Lowlands 2026

Ik ben vooral heel positief over de zondagnacht in de india, Hoe het eerst een samenraapsel was van algemene bassmuziek lijkt het nu toch meer meer samenhangend te zijn door 1 dubstepp en 2 dnb namen samen te voegen, lijkt een mooie avond te worden met flava D, Andromedik en Skream & Benga.
Volgensmij staat Tantu Beats ook nog op die avond. Dat idee kreeg ik er tenminste van

Wat denken jullie wat er gaat gebeuren met de silent disco? Gaat die nog terugkomen nadat er zoveel koptelefoons zijn gesneuveld vorig jaar? Of keert toch de statiegeld terug in een bepaalde vorm? Of wordt ie helemaal geschrapt?

Zo die podcast ook eens geluisterd. Wel een hoop popi jopi taal over hoe geweldig alles is enzo van die DJ's maar goed buiten dat goed dat ze wat met de kritiek doen van de drukte. Mijn grootste ergernis dus hopelijk is dat nu een heel stuk minder.
Aandoenlijk hè, hoe gewichtig ze doen over hun hemelse afwegingen? Dat ze soms even bellen ipv mailen met een artiest. :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: dikkeboktor en CVS
Wat denken jullie wat er gaat gebeuren met de silent disco? Gaat die nog terugkomen nadat er zoveel koptelefoons zijn gesneuveld vorig jaar? Of keert toch de statiegeld terug in een bepaalde vorm? Of wordt ie helemaal geschrapt?
Zijn er veel gesneuveld ja? Heb daar niets over gehoord zelf

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Ook niet zoveel van meegekregen? Vond dat het vorig allemaal best netjes ging met de koptelefoons. Ook voor het eerst zonder erg veel moeite hoeven te doen, een koptelefoon gefixt. Hoop wel dat het doorgaat, voelt altijd toch als een fijne eerste avond, om alvast te kunnen dansen in een rustige Bravo.

Ik kan me juist nog vaag herinneren dat ze zeiden dat het juist verrassend goed ging zonder statiegeld? Hoop iig dat het terug komt. Precies fijn voor de donderdagavond, leuk genoeg om me een paar uur te vermaken maar ook geen FOMO als ik besluit terug naar de tent te gaan.

Waar komt de vraag om meer live/alternatief in de nacht vandaan? De nacht van Lowlands heeft toch gewoon altijd voornamelijk dance gehad? Afsauzen op zaterdag tijdens de technonacht in de bravo. Groovetube als voorloper van de Hacienda met de wat minder harde dansmuziek. De zon zien opkomen bij de 24 uurs op zondag was ook altijd een soort duistere after. Er was altijd wel wat meer drum n bass aanbod misschien maar dat valt wmb nog steeds onder de elektronische kant.

Alle meer rock/live georienteerde initiatieven zijn in de loop der jaren toch echt minimaal geweest? Een titty twister, magneetbar en dan de hitjesavonden in de heineken. Voor de rest is er toch nooit iets heel bijzonders ‘live’ weggevallen uit de nacht? Ik juich het toe hoor, vind de live show in de Heineken in de nacht heel vet. Nu in de xray lijkt mij ook te gek. Of mis ik nu iets wat ik nooit heb opgemerkt?

Oh en de Armadillow is fantastisch met lekker weer en een warme nacht. Anders is t een (te) koude plek om even bij te komen.
misschien inspiratie opgedaan op primavera? daar staan ook veel meer liveacts in de nacht

Ahh oke, klinkt als een top idee dan. Voelde toch altijd een soort afstand met de rest van het festival, als je rond de Lima en Heineken hangt. Als de drukte zich meer verspreid, en je snachts ook meer het gevoel hebt beetje te kunnen wisselen tussen bepaalde gebieden van het terrein, zal het voor mij al aantrekkelijker zijn om de nacht wat langer door te trekken.

Heeft er iemand trouwens nog bepaalde sets die aan te raden zijn om te beluisteren van de namen van het nachtprogramma?
Helena Hauf:

Hector Oaks:

of als je een hekel hebt aan die boilerroom set up gewoon de Soundcloud link:

• Leuk
Waarderingen: LIBOH en WTSGD
Aandoenlijk hè, hoe gewichtig ze doen over hun hemelse afwegingen? Dat ze soms even bellen ipv mailen met een artiest. :ROFLMAO:
Heel aandoenlijk :) Ik denk vooral relativeer het leven vooral allemaal. Gewichtig gedoe over een paar DJ's waar waarschijnlijk over 10 jaar niemand meer over praat. Prima hoor dat je wat leuke artiesten haalt die nu opkomend zijn helemaal niks mis mee maar tis niet dat het mensen zijn die een nieuwe symfonie gecomponeerd hebben hé.

Allerlei Engelse termen door het Nederlands heen krijg ik wel last van rode vlekken van :p

Die nieuwe directeur kwam wel beter over die die wandelende bril met zijn vierkante hoofd. Die dacht ook allemaal dat die het uitgevonden had. Vond zijn feestje ook veel belangrijker dan de vrijheid van mensen om wel of geen prik te nemen tijdens Corona.

Heel aandoenlijk :) Ik denk vooral relativeer het leven vooral allemaal. Gewichtig gedoe over een paar DJ's waar waarschijnlijk over 10 jaar niemand meer over praat. Prima hoor dat je wat leuke artiesten haalt die nu opkomend zijn helemaal niks mis mee maar tis niet dat het mensen zijn die een nieuwe symfonie gecomponeerd hebben hé.

Allerlei Engelse termen door het Nederlands heen krijg ik wel last van rode vlekken van :p

Die nieuwe directeur kwam wel beter over die die wandelende bril met zijn vierkante hoofd. Die dacht ook allemaal dat die het uitgevonden had. Vond zijn feestje ook veel belangrijker dan de vrijheid van mensen om wel of geen prik te nemen tijdens Corona.
Hahahah jezus wat is dit nou weer, je kunt precies hetzelfde zeggen over elk andere naam op de line-up. Dat jij toevallig niet van elektronische muziek houdt hoef je niet ineens een heel genre belachelijk te gaan maken.

Namen als Helena Hauff, Voices from the Lake, Bois Noize, maar ook Benny Rodrigues gaan al tientallen jaren mee en hebben gewoon een indruk op de muziekwereld gemaakt. Een Bois Noize werkt gewoon samen met Nine Inch Nails. Je doet alsof het een paar halve gare op de hoek tijdens koningsdag zijn

Hahahah jezus wat is dit nou weer, je kunt precies hetzelfde zeggen over elk andere naam op de line-up. Dat jij toevallig niet van elektronische muziek houdt hoef je niet ineens een heel genre belachelijk te gaan maken.

Namen als Helena Hauff, Voices from the Lake, Bois Noize, maar ook Benny Rodrigues gaan al tientallen jaren mee en hebben gewoon een indruk op de muziekwereld gemaakt. Een Bois Noize werkt gewoon samen met Nine Inch Nails. Je doet alsof het een paar halve gare op de hoek tijdens koningsdag zijn
Assumptions are the mother of all fuck ups....een welbekend tegeltje toch? Blijft hier op dit forum voor vele wel een dingetje heb ik het idee.

Ik hou wel degelijk van elektronische muziek en vindt deze namen ook dikke prima hoor (kende het merendeel niet maar inmiddels geluisterd) enkel als ik zo'n podcast luister word er over alles zo gewichtig gedaan en dan denk ik vooral relativeer een beetje in de wereld en doe een beetje normaal.

Dat was vooral mijn punt. Het wordt allemaal zo groot gemaakt (das helemaal niks tegen de DJ's want das prima) maar vooral tegen zo'n podcast host / prater. Ik denk vooral doe normaal en praat normaal.

• Leuk
Waarderingen: sAnexeh en LIBOH
Helena Hauf:

Hector Oaks:

of als je een hekel hebt aan die boilerroom set up gewoon de Soundcloud link:

Thanks! Toevallig die Boiler Room set van Helena Hauf vanochtend opgezet. Klonk erg goed. Normaal geen hekel aan die Boilerroom set-up, maar bij deze set voelde ik wel een kleine mismatch tussen het publiek wat daar op de achtergrond graag gezien wilde worden en de dj.

• Leuk
Waarderingen: maarten89
als ik zo'n podcast luister word er over alles zo gewichtig gedaan en dan denk ik vooral relativeer een beetje in de wereld en doe een beetje normaal.

Dat was vooral mijn punt. Het wordt allemaal zo groot gemaakt (das helemaal niks tegen de DJ's want das prima) maar vooral tegen zo'n podcast host / prater. Ik denk vooral doe normaal en praat normaal.
Zo vreemd is dat ook niet toch? Er worden meerdere podcasts over Lowlands gemaakt, waarin alle aspecten van het festival in worden besproken met qua line-up zowel de live-acts als DJ's. Wat mij (en veel anderen) betreft alleen maar fijn qua informatie en voorpret. Aangezien het een afzonderlijke drop en aanzienlijk deel van het festival betreft, is er een gehele (zij het relatief korte) aflevering voor het nachtprogramma. Moeten ze het dan een beetje halfbakken en ongeïnteresseerd doornemen? De programmeur wordt er immers bewust voor uitgenodigd, omdat hij er verantwoordelijk voor is en het naast zijn werk neem ik aan ook zijn passie is.

Daarnaast hebben wij het op het forum ook tientallen pagina's over de line-up. Een 'reguliere' festivalganger vindt waarschijnlijk eveneens dat wij het daarmee allemaal veel te serieus nemen, maar het is toch simpelweg leuk om het 'zo groot te maken'?

Zo vreemd is dat ook niet toch? Er worden meerdere podcasts over Lowlands gemaakt, waarin alle aspecten van het festival in worden besproken met qua line-up zowel de live-acts als DJ's. Wat mij (en veel anderen) betreft alleen maar fijn qua informatie en voorpret. Aangezien het een afzonderlijke drop en aanzienlijk deel van het festival betreft, is er een gehele (zij het relatief korte) aflevering voor het nachtprogramma. Moeten ze het dan een beetje halfbakken en ongeïnteresseerd doornemen? De programmeur wordt er immers bewust voor uitgenodigd, omdat hij er verantwoordelijk voor is en het naast zijn werk neem ik aan ook zijn passie is.

Daarnaast hebben wij het op het forum ook tientallen pagina's over de line-up. Een 'reguliere' festivalganger vindt waarschijnlijk eveneens dat wij het daarmee allemaal veel te serieus nemen, maar het is toch simpelweg leuk om het 'zo groot te maken'?
Eigenlijk zijn wij nog veel erger dan die podcasts makers. Het terrein van Lowlands is nog niet eens schoon geveegd en wij praten al over de te verwachte namen van het volgende jaar. Mijn vriendin verklaart mij meermaals voor gek als ik hele tourschema's uit zit te pluizen, om te kijken op welke dag een bepaalde artiest komt. Of Excel lijstjes bij hou met welke artiesten van een line-up ik nog niet ken en dus even moet inluisteren. Toch fijn dan dat wij het hier groter maken dan wat het voor veel andere mensen is.

Misschien zette ik de boel in gang met mijn term 'aandoenlijk', die ik niet negatief bedoelde. Wel een beetje relativerend, omdat ik de gedetailleerde afwegingen over sub sub sub stijlen die wel of niet aansluiten moeilijk kan rijmen met artiestomschrijvingen die steevast aangeven dat ze muzikaal van links naar rechts gaan, van trance tot gabber en terug. Geen touw aan vast te knopen voor een ouwe electrofanaat als ik. Maar evenzogoed: vermakelijk en ehh, aandoenlijk. Lang leve de voorpret!

• Leuk
Waarderingen: CVS

Users who are viewing this thread