Pinkpop 2026

Pinkpop presenteert: Hoogmis van het Zuiden​

We hebben er 5 x 11 jaar op moeten wachten, maar tijdens Pinkpop 2026 is het zover: de heilige grond van Megaland krijgt een welverdiende hoogmis. Op zondagmiddag 21 juni staat de North Stage in het teken van Hoogmis van het Zuiden, een eenmalig spektakel waarin muziek, humor en theater samenkomen. In deze bijzondere jubileumproductie brengt Pinkpop een ode aan de Limburgse popmuziek en de regio waar het festival al decennialang mee verbonden is.
Onder leiding van Jeroen van Koningsbrugge, in zijn rol als Pastoor Adriaans, komt een indrukwekkende groep artiesten samen. Met bijdragen van onder anderen Träcksäck, Rowwen Hèze, Beppie Kraft, Lex Uiting, Frans Pollux, Pablo van de Poel (DeWolff), Blackbird en John Tana ontstaat een muzikale reis door Limburg van rock tot Vastelaovend en van pop tot Top 2000 klassiekers.

Hoogmis van het Zuiden is een unieke ervaring die speciaal voor deze 55e editie is ontwikkeld en slechts één keer te zien is. De voorstelling vindt plaats op zondag 21 juni van 14.10 tot 15.10 uur op de North Stage.

Zoals verwacht dus een limburgs collectief op de zondag!
Oke, al was ik eerst niet zo enthousiast wat betreft de Träcksäck. Maar Als ik het zo lees, ziet het eruit als een hele leuke Party.😁

Dat is vast de gedachte erachter, maar als groot popfestival moet je dat denk ik op andere manieren doen. Heb je dadelijk Beppie Kraft op de planken staan, ik ben bang dat ze daar meer volk in negatieve zin mee verbazen dan andersom haha.
Hahaha wat weet jij nog meer???

Deze staat ook op de festival setlist. Heerlijk nrtje, vooral de uithaal aan t einde!

Award voor beste rock/alternatieve artiest hebben zd gewonnen.
Album breach was ook genomineerd maar niet in de prijzen gevallen
Ik mis wel oa Car Radio op de setlist :(, Jammer dat ze alleen Trees van Vessel spelen, maar gelukkig genoeg anders moois om van te genieten!

Kijk eens aan, het blijft gewoon enorm positief. Dit doen ze natuurlijk heel goed. Dit valt enorm goed bij de locals (en waarschijnlijk vinden anderen het ook best geinig). Alleen één van die namen zou natuurlijk wat misplaatst zijn, maar deze bonte stoet gaat gewoon een enorm feest opleveren.

Pinkpop presenteert: Hoogmis van het Zuiden​

We hebben er 5 x 11 jaar op moeten wachten, maar tijdens Pinkpop 2026 is het zover: de heilige grond van Megaland krijgt een welverdiende hoogmis. Op zondagmiddag 21 juni staat de North Stage in het teken van Hoogmis van het Zuiden, een eenmalig spektakel waarin muziek, humor en theater samenkomen. In deze bijzondere jubileumproductie brengt Pinkpop een ode aan de Limburgse popmuziek en de regio waar het festival al decennialang mee verbonden is.
Onder leiding van Jeroen van Koningsbrugge, in zijn rol als Pastoor Adriaans, komt een indrukwekkende groep artiesten samen. Met bijdragen van onder anderen Träcksäck, Rowwen Hèze, Beppie Kraft, Lex Uiting, Frans Pollux, Pablo van de Poel (DeWolff), Blackbird en John Tana ontstaat een muzikale reis door Limburg van rock tot Vastelaovend en van pop tot Top 2000 klassiekers.

Hoogmis van het Zuiden is een unieke ervaring die speciaal voor deze 55e editie is ontwikkeld en slechts één keer te zien is. De voorstelling vindt plaats op zondag 21 juni van 14.10 tot 15.10 uur op de North Stage.

Zoals verwacht dus een limburgs collectief op de zondag!
wat ontbreekt in deze tekst is : Geregisseerd door Servé Hermans (Toneelgroep Maastricht).

Hij was o.a. ook mede verantwoordelijk voor de theatervoorstelling in 2017 "Pinkpop, een muziekaal liefdesverhaal", maar ook recent "Het Geluk van Limburg" spektakel productie uit 2025.

Staat die er niet op? Dat is indd jammer.
Sow dat is idd een tegenvaller als ze die niet spelen, is toch echt wel mijn favourite van hun. Dacht eigenlijk dat ‘car’ een no-brainer zou zijn 🫣

Volgens mij is pinkpop wel hun eerste EU show van 2026? Misschien dat ze nog een beetje sleutelen aan de setlist

Sow dat is idd een tegenvaller als ze die niet spelen, is toch echt wel mijn favourite van hun. Dacht eigenlijk dat ‘car’ een no

Kunnen wij al lekker vroeg een mooi plekje bij White Lies bemachtigen :)

Zou Pinkpop de WK-wedstrijd van Nederland uitzenden (edit) zaterdag om 19:00 uur? Of wordt het naar Minli’s..(maarja dan mis je deel van Editors)

Zou Pinkpop de WK-wedstrijd van Nederland uitzenden vrijdag om 19:00 uur? Of wordt het naar Minli’s..(maarja dan mis je deel van Editors)
gezien vorige keer onder het motto "Geniet van de bands" werd aangegeven door Pinkpop dat er geen aandacht naar wedstrijden ging, verwacht ik dat nu wederom ook niet

Zou Pinkpop de WK-wedstrijd van Nederland uitzenden vrijdag om 19:00 uur? Of wordt het naar Minli’s..(maarja dan mis je deel van Editors)
Ik kom al heel wat jaartjes op PP en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een voetbalwedstrijd hebben uitgezonden en ik zou zeggen houden zo. Zelf ben ik een enorme voetbalfan, maar tijdens PP wil ik lekker 4 dagen in mijn muziekbubbel zitten.

Telkens een discussie en tot nu toe ging het telkens goed zonder dat er aandacht aan werd geschonken heb ik het idee.

Staat me iets bij dat het in 2024 op camping B werd uitgezonden. Zelf een enorm voetbalfan maar lekker voor Keane en Maneskin gekozen destijds.

Telkens een discussie en tot nu toe ging het telkens goed zonder dat er aandacht aan werd geschonken heb ik het idee.
Was het in 2024 niet wel heel erg leeg bij Maneskin? Nu was dat ook niet de meest geweldige naam, en beroerd weer, maar ik blijf het toch wel vreemd vinden dat Pinkpop, zelfs niet op een camping, de mogelijkheid biedt die pot te kijken. Zeker ook nu het om 19u is en dus niet tijdens de headliner.

Goed, het zal ook wel meevallen denk ik, met een WK met 150 deelnemers, wordt het toch pas laat interessant.

• Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht

Users who are viewing this thread