Pinkpop 2026

Allemaal toch gewoon mogelijke clashes?
Ja. Zoals elke 2 shows die tegelijk spelen? Een aantal clashvoorbeelden uit dit lijstje zijn lijstjesvul-materiaal: zwijmelsoul Teddy Swims versus metalcore The Plot In You bijvoorbeeld. 😬

Dat zal voor een aantal mensen misschien een lastige clash zijn maar verder schrokken er niet heel veel mensen van toen ze dat in de timetable ontdekten.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Ik vind het juist altijd wel leuke artikelen
Ik ook.
Hoezo niet, jij kent de smaak van een ander toch niet?!
Niet mijn punt 😉, op deze manier kun je die hele line-up als clash opsommen… Er zijn gewoon niet zo enorm veel zware clashes die een groot deel van de mensen als zware clash zullen ervaren. Lijstje had net baat gehad bij een paar voorbeelden minder. Verder niks mis mee…

Ik ga dit jaar voor het eerst een weekend naar Pinkpop en natuurlijk ook op de camping. Kan ik gewoon op de donderdag bij camping B aan komen zetten en krijg je dan automatisch een plekje? Of moet je van tevoren een plekje reserveren?

En wordt er streng gecontroleerd op de regel dat je alleen bij aankomst op de camping eten mag meenemen?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik ga dit jaar voor het eerst een weekend naar Pinkpop en natuurlijk ook op de camping. Kan ik gewoon op de donderdag bij camping B aan komen zetten en krijg je dan automatisch een plekje? Of moet je van tevoren een plekje reserveren?

En wordt er streng gecontroleerd op de regel dat je alleen bij aankomst op de camping eten mag meenemen?
Wat leuk, heel veel plezier! Zolang je op tijd bent is camping B geen probleem. Je kan op de camping zelf een plekje uitkiezen, maar hou er rekening mee dat het inschikken en opschuiven is. Je hebt niet zoals op een traditionele camping een ruime plek: je tentoppervlak is ongeveer alles wat je hebt (met een beetje loopruimte aan de voorkant).

In de vijf keer dat ik geweest ben (2012 t/m 2014, 2022 & 2025) heb ik nog nooit gemerkt dat ze moeilijk doen over een zakje krentenbollen of een flesje drinken, of zelfs een nieuw sixpackje bier. Gewoon rustig doorlopen bij de ingang, polsbandje omhoog houden en gaan. De regel is er meer om eventuele doorverkoop van bier en andere dranken te kunnen voorkomen volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Wat leuk, heel veel plezier! Zolang je op tijd bent is camping B geen probleem. Je kan op de camping zelf een plekje uitkiezen, maar hou er rekening mee dat het inschikken en opschuiven is. Je hebt niet zoals op een traditionele camping een ruime plek: je tentoppervlak is ongeveer alles wat je hebt (met een beetje loopruimte aan de voorkant).

In de vijf keer dat ik geweest ben (2012 t/m 2014, 2022 & 2025) heb ik nog nooit gemerkt dat ze moeilijk doen over een zakje krentenbollen of een flesje drinken, of zelfs een nieuw sixpackje bier. Gewoon rustig doorlopen bij de ingang, polsbandje omhoog houden en gaan. De regel is er meer om eventuele doorverkoop van bier en andere dranken te kunnen voorkomen volgens mij.
Top, bedankt voor je reactie!

Spoorboekjestijd! De dikgedrukte acts ga ik van begin tot eind van genieten. De oranje acts zijn mijn clashes.

VRIJDAG

Sleep Theory - The Pretty Reckless - Stukje Vaccines - Stukje Buffalo Traffic Jam - Kingfishr - iets eten tijdens Roxy - The Beaches of Electric Callboy - even relaxen tijdens Teddy Swims - The Plot in You - laatste stuk Zara Larsson - Twenty One Pilots

ZATERDAG

Hang Youth
- laatste stuk Giant Rooks - Triggerfinger of HAEVN - Wodan Boys - Jehnny Beth - LEAP - The Haunted Youth - laatste stuk Franz Ferdinand - IDLES (inclusief eten) - Editors - Soulwax - stukje Halsey - The Cure

ZONDAG

MY BABY - stukje Bente - Dogstar of eventueel eerder weg voor de surprise act? - White Lies - Die Spitz - Tom Morello - laatste stuk Royel Otis (inclusief eten) - Wet Leg - YUNGBLUD - Fat Dog - DE GROTE FOO FUCKING FIGHTERS FINALE!!!

soms is rationeel denken voldoende om een "clash" te vermijden, voorbeeld: je wil Frans Ferdinand én The Haunted Youth volledig zien?
Wat is de kans dat je
En ook hier mijn planning. Na de bekende hagelslag bij BKS had ik niet verwacht dat mijn grootste clash bij Pinkpop zou zitten, maar toch....

Zaterdag: HAEVN - Jehnny Beth - Haunted Youth / Franz Ferdinand - Idles - Editors - stukje Soulwax - the Cure

En Beth kan wel eens de verrassing van de dag worden.
Misschien helpt vrijblijvend goedbedoelde tip van rationeel denken als je absoluut beide wil zien?
Wat is de kans dat je de komende jaren Franz Ferdinand nog kan zien t.o.v. The Haunted Youth?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Spoorboekjestijd! De dikgedrukte acts ga ik van begin tot eind van genieten. De oranje acts zijn mijn clashes.

VRIJDAG

Sleep Theory - The Pretty Reckless - Stukje Vaccines - Stukje Buffalo Traffic Jam - Kingfishr - iets eten tijdens Roxy - The Beaches of Electric Callboy - even relaxen tijdens Teddy Swims - The Plot in You - laatste stuk Zara Larsson - Twenty One Pilots

ZATERDAG

Hang Youth
- laatste stuk Giant Rooks - Triggerfinger of HAEVN - Wodan Boys - Jehnny Beth - LEAP - The Haunted Youth - laatste stuk Franz Ferdinand - IDLES (inclusief eten) - Editors - Soulwax - stukje Halsey - The Cure

ZONDAG

MY BABY - stukje Bente - Dogstar of eventueel eerder weg voor de surprise act? - White Lies - Die Spitz - Tom Morello - laatste stuk Royel Otis (inclusief eten) - Wet Leg - YUNGBLUD - Fat Dog - DE GROTE FOO FUCKING FIGHTERS FINALE!!!
we gaan elkaar veel tegenkomen!!! 🍻 🍻 🍻 🍻

• Winning
Waarderingen: RickHuissen
soms is rationeel denken voldoende om een "clash" te vermijden, voorbeeld: je wil Frans Ferdinand én The Haunted Youth volledig zien?
Wat is de kans dat je

Misschien helpt vrijblijvend goedbedoelde tip van rationeel denken als je absoluut beide wil zien?
Wat is de kans dat je de komende jaren Franz Ferdinand nog kan zien t.o.v. The Haunted Youth?
Ik geef alleen aan dat dit een vervelende clash is. Een optreden van Haunted Youth wil je volledig zien, en Franz Ferdinand wil je het liefste vanuit het voorvak zien. Dat combineert niet lekker. Verder zijn het allebei bands die meer dan genoeg in Nederland te zien zijn hoor.

Wat is de kans dat je

ik snap je beweegreden. zo hadden we twee jaar geleden op Lowlands de clash tussen Yungblud en Boy Genius. Mijn vriendin wilde heel graag naar Yungblud, maar ik had ook zoiets van die gaan we nog heel vaak tegenkomen en we zijn naar Boy Genius gegaan. Absoluut geen spijt van gehad en ondertussen Yungblud al vaak gezien en dit jaar weer!!

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Ik ben heel benieuwd naar alle veranderingen op het terrein. Zou wel eens een groot succes kunnen gaan worden!

Ik heb nog niemand hier over gehoord. Maar op zondag doet het blokje Tom Morello, Royel Otis, Naft en Wetleg heel veel pijn zeker omdat ik daarna nog een mooi plekje wil bij Yungblud.

Ook even mijn schema... zitten toch wel wat clashes tussen, deel later de andere dagen!

Vrijdag:
Linka Moja (lekker begin van het weekend, geen verwachtingen)

Natasha Beddingfield (Eerste "clash" met Sleep Theory, beide zijn geen must-sees... dus dan toch maar voor de meezingers)

The Pretty Reckless (MUST!!!)

Vaccines (toch wel mijn grootste clash van het weekend met Buffalo Trafic Jam, en wie weet gaat dit nog veranderen maar voor nu is dit de beste keus.. halve optredens doen het bij mij heel slecht!!)

Kingfishr (Voorvak, een dikke Must)

Ecca Vandal

The Beaches (volgende clash met Electric Callboy, maar wederom geen halve optredens en nu we toch op het achter terrein zijn)

Yong Yello

The Plot In You (dikke Must, en eigenlijk mijn headliner van de dag, jammer voor Teddy! Maar dit word knallen!!)

De avond afsluiten met op de achtergrond twenty one pilots.. wellicht trekt het me nog maar kijk er op dit moment nog niet echt naar uit!

Zaterdag:

- Giant Rooks (geen verwachtingen, lekkere start van de zaterdag, na een half uurtje Pilates)

- Triggerfinger

- Wodan Boys (een must!! Word druk denk ik)

- Karaoke zingen.. en het terrein wat verkennen

- The Haunted Youth en Franz Ferdinand (denk enkel het einde van Franz, mocht Haunted Youth tegenvallen zal het volledig Franz worden)

- Idles (must)

- editors (nog een dikkere must)

- Cure (must!!)

Zondag:

- My Baby (poaah wat een heerlijk begin van deze topdag)

- Bente (gewoon leuk)

- Jet van de Steen en Hotwax (van beide wat of 1 van de 2)

- White Lies (Must)

- Die Spitz

- Tom Morrelo (mischien Royel otis)

- Wet Leg (must!!!!, jammer dat Max tegelijk staat)

- Yungblud (Must)

- Fat Dog (must!! Waarschijnlijk moet ik eerder weg bij Yungblud, lastig?? Straks kom ik de tent niet meer in?? Maar wil ook niet te veel skippen van Yungblud)

- en als of dat nog niet genoeg was!!!
FOO FIGHTERS!!! (MUST!!!!!!!)

Users who are viewing this thread