Pinkpop 2026

En als je nog niet de headliner(s)kan communiceren vanwege een embargo,
Mjah, met de verhalen die nu gaan, wat kan er dan nog onder embargo staan? Foo Fighters hebben reeds festivals aangekondigd én hebben geen eigen show in de nabijheid, dan moet je echt naar Parijs of Liverpool als 'dichtsbijzijnde'. The Cure is al door iedereen en z'n moeder aangekondigd, dus dan zou het een derde headliner zijn die 'nieuw in het circuit is' dit jaar, en wellicht dan ook op een TW Classic staat.

Blijft dan alsnog een debiele strategie, je had die eerste twee allang kunnen lozen of op z'n minst eea kunnen teasen zodat de twijfelaars wellicht nog even tot (hopelijk...) volgende week afwachten ipv dit weekend voor RW te gaan omdat die in de VVK gaat.

Mjah, met de verhalen die nu gaan, wat kan er dan nog onder embargo staan? Foo Fighters hebben reeds festivals aangekondigd én hebben geen eigen show in de nabijheid, dan moet je echt naar Parijs of Liverpool als 'dichtsbijzijnde'. The Cure is al door iedereen en z'n moeder aangekondigd, dus dan zou het een derde headliner zijn die 'nieuw in het circuit is' dit jaar, en wellicht dan ook op een TW Classic staat.

Blijft dan alsnog een debiele strategie, je had die eerste twee allang kunnen lozen of op z'n minst eea kunnen teasen zodat de twijfelaars wellicht nog even tot (hopelijk...) volgende week afwachten ipv dit weekend voor RW te gaan omdat die in de VVK gaat.
Al geef je enkel een datum, even een kleine teaser met 24-11-2025 kan er al voor zorgen dat mensen het weekend even afwachten voordat ze Rock Werchter tickets bestellen. Enige lastige is wel dat ze dan ook volgende week met namen moeten komen.... Ben het wachten inmiddels ook echt wel zat bah....

Alle concerten van de Foo's zijn in ieder geval al in de verkoop en The Cure is al 2 maanden aan het aankondigen. Rock Werchter waar veel Nederlanders op af komen droppen al hun headliners en meer en daar betaal je minder voor 4 dagen dan voor Pinkpop 3. Buitenomdat start hun verkoop ook eerder.
Er is niets aan hand met de strategie van Pinkpop. Dat denken wij wel maar dat is niet zo..........toch
🤔

• Leuk
Waarderingen: Daantje en Timmetje
Hopelijk dan weer eens een positieve bom :)
En niet als een nachtkaars.
Black And White Smoke GIF

Ben ‘t wachten ook best zat. Maar wel lekker dat ik de keuze niet heb tussen Werchter en Pinkpop. Want Pinkpop ga ik sowieso heen dat is zeker.

Werchter mag soms dan wel betere namen hebben vindt, ‘t gewoon geen fijn festival. Te groot, zeker de tenten lastig om iets beetje vooraan te zien.

Betaal systeem met de coins is ruk. En de paar keer dat ik geweest ben vond ik de sfeer ook een stuk minder prettig.

Pinkpop is wat dat betreft veel fijner.

Ook al slaap ik nu op Limburgerhof zijn de campings op Pinkpop ook beter, zeker qua sanitair.

Pinkpop blijft mijn festival waar ik zo lang als mogelijk heen ga, en dus ook mijn 25e keer volgend jaar.

Laat die namen maar komen dus!!

Het heeft niet eens zo zeer met uitverkopen van andere festivals te maken, maar met plannen maken.

BKS dropt voor mij een paar brilliante eerste namen, dus koop ik daar een kaartje voor en ga ik plannen maken voor dat Festival (vrij vragen, vrienden optrommelen etc). Hiermee komt Pinkpop te vervallen, ook als ze met een net zo sterke of iets betere line-up komen, omdat ik al enthousiast gemaakt ben door BKS. Dus een hype creëeren en mensen naar je festival lokken heeft zeker nu al invloed op zwevende festival bezoekers.
Ik heb wel te doen met de mensen die vroeger ook moesten plannen.. en de line up pas in februari kwam, hoe deden ze dat dan?

Ben ‘t wachten ook best zat. Maar wel lekker dat ik de keuze niet heb tussen Werchter en Pinkpop. Want Pinkpop ga ik sowieso heen dat is zeker.

Werchter mag soms dan wel betere namen hebben vindt, ‘t gewoon geen fijn festival. Te groot, zeker de tenten lastig om iets beetje vooraan te zien.
Echt dikke kolder maar goed, gelukkig dat iedereen z'n eigen favorieten heeft

Ik heb wel te doen met de mensen die vroeger ook moesten plannen.. en de line up pas in februari kwam, hoe deden ze dat dan?
kijk met dit soort gedachte zal er nooit vooruitgang geboekt worden..

Maar ik denk dat vroeger het aanbod ook veel minder groot was qua festivals, en (als ik voor mezelf spreek) je minder naar andere festivals keek en dus niet in oktober en november bijna wekelijks berichten kreeg van concurrerende festivals die namen bekend maakte. Nu is dat wel het geval en ga je dus keuzes maken.

Ik kocht zelf in het begin elk jaar ook blind kaarten voor Pinkpop, maar die tijden zijn al een tijdje voorbij.

Betaal systeem met de coins is ruk. En de paar keer dat ik geweest ben vond ik de sfeer ook een stuk minder prettig.

Pinkpop is wat dat betreft veel fijner.

Ook al slaap ik nu op Limburgerhof zijn de campings op Pinkpop ook beter, zeker qua sanitair.

Pinkpop blijft mijn festival waar ik zo lang als mogelijk heen ga, en dus ook mijn 25e keer volgend jaar.

Laat die namen maar komen dus!!
Grappig het dat totaal andersom

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
De grote vraag! Hoeveel opmerkingen over de strategie van Pinkpop of het ontbreken hiervan gaan we nog krijgt? Roept u maar?

Of een andere grote vraag:

Liever een discussie over (het ontbreken van) de strategie van Pinkpop, of een discussie over hoe stoffig de bovenkant van RW is en welke generatie daar schuldig aan is? Vooralsnog is de bovenkant van Pinkpop in ieder geval niet stoffig 👌

• Leuk
Waarderingen: jeff250381

Users who are viewing this thread