Lowlands 2026

2024. Was er toen vooral geen vanwege de idioot goeie lineup met The National, LCD Soundsystem, Kiwanuka, en anderen
Mwah dan heb ik totaal niet dezelfde ervaring gehad als dat jij hebt gehad. Vond dat een fijne editie, al was het wel wat drukkig omdat de nieuwe indeling er nog niet was

2024. Was er toen vooral geen vanwege de idioot goeie lineup met The National, LCD Soundsystem, Kiwanuka, en anderen
Was dat het beruchte optreden van the National, waar achter op het veld mensen rondjes gingen rennen?
Bij Lowlands is het misschien ook wel fijn dat dat soort bands voornamelijk in de Bravo staan en er dus alleen maar liefhebbers op af komen en de overige mensen ergens anders naar toe gaan.

Dat mensen hier nog steeds over vallen vind ik zo achterlijk. Dat deden/doen ze nog altijd bij letterlijk elk optreden. Maar omdat het bij The National gebeurde spreekt iedereen van schande.
Ik was er zelf niet bij, maar als ik naar the National aan het kijken/luisteren ben, en er hebben mensen om mij heen behoefte om "lekker gek" te doen of een "feestje" te bouwen, en ze gaan debiel rondjes rennen, zou ik er heel snel klaar mee zijn. Ook vrij respectloos naar de mensen op je heen en de artiest. Genoeg ruimte op DTRH om dat ergens anders te doen.

Gelukkig zelf niet meegemaakt of gezien op DTRH en ik vond de sfeer op DTRH bij the Smile, Spinvis en the War on Drugs in 2024 heel relaxt en fijn.

Ik was er zelf niet bij, maar als ik naar the National aan het kijken/luisteren ben, en er hebben mensen om mij heen behoefte om "lekker gek" te doen of een "feestje" te bouwen, en ze gaan debiel rondjes rennen, zou ik er heel snel klaar mee zijn. Ook vrij respectloos naar de mensen op je heen en de artiest. Genoeg ruimte op DTRH om dat ergens anders te doen.

Gelukkig zelf niet meegemaakt of gezien op DTRH en ik vond de sfeer op DTRH bij the Smile, Spinvis en the War on Drugs in 2024 heel relaxt en fijn.
Ik stond bij The National, niet extreem ver naar voren, maar heb dit helemaal niet meegekregen. Dus ik denk dat de impact redelijk beperkt is gebleven.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en davadude
Ben deze discussie echt moe. Was er aanwezig, geen last van gehad, sommige mensen hebben lol gehad. Prima!
Precies dit.

Het idee dat er één correcte manier bestaat om naar muziek te luisteren blijft me intrigeren. Alsof genieten een examen is waarvoor je kunt zakken. Er stond een kleine danscirkel achter op het veld. Niemand werd gestoord. Niemand werd in zijn beleving beperkt. Dat lijkt mij eerder een voorbeeld van wederzijds respect dan van schande.

Als “je mag alleen op déze manier genieten” het nieuwe uitgangspunt is, dan wordt het wel een erg strak geregisseerde vorm van vrijheid. Muziek is er om beleefd te worden, en dat kan soms ook met knikkende knieën in plaats van plechtig gevouwen handen. Het was een mooi verbroederend moment aan het einde van een mooi weekend. Zoals ook al eerder gezegd, niemand die van The National wilde genieten heeft er last van gehad, want je kon gewoon naar voren lopen tot de eerste rij (zegt ook wel genoeg over de headlinerwaardigheid van The National, maar dat is een andere discussie), en dat zeg ik terwijl ik zelf vooraan stond. Misschien kunnen we gewoon accepteren dat muziek verschillende reacties oproept, bij de één stilletjes genieten, bij de ander beweging. Toch wel fijn dat niet iedereen met plechtig gevouwen handen staat te kijken naar een optreden.

Geen idee waarom dit mij zo triggert, zoals hierboven beschreven stond ik zelf ook vooraan. Maar gok dat het te maken heeft met het feit dat je mensen die niemand iets kwaad doen aan het schofferen bent en ze belachelijk aan het maken bent, zoiets.

Zullen we het weer over Lowlands hebben? Aangezien ik dit nog een beetje mis en er hier veel puristen zitten die stil en vroom kunnen genieten van mooie gitaarbands.

Welke bandjes van Nederlandse bodem zouden jullie graag nog op Lowlands zien dit jaar?

Zullen we het weer over Lowlands hebben? Aangezien ik dit nog een beetje mis en er hier veel puristen zitten die stil en vroom kunnen genieten van mooie gitaarbands.

Welke bandjes van Nederlandse bodem zouden jullie graag nog op Lowlands zien dit jaar?
Heb Honey I'm Home nog niet op een major voorbij zien komen toch? Wel een likely suspect om ergens op te duiken lijkt me

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en teunajax

Yin Yin zal denk ik nog wel bekend gemaakt gaan worden

• Leuk
Waarderingen: Veer

Vind het nog steeds gek dat Hiqpy nog nooit op Lowlands hebben gestaan! Dit jaar op BKS, dus denk weer een kleine kans…

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Ben zelf erg fan van politie Warnsveld! Echt enorm sterk optreden tijdens de popronde, maar zij zullen wel nog iets te klein zijn voor LL denk ik.

Voor de rest is de Hardheid weer terug bij elkaar, en bij hun 3voor12 interview lieten ze weten dat ze het wel zagen zitten om op LL te spelen

• Leuk
Waarderingen: Bob105

The Wolff en Queens Pleasure (al eerder genoemd)

En minder relevant en niet echt een band maar ik vind Johan heerlijke nummers hebben.

Users who are viewing this thread