Pinkpop 2026

Leuke eerste Pinkpopdag!
Begonnen met Ski Aggu. De Duitstalige invaller voor Joost Klein. Ik kende al een paar van zijn nummers zoals ‘Mietfrei’. Zette een goeie show neer in de tent stage!

Ondertussen buiten was er wat regen die zorgde voor welkome afkoeling want het was afzien met de warmte!

Toen door naar Roxy Dekker. Het persoonlijke dieptepunt voor mij ooit op Pinkpop. De oppervlakkigheid en talentloosheid straalt er vanaf. En dan sta je tussen mensen die elk dom woord meezingen. Wat ik die mensen van harte gun, maar ik dacht wel past dit Pinkpop nog bij mij..Na het optreden viel me op dat er best veel mensen richting uitgang liepen richting de eerste trein naar amsterdam.

Na dit dieptepunt gelukkig terug naar de muziek met Teddy Swims. Met een goeie band, achtergrond vocals en de krachtige stem van hemzelf zette die een puike show neer! Met gelukkig ook iets meer een rockrandje dan de studioversies van zijn hits.

Nog voor Teddy Swims klaar was nog even naar Bokoesam gaan kijken. Maar helaas alleen het laatste nummer nog kunnen zien: de knaller No go Zone.

Toen was het tijd voor Zara Larsson. In tegenstellimg tot Dekker kan zij wél zingen en dansen. Een puike stem heeft ze. En een aantal leuke nummers. Maar ook wel een heel aantal kutnummers zaten ertussen. Midnight Sun, en Lush Life (uiteraard met meedansende fan op het podium) waren de hoogtepunten van haar show. Het moment met de fan laat ook zien dat Zara een symphatieke persoonlijkheid heeft. Na dat moment vertrok de helft van het publiek, maar zette Zara nog een goed gezongen versie neer van Symphonie.

Tijd voor Twenty One Pilots dan. Mijn vrienden hielden het na drie nummers voor gezien. Ik had ze al eens gezien op Pinkpop en vond ze toen heel goed. Dus ik bleef. Maar als headliner toch wat underwhelming. Ook enkel een drummer en zanger is gewoon wat weinig. De vocals en instrumenten verder wel in orde zeker. En uiteraard weer allerlei capriolen. Maar de muziek wist het veld zelden te pakken. Enkel bij de bekendere nummers kwam het veld wat in beweging.
Met het inzetten van Seven Nation Army brak er noodweer los en rende het halve veld het terrein af. Mijn laatst overgebleven concert-genoot en ik keken elkaar aan..dan maar geen Stressed Out en Trees…en zijn ook richting schuilplek gegaan.

Nu klaarmaken voor dag 2!

Toen door naar Roxy Dekker. Het persoonlijke dieptepunt voor mij ooit op Pinkpop. De oppervlakkigheid en talentloosheid straalt er vanaf. En dan sta je tussen mensen die elk dom woord meezingen. Wat ik die mensen van harte gun, maar ik dacht wel past dit Pinkpop nog bij mij..Na het optreden viel me op dat er best veel mensen richting uitgang liepen richting de eerste trein naar amsterdam.
Zonder afbreuk te doen aan je gevoel bij het optreden, dit is natuurlijk een aanname. Ik denk dat mensen uit Amsterdam per jaar Roxy Dekker wel 10x gratis (of iig veel goedkoper) kunnen zien dan op Pinkpop. Ik heb wel wat berichten voorbij zien komen dat mensen even naar huis gingen vanwege de hitte.

Voor mij was Roxy Dekker hét moment om lekker even op de camping te zitten in de schaduw!!
Daarna nog last minute mooi plekje kunnen pakken voor electric callboy. Eigenlijk alles wat ik echt wou zien kunnen zien alleen helaas Kingfishr geskipt vanwege de tactical retreat.
Tijdens 21pilots ben ik ook weggelopen, het trekt mij helaas niet.

Vandaag gaan we ook pas laat richting het terrein. Denk voor suzan & freek

• Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht
Ik sta minimaal 2 uur vast bij de laadpaal omdat ik door een storing maar 15kwh kan laden.... Ik ga de eerst acts van vandaag en misschien zelfs de meeting helaas missen....

• Verdrietig
Waarderingen: fred alweer..
Waar en hoe is de meeting? Ik kan er niks over vinden...

Even kijken of ik daadwerkelijk kom want ik heb altijd heel ongemakkelijk met dit soort dingen 🤣

Gisteren alles via de stream meegekeken, zit sowieso echt fantastisch in elkaar. Vond 's middags vooral Electric Callboy wel wat hebben. Teddy Swims natuurlijk een bizar goede stem, leuk optreden al met al. Op een gegeven moment wel wat repetitief, liedje inzetten en dan eindigen met een of andere instrumentele solo van een van de bandleden. Langer dan een uur moest het niet duren naar mijn mening. Zara Larsson zette daarna ook echt een show neer, decor is goed over nagedacht, strakke choreo, zeker een terechte subheadliner. Heeft natuurlijk een gigantische populariteit ook, maar twijfel wel of het ooit echt headliner materiaal gaat worden want dan is het toch nog allemaal wat te eentonig naar mijn mening. Twenty one pilots erg goed, en bij sommige liedjes kan je er haast niet omheen dat een headliner-spot gewoon terecht is met naast de muziek ook nog al het visuele / pyrotechnische geweld. Leuke overgangen tussen de liedjes die in elkaar overvloeiden. Setlist zelf kan nog wel wat meer structuur in, maar met veel verschillende genres is het denk ik ook wel lastig. Al met al echt mega genieten vanaf de bank thuis.

Hoop dat alle aanwezigen het nog mooier hebben ervaren, ondanks de hitte en regen op het eind!

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Waar en hoe is de meeting? Ik kan er niks over vinden...

Even kijken of ik daadwerkelijk kom want ik heb altijd heel ongemakkelijk met dit soort dingen 🤣
Goeie vraag!

Festileaks Meet-up Pinkpop 2026

Zin om aankomend weekend een biertje te proosten en lekker samen te komen met Festileakers? Of eindelijk een gezicht bij een mede forum gebruiker te hebben? Kom dan naar de Festileaks Meet-up op Pinkpop 2026.

Wanneer? Zaterdag 20 juni 14:30
Waar? Bij de roze Pinkpop-letters Bij de tentstage waar vroeger altijd de roze letters stonden

Als je na Heavn de tent uit loopt, loop je zo tegen de meet aan!

Een mooi moment om andere forumposters en Festileakers te ontmoeten, bij te praten over Pinkpop en welke acts je de zomer nog naar uitkijkt. Dus tot daar!

festileaks.com

Kom zaterdag naar de Festileaks Meet-up op Pinkpop 2026

Helemaal fris na een heerlijk ontbijt en goed gehydrateerd springen we zo weer op fiets; op naar dag 2.
Hoogtepunten, althans waar ik naar uit kij: HAEVN, the Haunted Youth, IDLES, Editors en natuurlijk The Cure.
Hopelijk nog een stukje Halsey en zeker ook LEAP.

Tot zo lieve mensen, laten we er weer een mooie dag van maken!!!

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Da's knap, dat je exact weet naar welke trein ze allemaal wandelden!
Haha ja maar volgens mij doelde hij vooral op het soort publiek dat hij er zag.

Niet om een bommetje er op te doen, maar ik heb altijd de indruk dat er op Lowlands ook vooral veel “dol op zichzelf mensen” komen uit regio Amsterdam.

Prima eerste dag gehad! Toch vanwege de hitte ietsje later gegaan, om 15:30 waren we binnen. Het was eigenlijk verrassend goed te doen in de hitte. The Vaccines een deel van gekeken, leuke band, ik vind dat heerlijke festival muziek. Maar achteren gelopen om Buffalo Traffic Jam nog een stukje van te zien, ook dit een lekkere prima. Blij wel dat ik het hele optreden niet heb gezien, want na 3 nummers vind ik zijn stemgeluid al vervelend te vinden.
Ski Aggu in de tent een stuk van gekeken, de Duitse Joost.
Het leek even noodweer te worden, maar dat floepte precies langs het terrein. Door naar het Brand bier lokaal, wat verrassend genoeg dicht was. Daardoor het laatste stukje van Kingfishr kunnen zien, en ik baalde meteen dat ik daar niet meer van heb gezien.
Nog even wachten bij het bier lokaal, om daarna een onvergetelijk blond te drinken.. Niks mis het dat biertje, maar onvergetelijk... Zeker niet.

Door de gezelligheid het begin van Electric Callboy gemist, dus pas na 10 minuten aangehaakt. Ik vind dit dus een heerlijke festivalact.

De vrouw wilde het voorvak in bij Teddy Swims, dus hierdoor ook het einde van Electric Callboy voorbij laten gaan.
Ik had niet heel veel verwachting bij Teddy Swims, maar porverdikkeme, die show was prima. Podium was meer een decor geworden, ingericht als appartement inclusief bed en dartbord.
Fantastische stem, fantastische band! Hoogtepunt van de dag. De setting was dan ook meer dan prima. We stonden in het linker voorvak, hierdoor was rechts naast het podium prachtig de steeds verder zakkende zon te zien, met zonnestralen die tussen de truss door geweldig het podium op schenen..

Zara Larsson heb ik me aan gewaagd, maar totaal niet mijn ding en daardoor Voila gaan bekijken op Stage4, leuke band!!

Daarna rechts naast het voorvak 21P gekeken, leuke show, maar niet veel meer dan dat.
Ik zag de bui aankomen en bij de eerste druppel meteen bij een frietkeet onder het afdak gaan staan, perfecte timing! Goeie, korte plensbui om de dag mooi mee af te sluiten.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Het type persoon dat net zo goed in grote getalen in Zuid-Limburg woont?
Weet ik niet zeker, daar kom ik niet vandaan. Ik ervaar de mensen in Limburg juist erg aardig eigenlijk.

Ik ben opgegroeid in regio Amsterdam en vond het een verademing om te verhuizen naar Utrecht. Gewoon een relaxter omgang.

Ontopic - ik hoor niemand over The Beaches maar dat klinkt lekker.

Edit: alleen de regie is wel irritant, om de 3 seconden bijna een ander camera shot.

Wat betreft het geluid, het viel me ook op dat het vrij zacht stond, wat voor mij met tinnitus, hyperacusis en een "rammel" bij extreem lage bassen, een welkome verrassing was, de oordoppen waren veelal niet nodig. Als ik op een redelijk volume nog met iemand naast me kan praten ipv schreeuwen, zijn de doppen niet nodig, zelfs niet in het voorvak.
Met doppen voel ik me toch telkens wat afgesloten van de rest (en ja, ik heb op maat gemaakte doppen)..

Ik heb hem eerder uitgezet maar

Was dit net zoals toen op Werchter een paar jaar terug? Dat hij zo hoog klimde?
Nee. Dat was toen de zanger die, als ik het me goed herinner, ongezekerd aan de zijkant van het podium boven het scherm ging staan. Dat vond ik toen onverantwoord. Dit was de drummer op een plateau in de buurt met een drumstel die al klaar stond.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread