Interessante take wel.
Van welke acts denk jij dat ze binnenkort (3-5 jaar) doorstoten naar headlinerstatus?
Jungle al genoemd hier...
Ik denk dat Raye wel gaat doorstoten naar die status en daar nog wel voorbij gaat ook. Barry can't Swim wellicht, Last Dinner Party zie ik ook nog wel doorgroeien. Fontaines wordt een onbetwiste denk ik de komende jaren.
Voor de Nederlandse spot denk ik misschien wel een keertje Joost als dat internationaal ook nog wat gaat doen straks en als ze nog een dik album afleveren misschien Weval?
Jungle lijkt me nu nog een maatje te klein voor headliner LL, ook wat betreft
stage presence. Misschien een optie als er een paar loeiers van hits op die nieuwe plaat staan?
Raye absoluut, al is volgens
@Indiaantje89 2,8 miljard streams op haar drie grootste hits nog niet genoeg hitpotentie
Joost vind ik ook een goeie shout, misschien in 2028? Heb het gevoel dat hij nog wel een stap moet zetten om echt te kunnen headlinen. Misschien nog twee hits a la Friesenjung/Europapa erbij?
ROSALÍA sowieso, is al te groot voor DTRH denk ik. LL afsluiten is de enige logische spot die er nog voor haar is in Nederland.
Fontaines zou ik dan juist weer eerder verwachten als DTRH- of BKS-afsluiter, toch iets te niche voor het sluiten van de Alpha. Je wilt op zo'n moment een act die (de potentie heeft) om iedereen samen te brengen.
Tame Impala, Charli, Lady Gaga, SZA, Doja Cat zijn allemaal eigenlijk te groot voor LL, maar wie weet (Tame Impala heeft natuurlijk al een connectie met LL, Doja Cat staat dit jaar op Primavera).
Tenslotte lijken Frok en S10 me ook een gegeven, weinig Nederlandse acts die op dit moment meer aanspraak maken op die spot, vind ik.