Lowlands 2026

Dat zal wel, maar het is de enige passende plek voor haar op pp.
Waarom? Als Rosalia volgend jaar nog in de running is voor festivals (fingers crossed), dan wordt het een rondje langs de grootste festivals als absolute headliner. Die lijkt me de dag groter te worden, ook mensen die normaal echt niet met muziek bezig zijn (vrienden, collega's) die me er hun enthousiasme over uitspreken. Neem ik het ineens mee op in de TS loterij met een collega waarmee ik nog nooit over concerten gesproken heb. 😅

Bizar eigenlijk, dat haar meest artistieke plaat ook meer airplay krijgt op de commerciële radiozenders dan de nummers op Motomami.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Raskolnikov
Ik zou het toejuichen, zeker na hun laatste album, echter stonden ze vorig jaar ook al op LL ergens overdag in de India toch? En hebben ze al wel is de Bravonacht geopend. Daarnaast zijn ze dit jaar ook al te vinden op BKS.

Is dus wel een act die je eigenlijk elk jaar wel ergens kunt zien, en mede daardoor denk ik ook niet echt de hoge spots in kan vullen.
Bravo nacht openen was destijds een DJ-set early days! En in de oude Bravo
Met nog een album zoals de laatste komen ze zeker in aanmerking voor een hoge/late Bravo spot.
Alpha (nog) niet, te weinig hits/massa schat ik niet

Waarom? Als Rosalia volgend jaar nog in de running is voor festivals (fingers crossed), dan wordt het een rondje langs de grootste festivals als absolute headliner. Die lijkt me de dag groter te worden, ook mensen die normaal echt niet met muziek bezig zijn (vrienden, collega's) die me er hun enthousiasme over uitspreken. Neem ik het ineens mee op in de TS loterij met een collega waarmee ik nog nooit over concerten gesproken heb. 😅

Bizar eigenlijk, dat haar meest artistieke plaat ook meer airplay krijgt op de commerciële radiozenders dan de nummers op Motomami.
Omdat de Nederlandse muziekindustrie een duidelijk slag heeft gemist waardoor acts als Rosaliá bij het Henk en Ingrid publiek niet kenbaar is. In de tijden dat de Coachella's en Primavera's al met pop artiesten kwamen en wij hier nog blij waren met Metallica, Pearl Jam en Foo Fighters is het een beetje mis gegaan.

Omdat de Nederlandse muziekindustrie een duidelijk slag heeft gemist waardoor acts als Rosaliá bij het Henk en Ingrid publiek niet kenbaar is. In de tijden dat de Coachella's en Primavera's al met pop artiesten kwamen en wij hier nog blij waren met Metallica, Pearl Jam en Foo Fighters is het een beetje mis gegaan.
Ja maar rond mij dus ineens wel Ingrids die haar tof vinden, wat uitgerekend nu best bizar is.

Als die festivals doet, is het gewoon top of the bill op de grote 'mainstream'festivals a la Sziget, Roskilde, NOS Alive, RW, Opener, Mad Cool of Primavera, Glastonbury of Reading, de Lollapalooza's, Rock En Seine, ...

Ja maar rond mij dus ineens wel Ingrids die haar tof vinden, wat uitgerekend nu best bizar is.

Als die festivals doet, is het gewoon top of the bill op de grote 'mainstream'festivals a la Sziget, Roskilde, NOS Alive, RW, Opener, Mad Cool of Primavera, Glastonbury of Reading, de Lollapalooza's, Rock En Seine, ...
Wij hebben hier een playlist op kantoor aanstaan op kantoor. En als ik ze al een klein beetje wil educaten met Rosaliá of iets als Bad Bunny krijg ik al heel snel te horen "wat voor de muziek is dit nou weer".

Misschien dan toch voor die Roadburn pareltjes gaan de volgende keer.

Mijn Bubble om mij heen loopt in ieder geval jaren achter op dat gebied.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Amen.

Radiozenders helpen daar ook totaal niet aan mee. Hebben tegenwoordig maar 2 standjes, nietszeggende popnummer elke 2 uur draaien of oldies. Allemaal dezelfde eenheidsworst geworden (zelfs 3FM).
Bad Bunny kwam dan na de Super Bowl wel opeens in de hitlijsten hier.

• Leuk
Waarderingen: Veer
Nederlandse radiozenders zijn heel sterk gericht op het vasthouden van luisteraars en daarom heel sterk vermijden van dingen die mogelijk luisteraars kunnen afstoten. Artiesten als Rosalia komen er daardoor moeilijk tussen helaas

• Leuk
Waarderingen: CVS
Zijn er nog mensen die serieus naar radio luisteren als het gaat om nieuwe muziek ontdekken dan?
Genoeg radio programma's waarbij nieuwe muziek nog aanbod komt: StuBru, Jasper Leijdens op 3FM (3voor12), pinguin radio. Zeker de laatste is voor mij een bron aan nieuwe muziek ontdekken.

• Leuk
Waarderingen: Veer
DIt zal het ook vast goed doen. Al heel wat lekkere nummers uit. En worden naar mijn idee wel een opkomende grote band .

• Leuk
Waarderingen: Cooklu
DIt zal het ook vast goed doen. Al heel wat lekkere nummers uit. En worden naar mijn idee wel een opkomende grote band .
Voor mij echt een raadsel dat ze in de afgelopen jaren nooit op Lowlands hebben gestaan, zou een hele mooie toevoeging zijn voor LL'26.

Je zou bijna gaan denken dat LL heeft liggen slapen met deze band, of hebben ze nog 0.0 platform in NL?

• Leuk
Waarderingen: El Branco
Wij hebben hier een playlist op kantoor aanstaan op kantoor. En als ik ze al een klein beetje wil educaten met Rosaliá of iets als Bad Bunny krijg ik al heel snel te horen "wat voor de muziek is dit nou weer".
Dat snap ik wel. Echte kenners educaten met artiesten als Merzbow en Vashti Bunyan.

• Haha
Waarderingen: BeWario
Voor mij echt een raadsel dat ze in de afgelopen jaren nooit op Lowlands hebben gestaan, zou een hele mooie toevoeging zijn voor LL'26.

Je zou bijna gaan denken dat LL heeft liggen slapen met deze band, of hebben ze nog 0.0 platform in NL?
Hebben ook gewoon Misty Fields en zo gestaan toch?

Ik luister soms wel eens specifiek naar Vera on Track op 3FM, in de avonduurtjes. Zij draait wel lekker vind ik. Veel nieuwe (frisse) ontdekkingen gedaan via haar.

Users who are viewing this thread