Lowlands 2026

Interessante take wel.

Van welke acts denk jij dat ze binnenkort (3-5 jaar) doorstoten naar headlinerstatus?

Jungle al genoemd hier...

Ik denk dat Raye wel gaat doorstoten naar die status en daar nog wel voorbij gaat ook. Barry can't Swim wellicht, Last Dinner Party zie ik ook nog wel doorgroeien. Fontaines wordt een onbetwiste denk ik de komende jaren.

Voor de Nederlandse spot denk ik misschien wel een keertje Joost als dat internationaal ook nog wat gaat doen straks en als ze nog een dik album afleveren misschien Weval?
Jungle lijkt me nu nog een maatje te klein voor headliner LL, ook wat betreft stage presence. Misschien een optie als er een paar loeiers van hits op die nieuwe plaat staan?

Raye absoluut, al is volgens @Indiaantje89 2,8 miljard streams op haar drie grootste hits nog niet genoeg hitpotentie ;)

Joost vind ik ook een goeie shout, misschien in 2028? Heb het gevoel dat hij nog wel een stap moet zetten om echt te kunnen headlinen. Misschien nog twee hits a la Friesenjung/Europapa erbij?

ROSALÍA sowieso, is al te groot voor DTRH denk ik. LL afsluiten is de enige logische spot die er nog voor haar is in Nederland.

Fontaines zou ik dan juist weer eerder verwachten als DTRH- of BKS-afsluiter, toch iets te niche voor het sluiten van de Alpha. Je wilt op zo'n moment een act die (de potentie heeft) om iedereen samen te brengen.

Tame Impala, Charli, Lady Gaga, SZA, Doja Cat zijn allemaal eigenlijk te groot voor LL, maar wie weet (Tame Impala heeft natuurlijk al een connectie met LL, Doja Cat staat dit jaar op Primavera).

Tenslotte lijken Frok en S10 me ook een gegeven, weinig Nederlandse acts die op dit moment meer aanspraak maken op die spot, vind ik.

Jungle lijkt me nu nog een maatje te klein voor headliner LL, ook wat betreft stage presence. Misschien een optie als er een paar loeiers van hits op die nieuwe plaat staan?
Ik denk dat die in een co-constructie, net als op DTRH, in het donker best redelijk publiek trekken hoor. Die band weet op een of andere manier een hele grote doelgroep aan te spreken.

Raye absoluut, al is volgens @Indiaantje89 2,8 miljard streams op haar drie grootste hits nog niet genoeg hitpotentie ;)
Streams staat niet gelijk aan hit als je het mij vraagt ;). Ik gun haar enorm, want ik vind het een onwijs goede artiest. Maar dit is ook weer een gevalletje vraag iedereen op straat wie Raye is en de meeste kunnen niet 1 song van haar noemen. Dat is een beetje wat ik er mee bedoel, die bekendheid gun ik haar ook een beetje.

Maar meer Raye ben ik helemaal voor.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Zou High Vis de naam kunnen zijn voor de late Heineken spot? In de podcast werd gesproken over een punk band die nog bekend gemaakt moet worden.
Tijdens BKS zitten ze in Oost Europa, Pinkpop line up is al compleet en DTRH lijkt me niet helemaal een match. Vorig jaar stonden ze al op Jera.

Mag wat mij betreft zeker doorkomen!

Tame Impala, Charli, Lady Gaga, SZA, Doja Cat zijn allemaal eigenlijk te groot voor LL, maar wie weet (Tame Impala heeft natuurlijk al een connectie met LL, Doja Cat staat dit jaar op Primavera).
Die eerste 3 zou ik wel op Pinkpop willen zien. Ga je echt wel kaarten meeverkopen en een jonger publiek aanspreken.
Doja Cat krijgt haar Ziggo show niet gevuld, dus die is dan weer niet te groot.

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
Streams staat niet gelijk aan hit als je het mij vraagt ;). Ik gun haar enorm, want ik vind het een onwijs goede artiest. Maar dit is ook weer een gevalletje vraag iedereen op straat wie Raye is en de meeste kunnen niet 1 song van haar noemen. Dat is een beetje wat ik er mee bedoel, die bekendheid gun ik haar ook een beetje.

Maar meer Raye ben ik helemaal voor.
Nou die plaat where is my husband hoor ik nu zelfs elke keer op Jumbo radio voorbij komen, dus het brede publiek zal haar muziek inmiddels ook wel kennen

• Leuk
Waarderingen: Veer en fabelachtig
Raye is echt niet te klein voor een headlinerpositie de volgende keer dat ze komt. Afgelopen jaar al stond het bij haar voller dan bij alle headliners. Haar tweede album komt morgen uit en gaat ook gewoon enorm scoren. Ik hoop vooral dat ze tot 2028 wachten. Zou 2027 wel heel snel achter elkaar vinden.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Ik zie ze trouwens Rosalia nog wel eens op Pinkpop als headliner boeken, gewoon voor de "pop" act die ze daar vaak hebben.

Jungle vond ik op DTRH heel erg tegenvallen, ik had daar t idee dat ik een half uur naar hetzelfde nummer aan t luisteren was (kon ook aan de burnout liggen die erg in tikte op dat moment).

Raye heeft zeker hits. Fantastische artieste ook. Wel jammer dat ze zoveel babbelt, dat haalt de vaart er vaak wat uit. Dat maakt me wat huiverig voor festivalheadlinesets.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Interessante take wel.

Van welke acts denk jij dat ze binnenkort (3-5 jaar) doorstoten naar headlinerstatus?

Jungle al genoemd hier...

Ik denk dat Raye wel gaat doorstoten naar die status en daar nog wel voorbij gaat ook. Barry can't Swim wellicht, Last Dinner Party zie ik ook nog wel doorgroeien. Fontaines wordt een onbetwiste denk ik de komende jaren.

Voor de Nederlandse spot denk ik misschien wel een keertje Joost als dat internationaal ook nog wat gaat doen straks en als ze nog een dik album afleveren misschien Weval?
Net weval gezien in de 013. Zou het qua muziek makkelijk aankunnen om zo’n alpha te headlinen, alleen hebben ze geen hits…
Is zoiets niet mooi voor een nachtslot in de bravo? Zoals overmono een paar jaar terug. Ze staan ook bijv op Dgtl volgende week

• Winning
Waarderingen: StevieU2
Net weval gezien in de 013. Zou het qua muziek makkelijk aankunnen om zo’n alpha te headlinen, alleen hebben ze geen hits…
Is zoiets niet mooi voor een nachtslot in de bravo? Zoals overmono een paar jaar terug. Ze staan ook bijv op Dgtl volgende week
Ik zou het toejuichen, zeker na hun laatste album, echter stonden ze vorig jaar ook al op LL ergens overdag in de India toch? En hebben ze al wel is de Bravonacht geopend. Daarnaast zijn ze dit jaar ook al te vinden op BKS.

Is dus wel een act die je eigenlijk elk jaar wel ergens kunt zien, en mede daardoor denk ik ook niet echt de hoge spots in kan vullen.

Ik zie ze trouwens Rosalia nog wel eens op Pinkpop als headliner boeken, gewoon voor de "pop" act die ze daar vaak hebben.

Jungle vond ik op DTRH heel erg tegenvallen, ik had daar t idee dat ik een half uur naar hetzelfde nummer aan t luisteren was (kon ook aan de burnout liggen die erg in tikte op dat moment).
Rosalia is te moeilijk voor Pinkpop hoor. Hooguit noord-head.

• Leuk
Waarderingen: dikkeboktor
Ik zou het toejuichen, zeker na hun laatste album, echter stonden ze vorig jaar ook al op LL ergens overdag in de India toch? En hebben ze al wel is de Bravonacht geopend. Daarnaast zijn ze dit jaar ook al te vinden op BKS.

Is dus wel een act die je eigenlijk elk jaar wel ergens kunt zien, en mede daardoor denk ik ook niet echt de hoge spots in kan vullen.
Heineken stonden ze vorig jaar, compleet misplaatst vond ik. Vet optreden maar ik was daar op dat tijdstip in de zon echt nog niet aan toe.

Users who are viewing this thread