Overig Muzieknieuws

En je kan sommige statements in het artikel ook net van een andere positieve kant bekijken. De schrijver stelt dat 49% van de volgers niet verder in de discografie duikt. Je kunt ook stellen dat meer dan de helft van de volgers meer van zo'n artiest leren kennen door een Tiktok hit.
Nee het artikel stelt dat 52% dát specifieke nummer wel op Spotify of Youtube aanzet. Maar 19% gaat het oeuvre verder ontdekken.

Vooral de data die in dit onderzoek genoemd wordt vind ik interessant, verder misschien niet het meest genuanceerde artikel nee.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nee het artikel stelt dat 52% dát specifieke nummer wel op Spotify of Youtube aanzet. Maar 19% gaat het oeuvre verder ontdekken.
Hoe meten ze dat? En hoe weten ze of het dan bij dat ene specifieke nummer blijft? Er zijn immers duizend manieren om muziek op te zetten.

Vooral de data die in dit onderzoek genoemd wordt vind ik interessant, verder misschien niet het meest genuanceerde artikel nee.
Over deze cijfers kan je pas wat zeggen als je ook weet hoe dit vroeger ging als een artiest een hit op de radio had. Ik denk niet dat er het percentage van mensen die een artiest verder ging ontdekken hoger lag. Ik denk zelfs lager omdat tegenwoordig makkelijker is muziek tot je te nemen (Spotify).

Deus laat Stef Kamil thuis van hun nieuwe tour. Statement Stef Kamil is niet mals, fans gaan da ni zo graag zien. Triestig

• Verdrietig
Waarderingen: JKGB
Vinden jullie ook dat er meer reünies dan ooit plaatsvinden sinds de ticketprijzen (en ik vermoed dan ook de gages) duurder zijn geworden?
En ook zijn er precies meer reünies die blijven duren. Mij hoor je niet klagen bij deze band, die net weer een zomertour in Amerika aankondigde.

1768326768357.png

En... wat wordt de reünie van 2026?

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Vinden jullie ook dat er meer reünies dan ooit plaatsvinden sinds de ticketprijzen (en ik vermoed dan ook de gages) duurder zijn geworden?
En ook zijn er precies meer reünies die blijven duren. Mij hoor je niet klagen bij deze band, die net weer een zomertour in Amerika aankondigde.

Bekijk bijlage 18144

En... wat wordt de reünie van 2026?
Zijn leeglopende bankrekeningen van al die oude rotten niet drijfveer nr. 1?

Dé reünie van 2026 wordt Sonic Youth, meteen de enige die mij zou overtuigen om eens gek te doen ;)

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Kan me dat toch goed voorstellen. Als je vroeger 6 keer opgetreden hebt voor 25 euro per kaartje en je mag er bij de reünie een 0 achter plakken, dan zou ik ook een uitgebreide reünietour doen.

Suzan & Freek winnen de popprijs…nou zit je dan op de bank. Die staan echt overal deze zomer

Pitchfork is met een subscription model live gegaan (logisch) maar nu zit de reviewscore achter een betaalmuur. Tja...

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Concertzaal Les Ateliers Claus in Brussel stopt na 20 jaar, op 17 april. Door de jaren heen heb ik daar heel wat mooie concerten gezien: o.a. Cate Le Bon, Tape, Master Musicians of Jajouka, Steve Gunn, Mark Chapman, Faust, Maher Shalal Hash Baz, ...

Wat een ongelooflijke hoeveelheid parels tussen de voorlopig 836 concerten in die 20 jaar. Het archief: https://www.lesateliersclaus.com/archive

• Sad
Waarderingen: residentalien en Thisso
Concertzaal Les Ateliers Claus in Brussel stopt na 20 jaar, op 17 april. Door de jaren heen heb ik daar heel wat mooie concerten gezien: o.a. Cate Le Bon, Tape, Master Musicians of Jajouka, Steve Gunn, Mark Chapman, Faust, Maher Shalal Hash Baz, ...

Wat een ongelooflijke hoeveelheid parels tussen de voorlopig 836 concerten in die 20 jaar. Het archief: https://www.lesateliersclaus.com/archive
Onzettend jammer maar na de verhuizing toen ze nog verder van het centrum zijn gaan zitten werd het toch steeds moeilijker te bereiken, wat ik lokaal hoorde was het daardoor ook steeds minder druk. Wat minder shows dan jij gezien maar die Mark Chapman show was geweldig, Skullflower die 30 minuten spelen voor 30 mensen staat me ook goed bij, de legendarische Sal Mineo show en de laatste keer was Able Noise.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Onzettend jammer maar na de verhuizing toen ze nog verder van het centrum zijn gaan zitten werd het toch steeds moeilijker te bereiken, wat ik lokaal hoorde was het daardoor ook steeds minder druk. Wat minder shows dan jij gezien maar die Mark Chapman show was geweldig, Skullflower die 30 minuten spelen voor 30 mensen staat me ook goed bij, de legendarische Sal Mineo show en de laatste keer was Able Noise.
Met de druggerelateerde problemen rond Brussel-Zuid van de laatste jaren ben ik er ook amper geweest de voorbije 2 jaar.

013 Poppodium Tilburg kondigt aan dat voortaan alle Nederlandse acts die in 013 spelen betaald worden volgens de Fair-Pay norm.

Ik zag dit in de 013 nieuwsbrief staan en vond dit ergens raar. Zijn er dan nog steeds bands die voor een kratje bier optreden?
Goed dat ze het doen, maar wat is dan een fair-pay?

Edit: er was blijkbaar ook een artikel over gemaakt: festileaks.com
1769265759333.png

Users who are viewing this thread