilish heen gebouwd
Wat wel jammer is, want de vrijdag heeft met afstand de meest interessante headliner om eens mee te pikken. Ik vertrouw er wel in dat het naast de main een gevarieerde dag gaat worden.

Girl In Red verwacht ik in ieder geval ook nog op die Billie dag.

Ik kan het niet verklaren maar heb opeens weer lichte Pukkelpop kriebels. Met een paar van de huidige namen en Limp Bizkit kan ik de oude club misschien ook weer een beetje warm maken hiervoor. Alleen niet als dit ook instant is uitverkocht

Wat wel jammer is, want de vrijdag heeft met afstand de meest interessante headliner om eens mee te pikken. Ik vertrouw er wel in dat het naast de main een gevarieerde dag gaat worden.

Girl In Red verwacht ik in ieder geval ook nog op die Billie dag.
Of het geld is op na Billie...

• Leuk
Waarderingen: elo
Garnizoen is ook terug. Maar 1 podium dit jaar, ze zijn aan het vebouwen in de site dus er is weinig plaats.
Saaie namen imo.

gar.jpg

Ben benieuwd welke namen er voor de openingsavond worden bekend gemaakt, hoop op Novastar, school is cool of gestapo knallmuzik. Dat lijken mij goeie openers voor het festival.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Kunnen gewoon prima op PKP spelen, het ene houdt het andere niet tegen hoor. Een show in de AB (of twee) kan ook overigens.

Gezien YYY's in Nederland ook Lowlands laten liggen en in Paradisio staan, gok ik eigenlijk dat ze hier in het OLT Rivierenhof zullen spelen ipv op Pukkelpop.
Omdat Lowlands ze niet boekt gok je dat Pukkelpop dat ook niet doet? Raar toch... Zou een perfecte PkP naam zijn namelijk.

Maar ik vrees dat beide festivals net iets te vroeg vallen en deze band pas een weekje erna in Europa zijn.

YYY's perfecte Pukkelpopnaam?

Kan iemand me een korte geschiedenis, geven, want ik ken de band niet echt.

YYY's perfecte Pukkelpopnaam?

Kan iemand me een korte geschiedenis, geven, want ik ken de band niet echt.
Album 1: Fever To Tell, eigenlijk een essentiële garagerockplaat met ultragebalde kneiters en een heel mooie ballad. Maps ken je normaal. Date With The Night misschien ook, al is het maar omwille van het partyconcept in Gent. ;-)
Album 2: Show Your Bones, een verlengde van die eerste die gewoon prima is maar niet meer dan dat.
Album 3: Its Blitz!, een beter album dan wat de titel eindigend met een z doet vermoeden, heel dansbaar en vrij elektronisch. Catchy ook. Head Will Roll werd in die A-Trak remix een monsterhit, Zero is misschien hun beste nummer ooit.
Album 4: Mosquito, ondergewaardeerde mix van alle vorige stijlen met een gospelnummer om U tegen te zeggen: Sacrilege. Zelf ook verliefd op Subway. Eigenlijk na Fever To Tell mijn favoriete plaat van deze band.
Album 5: Cool It Down, eigenlijk erg goed gesmaakte comebackplaat waar ik jammer genoeg nog te weinig naar geluisterd heb.

Maar sowieso een erg goede liveband. Nick Zinner is een heel eigenzinnige gitarist. Karen O een nog bizardere frontvrouw. Spuugt al eens graag water over de voorste rijen.

Laatst bewerkt:
Cool It Down is voor mij één van de beste albums van 2022. Spitting Off The Edge of The World is een wereldnummer.

Album 1: Fever To Tell, eigenlijk een essentiële garagerockplaat met ultragebalde kneiters en een heel mooie ballad. Maps ken je normaal. Date With The Night misschien ook, al is het maar omwille van het partyconcept in Gent. ;-)
Album 2: Show Your Bones, een verlengde van die eerste die gewoon prima is maar niet meer dan dat.
Album 3: Its Blitz!, een beter album dan wat de titel eindigend met een z doet vermoeden, heel dansbaar en vrij elektronisch. Catchy ook. Head Will Roll werd in die A-Trak remix een monsterhit, Zero is misschien hun beste nummer ooit.
Album 4: Mosquito, ondergewaardeerde mix van alle vorige stijlen met een gospelnummer om U tegen te zeggen: Sacrilege. Zelf ook verliefd op Subway. Eigenlijk na Fever To Tell mijn favoriete plaat van deze band.
Album 5: Cool It Down, eigenlijk erg goed gesmaakte comebackplaat waar ik jammer genoeg nog te weinig naar geluisterd heb.

Maar sowieso een erg goede liveband. Nick Zinner is een heel eigenzinnige gitarist. Karen O een nog bizardere frontvrouw. Spuugt al eens graag water over de voorste rijen.
bedankt!

Users who are viewing this thread