Overig Muzieknieuws

Het hoofdpodium is gemaakt van:
  • 2.616 kubieke meter piepschuim
  • 2.278 vellen multiplex
  • 2.460 blikken isolerend polyurethaan schuim
  • 1.440 tubes kit, een soort afdichtingsmiddel
  • 225 liter houtlijm
  • 108 emmers modelleerpasta

Ja, dat brandt wel en brandt ook wel heel snel.

Voor de bezoekers hopen dat het op de een of andere manier doorgaat.
Gelukkig geen slachtoffers maar je moet er niet aan denken als dit was gebeurd tijdens een van de festivaldagen,chaos en de vraag of crowdcontrol dit dan kan managen.Wordt nog een leuke klus voor de verzekering en /of vergunning technisch alles in orde is gezien de materialen die er gebruikt zijn / wel verschillende brandklassen.Beniewd of het nog doorgaat en in welke vorm.

Was op pukkelpop tijdens de storm...was in Wacken 2023...en heb kaarten voor tmwl dit weekend....3 vss dingen maar chapeau van tmwland om niet de handdoek in de ring te gooien... Maar dit zal iets betekenen voor alle festivals....zekers in ons land maar mss wel in de wereld ook....Zekers als de oorzaak van vuurwerk komt...
Er zijn eigenlijk 2 verklaringen die ik al gelezen heb.

1. Tijdens een test van de pyro
2. Door een fout in de bekabeling waardoor kortsluiting is ontstaan.

Ik heb geen idee of ook maar één van de twee de (mede)oorzaak effectief is. Ik heb het ook maar uit Whatsapp groepen

Het hoofdpodium is gemaakt van:
  • 2.278 vellen multiplex
  • 225 liter houtlijm

Ja, dat brandt wel en brandt ook wel heel snel.

Voor de bezoekers hopen dat het op de een of andere manier doorgaat.
Als deze informatie correct is, vraag ik me af of de brandweer dit allemaal heeft goedgekeurd. Zeker met het vuurwerk in de buurt, is dit vragen om problemen.

TML zal nooit zelf de handdoek in de ring gooien, want dan is het finaal gedaan ermee. Als de brandweer/of de gemeente Boom zegt dat de veiligheid van de festivalhangers in het gedrang komt, dan hebben ze een stok achter de deur. Er zal menig uurtje vergaderd worden de eerstkomende dagen, want het gaat over véél geld.

Woordvoerster Debby Wilmsen zegt aan VTM dat een annulering van het festival nooit aan de orde was. De meeste buitenlandse bezoekers zijn ook al onderweg. Het hoofdpodium snel heropbouwen is onmogelijk, gaf ze nog eens mee, "ook voor het tweede weekend". Ze gaf wel toe dat er de komende dagen met de brandweer, autoriteiten en medewerkers volop moet uitgezocht worden hoe het festival praktisch en veilig moet verlopen. "Veiligheid is prioriteit. Toch gaan we de bezoekers zonder de mainstage een goed gevoel geven".

Met zo'n brandgevaarlijk podium zou je haast denken dat het op de eerste festival dag bij de minste geringste pyro ook mis zou zijn gegaan. Maar dat is puur speculatie van mijn kant.

Als deze informatie correct is, vraag ik me af of de brandweer dit allemaal heeft goedgekeurd. Zeker met het vuurwerk in de buurt, is dit vragen om problemen.

TML zal nooit zelf de handdoek in de ring gooien, want dan is het finaal gedaan ermee. Als de brandweer/of de gemeente Boom zegt dat de veiligheid van de festivalhangers in het gedrang komt, dan hebben ze een stok achter de deur. Er zal menig uurtje vergaderd worden de eerstkomende dagen, want het gaat over véél geld.
Stond op de site van VRT. Dit is het volledige bericht.

Paradepaardje van festival​

De main stage van Tomorrowland is hun kroonjuweel. Elk jaar is het uitkijken naar het decor, dat het thema van het festival ‘the world of Orbyz’ weergeeft. Al in 2023 begon het creatieve team met het uitdenken van het podium en het thema.
Het podium was dit jaar 45 meter hoog bij 160 meter breed, en omvatte 2.120 sfeerelementen, waaronder 65 waterfonteinen en 2 watervallen.

Om dat te realiseren, worden veel materialen gebruikt:

• 2.278 vellen multiplex
  • 225 liter houtlijm
Het decor wordt voorbereid in een atelier in Schelle, onder creatieve leiding van Christophe Van den Branden. Eind mei werd het verplaatst naar de festivalsite in Boom.

Na de Belgische editie van het festival wordt het decor ingepakt en verscheept naar Brazilië, zodat het daar hergebruikt kan worden voor Tomorrowland Brazil.

Stond op de site van VRT. Dit is het volledige bericht.

Paradepaardje van festival​

De main stage van Tomorrowland is hun kroonjuweel. Elk jaar is het uitkijken naar het decor, dat het thema van het festival ‘the world of Orbyz’ weergeeft. Al in 2023 begon het creatieve team met het uitdenken van het podium en het thema.
Het podium was dit jaar 45 meter hoog bij 160 meter breed, en omvatte 2.120 sfeerelementen, waaronder 65 waterfonteinen en 2 watervallen.

Om dat te realiseren, worden veel materialen gebruikt:

• 2.278 vellen multiplex
  • 225 liter houtlijm
Het decor wordt voorbereid in een atelier in Schelle, onder creatieve leiding van Christophe Van den Branden. Eind mei werd het verplaatst naar de festivalsite in Boom.

Na de Belgische editie van het festival wordt het decor ingepakt en verscheept naar Brazilië, zodat het daar hergebruikt kan worden voor Tomorrowland Brazil.
Dat zal toch voer voor speculatie worden. De verzekeringen zullen maar al te graag de technische rapporten van de brandweer inkijken van de laatste dagen.

Was op pukkelpop tijdens de storm...was in Wacken 2023...en heb kaarten voor tmwl dit weekend....3 vss dingen maar chapeau van tmwland om niet de handdoek in de ring te gooien... Maar dit zal iets betekenen voor alle festivals....zekers in ons land maar mss wel in de wereld ook....Zekers als de oorzaak van vuurwerk komt...
Dat durf ik best eigenbelang te noemen 😅

Even een bericht van mezelf qouten. De organisatie houdt al een stok achter de (financiële) deur.

“Annuleren is nooit in ons opgekomen”, maar organisatie is wel afhankelijk van autoriteiten​

Heeft ook wat met timing te maken. :)
Buiten de materiële schade zijn er gelukkig geen doden en gewonden te betreuren. Dus dan kunnen we toch wel iets minder zwaar aan een grappig bedoelde opmerking tillen. De bewuste foto werd eerst veelvuldig gedeeld zonde blur in het gezicht. Ik had uiteindelijk de grap zelf kunnen maken. Er gebeuren ergere zaken op deze wereldbol op het moment🤗

Dat zal toch voer voor speculatie worden. De verzekeringen zullen maar al te graag de technische rapporten van de brandweer inkijken van de laatste dagen.
Zal de komende dagen/weken inderdaad wel het debat beheersen in de media. Sommige websites maken nu al de connectie met Tomorrowland Barcelona, waar een kortsluiting in één van de speakers ook voor een half afgebrand podiumdecor zorgde.

Buiten de materiële schade zijn er gelukkig geen doden en gewonden te betreuren. Dus dan kunnen we toch wel iets minder zwaar aan een grappig bedoelde opmerking tillen. De bewuste foto werd eerst veelvuldig gedeeld zonde blur in het gezicht. Ik had uiteindelijk de grap zelf kunnen maken. Er gebeuren ergere zaken op deze wereldbol op het moment🤗
Eens met je Piebe.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Je mag er niet aan denken dat dit gebeurt tijdens het festival. Als je ziet hoe snel het vuur om zich heen greep, dan mogen we ons allemaal gelukkig prijzen dat het "maar" om materiële schade gaat. Zij die het Pukkelpop drama meegemaakt hebben zullen wel even stilstaan vandaag bij deze gebeurtenis. Ik herinner me ook nog een editie van Pinkpop, waar ik ook aanwezig was, waar een zware storm over de weide raasde. Als je daar, en op de camping, met 50000 man zit, is het stilletjes hopen dat er niets ernstig gebeurt. want al die mensen verhuis je niet in 1, 2, 3 naar een veilige plaats.

Users who are viewing this thread