Lowlands 2026

Zit even Moby te kijken op Coachella zo vet jammer dat die niet op LL staat. Als ik de Bospop dag bekijk als hij speelt is dat echt te duur voor wat er verder staat…. jammer

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Lowlands is toch een festival voor alternatieve muziek. Ik zie echt niet wat er alternatief is aan de meest commerciële vrouwengroep geïnspireerd op de Spice Girls gecreëerd door Studio 100. Verder denk ik het echt dat het een verkeerd publiek trekt.
Voor mij hoeft K3 niet hoor.
Maar denk je echt dat er plotseling heel ander publiek naar lowlands zou komen als dit geboekt zou worden? Aan wat voor soort mensen denk je dan? Die voor een optreden van een uur een weekendticket LL zouden boeken? Ik kan het me niet voorstellen.

Erg vet optreden, maar gaat Dijon zijn stem het redden tot Lowlands? Als hij nu al zo schor klinkt wil ik niet weten hoe het is na een zomer touren.

Erg vet optreden, maar gaat Dijon zijn stem het redden tot Lowlands? Als hij nu al zo schor klinkt wil ik niet weten hoe het is na een zomer touren.
Mk.Gee er ook bij, heel vet hoor. Dat zal op LL ook niet het geval zijn jammer genoeg

Voor mij hoeft K3 niet hoor.
Maar denk je echt dat er plotseling heel ander publiek naar lowlands zou komen als dit geboekt zou worden? Aan wat voor soort mensen denk je dan? Die voor een optreden van een uur een weekendticket LL zouden boeken? Ik kan het me niet voorstellen.
Bijna niemand koopt een kaartje voor 1 act op Lowlands denk ik. Het is altijd de combinatie van verschillende acts. Maar het kan wel mensen over de streep trekken, die denken New Wave, K3, Antoon. Op naar Lowlands! 1 act boeken gaat nooit in 1x het publiek veranderen, maar de toon die je over meerdere jaren neerzet verandert wel je publiek.

Bijna niemand koopt een kaartje voor 1 act op Lowlands denk ik. Het is altijd de combinatie van verschillende acts. Maar het kan wel mensen over de streep trekken, die denken New Wave, K3, Antoon. Op naar Lowlands! 1 act boeken gaat nooit in 1x het publiek veranderen, maar de toon die je over meerdere jaren neerzet verandert wel je publiek.
Ik kan je volgen, maar zolang slechts 1 of of 2% van het programma uit dit soort zaken bestaat, hoeven we ons geen zorgen te maken.

Als dit de nieuwe LL toon moet gaan worden, ben ik blij dat mn vrienden niet meer willen.

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal
Als dit de nieuwe LL toon moet gaan worden, ben ik blij dat mn vrienden niet meer willen.
In principe is op dit moment toch juist het compleet tegenovergestelde aan de hand? Lowlands is juist een stuk alternatiever tov vorig jaar en de jaren ervoor qua line-up. Blood Orange, Geese , Maruja, Dijon, en erg weinig radiovriendelijke artiesten.

Laatst bewerkt:
Het zou een verschrikkelijke tendens zijn, maar ik geloof er niet in. LL wil juist scherper programmeren. Ik begrijp geen reet van de K3-trein. Dat was, is en blijft muziek voor kleuters. Dat sommige bands jaren later een keer terugkeren als legacy-act, prima. Maar toch geen infantiel geneuzel?

Het zou een verschrikkelijke tendens zijn, maar ik geloof er niet in. LL wil juist scherper programmeren. Ik begrijp geen reet van de K3-trein. Dat was, is en blijft muziek voor kleuters. Dat sommige bands jaren later een keer terugkeren als legacy-act, prima. Maar toch geen infantiel geneuzel?
Ik geloof er ook niets van dat dit de koers is die ze willen varen. En als er al een keertje iets mafs wordt geprogrammeerd, dan is dat ook geen ramp.

Het zou pas rampzalig worden als K3 headliner wordt en er niets tegenover geprogrammeerd zou staan. Geen kans op LL.

Is dit op basis van verwachting of tour schema en welke slots ze spelen op vergelijkbare festivals?
Dat was toen ik het schreef op verwachting.. Maar nu ik PinkPantress op Coachella heb gezien had ze daar ook de mainstage moeten krijgen! Baby Keem zou evt in een bravo kunnen, en is ook wel heel veel hiphop. Heeft wel goede optredens.

In principe is op dit moment toch juist het compleet tegenovergestelde aan de hand? Lowlands is juist een stuk alternatiever tov vorig jaar en de jaren ervoor qua line-up. Blood Orange, Geese , Maruja, Dijon, en erg weinig radiovriendelijke artiesten.
Ja heel goed. Daarom ook geen K3. Hou op hoor.

Als ze worden geboekt, is dat voor iets als de openingsact voor de zaterdag. Liever K3, dan het beschamende Pop Choir en de verkrachting van don't look back in anger.
Ja mee eens, met die openingsacts mogen ze wat mij betreft ook echt stoppen. Net zoals dat Gospel van vorig jaar, zie dan liever gewoon een artiest (liever ook iets anders dan K3 trouwens).

• 100
Waarderingen: @Marc
Zit even Moby te kijken op Coachella zo vet jammer dat die niet op LL staat. Als ik de Bospop dag bekijk als hij speelt is dat echt te duur voor wat er verder staat…. jammer
Ik word niet heel blij van het laatste album van hem. Das niet mijn Moby muziek zeg maar :) Die singel is wel heel rustig en depri

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Users who are viewing this thread