Lowlands 2026

Ik hoor hier ook een aantal mensen zeggen dat pukkelpop het zoveel beter doet qua verkoop. Maar als alleen de 55 duizend weekendtickets uitverkocht zijn en de 11 duizend dagkaarten niet, dan is het toch gewoon ook niet uitverkocht? En misschien zijn er ook ruim 55 van de 65 duizend weekend tickets voor LL verkocht?
Ik heb in ieder geval weer erg veel zin in LL!

Los van dat ik dit persoonlijk erg tof vind vind ik het ook echt veel toevoegen aan de breedte van de line-up en kan ik me ook voorstellen dat veel bezoekers voor het eerst echt goed in contact komen met dit soort muziek. Dus alleen al daarmee erg waardevol.
Maar het banale feestgedruis gaat dan ook wel een beetje voorbij aan de kunst van de muziek op dit moment in mijn opinie.

En ja ik klink als een zuurpruim, maar als alle gesprekken over zo'n optreden over de banale dingen uit het publiek gaan vind ik dat toch jammer van de kunst op het podium. Afgelopen weekend nog een fenomenaal Radio Filharmonisch Orkest Romeo en Julia zien spelen met een bevlogen dirigent, het kan zo mooi zijn.

Daarom zou het fijner zijn als er gewoon iets als eerste act in de Bravo staat omtrent klassieke muziek. Joep Beving trok ook fijn stil en rustig publiek. En het contrast vind ik dan eigenlijk nog het mooist om mee te maken. Je ruikt nog de geur van het dampende feestpubliek dat er 8 uurtjes geleden stond te dansen op techno en je voelt je eigen benen nog van de Bravo nacht ervoor, terwijl je alweer naar hele rustige ingetogen, mooie muziek luistert met liefhebbers in diezelfde tent. Het helpt dan ook wel mee dat je op dat moment al redelijk fragiel bent.

Los van dat ik dit persoonlijk erg tof vind vind ik het ook echt veel toevoegen aan de breedte van de line-up en kan ik me ook voorstellen dat veel bezoekers voor het eerst echt goed in contact komen met dit soort muziek. Dus alleen al daarmee erg waardevol.
In het teken van: in contact komen met dit soort muziek heb ik weer ouderwets genoten van het programma Maestro.

Eventjes een wilde suggestie: zou het niet vet zijn om het Radio Filharmonisch orkest onder leiding van de verschillende dirigenten (Jamai etc.) op zo'n vroege bravo-spot te zetten? Ik weet dat ik wel aanwezig ga zijn dan!

Lowlands is voor mij altijd zo intens magisch dat er zo ongelooflijk veel verschillende dingen te beleven zijn, zonder de headliner te hoeven zien. Vorige editie alleen QOTSA gezien, terwijl ik de andere geboekte namen eigenlijk best heel tof vond. Dit jaar moet en zal ik bij Tyler staan. Die show in de Ziggo afgelopen jaar was voor mij niet te overtreffen hoe vet.

Los van de meningen hier, afgelopen jaar was het wederom aardig vol bij NNO. Dat is toch genoeg reden voor hun bestaansrecht in het programma?

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
En ja ik klink als een zuurpruim, maar als alle gesprekken over zo'n optreden over de banale dingen uit het publiek gaan vind ik dat toch jammer van de kunst op het podium. Afgelopen weekend nog een fenomenaal Radio Filharmonisch Orkest Romeo en Julia zien spelen met een bevlogen dirigent, het kan zo mooi zijn.
Alles is het oog van de aanschouwer hé. Ik kan van bepaalde dingen best genieten hoor maar op LL gewoon geen zin in. Lekker een paar dagen een hoop lol hebben en de rest vergeten zeg maar.

Ieder zijn ding hé :)

Alles is het oog van de aanschouwer hé. Ik kan van bepaalde dingen best genieten hoor maar op LL gewoon geen zin in. Lekker een paar dagen een hoop lol hebben en de rest vergeten zeg maar.

Feestpubliek!1!?

Ik vind het vooral gewoon zonde van de spot en vernieuwing, vandaar dat ik ook over het RFO begon.

Daarom zou het fijner zijn als er gewoon iets als eerste act in de Bravo staat omtrent klassieke muziek. Joep Beving trok ook fijn stil en rustig publiek. En het contrast vind ik dan eigenlijk nog het mooist om mee te maken. Je ruikt nog de geur van het dampende feestpubliek dat er 8 uurtjes geleden stond te dansen op techno en je voelt je eigen benen nog van de Bravo nacht ervoor, terwijl je alweer naar hele rustige ingetogen, mooie muziek luistert met liefhebbers in diezelfde tent. Het helpt dan ook wel mee dat je op dat moment al redelijk fragiel bent.
Was prachtig. Jezelf 10 keer tegenkomen en spijt van al je keuzes van de afgelopen 48 uur maar wat was dat allejezus mooi. Anderhalf uur later bij Weval weer begonnen met slechte keuzes. Geen spijt van.

Users who are viewing this thread