Pinkpop 2026

Met 2 Ziggo Domes in het voorjaar mogen we hopen dat ze niet ook gaan headlinen in juni....
Ze zullen toch naar een ander land dan Nederland moeten reizen om in januari voorjaar te hebben.
Maar laten we eerst het nieuwe album maar eens afwachten. Mocht dat weer een goed album zijn, dan mogen ze wat mij betreft doorkomen als headliner!!

NBT als vrijdag afsluiter, Billy Eilish op zondag als afsluiter en voor de zaterdag Green Day?
Hopelijk mikken ze op vrijdag en zaterdag wat hoger. ;)

Maar goed, jullie moeten eerst maar even goed van deze editie gaan genieten. Bijna zover!

Ik vind persoonlijk NBT nog niet echt doorgegroeid naar headliner, dan vind ik yungblud nog meer headliner. Maar hoop op acts zoals Raye die veel groei hebben doorgemaakt

Edit: maar dit kan na nieuwe album natuurlijk nog

Ik weet dat Pinkpop in 2024 geen EK wedstrijd liet zien. Maar dacht misschien met de veranderde meer commerciële richting die ze inslaan, dat ze misschien dit keer wel Oranje tonen op een groot scherm.
Oranje speelt zijn tweede wedstrijd tegen Zweden en heel Nederland is dan in WK-hype. Gaat sowsieso kaartverkoop kosten van voetbalfans. Bij ons is de eerste al afgehaakt (al is dat geen ‘die-hard’ pinkpopganger)

Aan de andere kant snap ik ook dat de sfeer van voetbal niet persé past bij een relexed festival als Pinkpop. Maar stiekem hoop ik dat ze het toch uitzenden 😬
Waarom.zijn ze commercieler geworden? Ze maken eindelijk de broodnodige vernieuwingen door. Zie het niet als.stap naar meer commercieel.
Ik vraag mij of hoe erg de hype gaat worden. Het is ver weg dit keer met een groot tijdsverschil. Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar.ik merk nu sowieso nog weinig hype.

Dit jaar gaan wij voor het eerst sinds 2008 weer naar Pinkpop. We hebben een plek op de groepscamping op Camping A en zijn benieuwd wat we kunnen verwachten.

De afgelopen jaren zijn we vooral naar Rock Werchter geweest, maar dit jaar vonden we de line-up van Pinkpop sterker. Daarnaast zijn we ook gewoon nieuwsgierig wat er in die 18 jaar allemaal veranderd is.

Hoe zouden jullie de faciliteiten op Camping A omschrijven? Denk aan douches, toiletten, eten en drinken, sfeer, loopafstanden en alles wat handig is om vooraf te weten. En wat kun je tegenwoordig allemaal op de camping zelf halen?
Voor mij is camping A altijd zeer relaxed geweest (al is het ook een aantal jaar minder geweest).
Douches, toiletten zijn perfect.. (nog geen ander festival meegemaakt die hier aan kan tippen).

Vorig jaar was het qua eten een stuk minder, maar opzich ook dikke prima!

Qua sfeer kan het mischien nog wel een impuls gebruiken, alhoewel hoe ouder wij worden hechten wij meer aan het familiare camping gevoel.. Dan de feestjes!
Rond de jaren van 2010 was het traditie dat iedereen verkleed ging op de zaterdagnacht! (Dik feest was dat op iedere hoek)

• Leuk
Waarderingen: LPAA9
Robbie stond toen ook in januari in Ziggo en daarvan was iedereen het ook wel eens dat het 3x Ziggo (in het geval van NBT 2x toch?) én Pinkpop iets teveel van het goede was.
Als ze erin slagen om twee keer Ziggo Dome uit te verkopen, dan is Pinkpop headlinen toch een logische vervolgstap? Als Mojo denkt dat ze nu dat momentum hebben.

Er zijn dit jaar wel meer festivals die een recente Ziggo Dome-act als headliner hebben...

Als ze erin slagen om twee keer Ziggo Dome uit te verkopen, dan is Pinkpop headlinen toch een logische vervolgstap? Als Mojo denkt dat ze nu dat momentum hebben.

Er zijn dit jaar wel meer festivals die een recente Ziggo Dome-act als headliner hebben...
Dat NBT twee ziggo's kan vullen is wel duidelijk, dat deden ze al vaker. Het zou echter eens fijn zijn voor PP als ze bijv eerst op PP staan en daarna pas in de Ziggo.

laten we eerlijk zijn, het is al eerder vanuit organisatie benoemd dat NBT als headliner best in zeer nabije toekomst kan gebeuren...

2024:

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik kom al heel wat jaartjes op PP en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een voetbalwedstrijd hebben uitgezonden en ik zou zeggen houden zo. Zelf ben ik een enorme voetbalfan, maar tijdens PP wil ik lekker 4 dagen in mijn muziekbubbel zitten.
In 2000 werd het voetbal op camping B uitgezonden. Van mij mogen Ze het weglaten.

laten we eerlijk zijn, het is al eerder vanuit organisatie benoemd dat NBT als headliner best in zeer nabije toekomst kan gebeuren...

2024:
Eerste headliner voor 2027 denk ik. Staan in januari 2 avonden in de ziggo.

Ook Tirsa staat vooraan...

Ik vind persoonlijk NBT nog niet echt doorgegroeid naar headliner, dan vind ik yungblud nog meer headliner. Maar hoop op acts zoals Raye die veel groei hebben doorgemaakt

Edit: maar dit kan na nieuwe album natuurlijk nog
Daar sluit ik mij wel bij aan. NBT heeft mij in principe nog geen een keer teleurgesteld, maar daar waar NBT een beetje blijft rond zweven. Heeft Yungblud in een keer een giga spurt gemaakt.

Is het niet gewoon beter als ze eens 1 a 2 jaar niet touren en dan met een nieuwe plaat komen en dan headlinen? Spelen echt ieder jaar wel een zaal show + festivals.

Begrijp me niet verkeerd ze hebben me altijd positief verrast, maar doordat ze zo vaak te zien zijn neigt het echt naar overkill.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

Users who are viewing this thread