Pinkpop 2026

Wat een vrijdag! De beste manier om de dutch disease te tackelen is om bij het concert ver genoeg vooraan te staan en zelf keihard mee te doen ondanks alle statische figuren naast je. Bij Herfshane vooraan, was leukste opener tot nu toe, als Rotterdammer wel deepdive gedaan in de liedjes en kon de meeste hooks meezingen. Sleep theory 3 nrs meegepakt, dekte denk wel de lading voor de rest. Natasha was verrassend goed, bizarre stem en iets onverstoords blij’s over zich heen. Balu Brigada was ook heel Nice, begin van de setlist is qua songs leuker dan verderop. Ook hier weer, nummers die je eerst moet luisteren willen ze beetje live hangen. Kingfishr, ook weer voorste vak, lekker naar die neushaar kijken, you cant unsee it. Hele nieuwe playlist tov lowlands, soms wat te harde drums en bassen, maar kan ook aan m’n oordoppen liggen. Verder vet met onweer erbij, shirts ook gescoord want vol met runes. Beaches, sneltreinvaart knallen ze subliem met perfecte stemmen en energie door. Op z’n Amerikaans mooi geproduceerd, de stoute nichtjes van Chappel Roan. Hup ook weer in het vak bij Teddy. Wat een baas, ieder nummer klinkt net zo strak als op de plaat, leuk de duetten, Jump vond ik juist vet omdat ze niet met veel hulp van een backingtrack leken te doen. Bak pasta erin en het midden voor bij 21P, een spektakelshow, bijna filmisch qua meenemen in verhaal, alsof je ook naar 2 acteurs kijkt in hun lore film. Verveelt niet, prikkelt constant, en een arcade fire achtige afsluiting met die bak water tijdens 7nationarmy.
9 sterren voor de vrijdag🙌

• Leuk
Waarderingen: martino11
Er was toch meer dan 40k man gister op Pinkpop? Was goede drukte, ik schatte/hoopte eerder op 50k gezien de max capaciteit nog een stuk erboven ligt…
50k komt idd meer in de richting. Een paar jaar gelden met Keane op de vrijdag waren er ongeveer 40k en toen was het bij sommige optredens echt veel te rustig. Nu heb ik dat bij geen enkel optreden zo ervaren.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Teveel om allemaal terug te lezen.. (komt later wel)
God allermachtig wat heb ik een mooie 1e dag ("2e") dag gehad, wat begon bij Sleep Theory, prima, leuk maar niet meer dan dat! Stukje N. Beddingfield onder het genot van een dőner klonk op afstand erg goed!
En daar kwamen ze een hoogtepunt van de dag Pretty Reckless poah wat een energie.. verder kan ik hele verhalen vertellen maar het enige wat er continu in mij opkomt KINGFISHR, KINGFISHR, KINGFISHR!!
Als dit word overtroffen krijgen jullie allemaal een biertje 😜

Ben wel benieuwd hoe het dan bij de barren gaat lopen als er vandaag en morgen zoveel meer publiek komt want vond het gisteren al niet geweldig doorlopen

Users who are viewing this thread