Lowlands 2026

Komen die met nieuw werk? Jungle Was op DTRH grandioos als headliner. 100% match met Lowlands qua muziekstijl, publieksmaak en show.

Vandaag is de nieuwe single uit van hun nieuwe album, ze spelen eind november in de Ziggo Dome*. Denk dat die een zekerheid zullen zijn voor een van de NLe majors volgend jaar.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Interessante take wel.

Van welke acts denk jij dat ze binnenkort (3-5 jaar) doorstoten naar headlinerstatus?

Jungle al genoemd hier...

Ik denk dat Raye wel gaat doorstoten naar die status en daar nog wel voorbij gaat ook. Barry can't Swim wellicht, Last Dinner Party zie ik ook nog wel doorgroeien. Fontaines wordt een onbetwiste denk ik de komende jaren.

Voor de Nederlandse spot denk ik misschien wel een keertje Joost als dat internationaal ook nog wat gaat doen straks en als ze nog een dik album afleveren misschien Weval?

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
Interessante take wel.

Van welke acts denk jij dat ze binnenkort (3-5 jaar) doorstoten naar headlinerstatus?

Ik denk dat Raye wel gaat doorstoten naar die status en daar nog wel voorbij gaat ook. Barry can't Swim wellicht, Last Dinner Party zie ik ook nog wel doorgroeien. Fontaines wordt een onbetwiste denk ik de komende jaren.

Voor de Nederlandse spot denk ik misschien wel een keertje Joost als dat internationaal ook nog wat gaat doen straks en als ze nog een dik album afleveren misschien Weval?
Hmmm, Weval hangt al jaren rond een late middag spot in de Bravo/Heineken en dat lijkt ze wel te bevallen, dus weet niet of die ooit headliner status gaan halen.

TLDP zeker, alleen zorgen dat ze niet te vroeg op die spot komen en de show eerst wat uitbreiden. RAYE gaat 100% headliner zijn volgende passage.

Ik gok (helaas) Sombr ook nog wel binnenkort, gezien de posities die ie nu pakt. ROSALÍA ook, als ze langs komt. Vorige keer Barnhead maar had ook prima headliner kunnen zijn.

En heel eerlijk, ik zie Michael Kiwanuka het ook nog wel flikken om een dag te headlinen.

Interessante take wel.

Ligt ook aan de artiest/band hoe vaak ze de komende jaren Nederland aandoen. Kom je zo vaak als Nothing but Thieves in Nederland of kom je 5 jaar niet en eis je dan je plek als headliner op.

We moeten Rufus du Sol binnenkort ook eens verwachten, Charli moet nog komen (als ze niet aan kinderen begint), Rosalia inderdaad, Olivia Dean, Raye inderdaad, Geese over 5 jaar ook,
Ik hoop dat Little Simz volgend album een keer echt hits scoort en dan mag zij ook.
TLDP lijkt mij niet echt een headliner eigenlijk, al zou ik het ze wel gunnen.

Interessante take wel.

Joost, Froukje/S10 natuurlijk, maar dat zijn in principe nu al headliners.

De suggestie van micheal kiwanuka vond ik erg goed, moet ie wel nog een extra hit scoren. Pinkpantheress? Als maneskin ooit weer bij elkaar komt zal dat ook wel hoge ogen gooien.

Qua Nederlandse acts zullen Joost en De Jeugd nog wel gaan headlinen op Lowlands.

Verder denk ik Raye, Olivea Dean, Rosalia, Fontaines DC en Charli XCX uiteraard

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
De Jeugd niet meer denk ik... dat zijn steeds oudere mannen aan het worden.

Ik denk dat een Rosalia en Charli XCX te groot gaan zijn voor Lowlands in de toekomst. Fontaines DC vind ik potentioneel niet goed genoeg :). Raye zou ik een heel goede vinden op persoonlijk vlak, maar het mist misschien nog net die hitpotentie? Hoewel ik de "headliner" wel zie veranderen in de loop van tijd. Artiesten met een korte aanloop die plots heel groot kunnen zijn en gelijk subben of gaan headlinen. En dan ondersteunend aan live dance act, of een iets meer gevestigde album die met hun mindere 2e album komt.

• Leuk
Jungle zie ik LL volgend jaar wel headlinen eigenlijk.
Sam Fender en FKA Twigs zie ik ook nog wel langskomen als headliner, die hebben beiden nog niet als headliner gestaan.

Bicep als elektronische headliner en misschien Moderat?

Maar wat ook al eerder is gezegd, hangt ook af van exclusiviteit. Als IDLES of FDC nu besluit om 5 jaar niet te touren en dan ineens terugkomt kunnen zij ook wel een erg hoge spot krijgen.

• Leuk
Jungle zie ik LL volgend jaar wel headlinen eigenlijk.
Sam Fender en FKA Twigs zie ik ook nog wel langskomen als headliner, die hebben beiden nog niet als headliner gestaan.

Bicep als elektronische headliner en misschien Moderat?

Maar wat ook al eerder is gezegd, hangt ook af van exclusiviteit. Als IDLES of FDC nu besluit om 5 jaar niet te touren en dan ineens terugkomt kunnen zij ook wel een erg hoge spot krijgen.
Sam Fender zie ik gebeuren, maar daar zullen wel wat afspraken mee gemaakt moeten worden (schijnt nog wel eens af te zeggen).
FKA Twigs niet, te niche. Haar Ziggo show loopt ook voor geen meter.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Interessante take wel.

Rufus Du Sol is de eerste qua elektronische act die mij te binnenschiet.
Daarnaast zie ik Fontaines D.C. na nog zo'n succesvol album als het laatste album ook wel de headliner positie invullen (ben ook wel biased, want erg fan).
RAYE heeft ook alle potentie om een grote headliner te worden (muzikaal en vocaal erg sterk, goede show, etc).

Sterker nog als het headliner trio: Rufus Du Sol, RAYE en Fontaines D.C. was geweest, vond ik dat een stuk interessanter dan wat er dit jaar als headliners staat (puur mijn eigen smaak hoor, niks te maken met grote van artiesten).

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en BeWario
Grappig dat Jungle opeens hoge ogen gooit, zie ze al sinds jaar en dag ergens in de middag optreden. Hoe dat zo?

Users who are viewing this thread