Lowlands 2026

Ik heb ze vaker genoemd zien worden, kan op zich wel werken op een soort 'leuk bandje' slot, maar past toch zo immens veel beter bij Pinkpop/Bospop/Vestrock/Dauwpop? Zie de relevantie naar Lowlands echt totaal niet. Dan passen Kooks/Circa Waves/Vampire Weekend/TWDC allemaal beter bij het festival in die categorie.
Totaal niet…. Nieuw album, succesvolle AFAS show, enne IKEA…. activatie

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Nee hoor, kom er al jaren, en heb ook alweer tickets gekocht. Maar heb wel het gevoel dat ik steeds minder waar voor mijn geld krijg, vooral als ik het vergelijk met andere soort gelijke festivals. Lowlands line up is toch zeker goedkoper dan die van pukkelpop, die is uitverkocht! Die investeren in namen, komt LL aan met new wave, lijkt mij niet een dure act, klinkt meer als een bezuiniging. je wilt toch als consument klinkende headliners, grote internationale namen en geen nederlandse artiesten die halen bij lange na niet het zelfde niveau!
Maar als je er al zo vaak komt dan weet je ook dat de headliners helemaal niet zo belangrijk zijn op Lowlands toch? Het gehele plaatje is wat het festival goed maakt. Ik zou zelf eerder gefrustreerd worden op LL als ze bijvoorbeeld de Juliet of Echo weg zouden doen, dan dat er één "goedkope" headliner staat.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Maar als je er al zo vaak komt dan weet je ook dat de headliners helemaal niet zo belangrijk zijn op Lowlands toch? Het gehele plaatje is wat het festival goed maakt. Ik zou zelf eerder gefrustreerd worden op LL als ze bijvoorbeeld de Juliet of Echo weg zouden doen, dan dat er één "goedkope" headliner staat.
Vind ik altijd zo’n onzin dat de headliners er niet toe doen, het algehele plaatje is dan het compenserende element, zo kun je alles wel goed praten😀

Ik kom al heel wat jaren op Ll, maar laat bijna altijd de Echo en Juliet links liggen. Headliners zijn inderdaad niet zo belangrijk op LL als op bijvoorbeeld op PP, maar om nou te doen alsof het daar helemaal niet om draait gaat me ook te ver. Het bepaalt toch mede de uitstraling van je festival!

Vind ik altijd zo’n onzin dat de headliners er niet toe doen, het algehele plaatje is dan het compenserende element, zo kun je alles wel goed praten😀
Hij zegt niet dat ze er niet toe doen maar dat het op LL meer om het gehele plaatje gaat dan om alleen de bovenkant van het affiche. Itt tot Pinkpop bijvoorbeeld.

Dat.gezegd: New Wave is een flauwe headliner, maar ze hadden het niet beter kunnen doen dan Tyler en Lorde binnenhalen als je kijkt naar wat er in augustus tourt.

Als ik 'grote' headline shows wil zien ga ik naar Pinkpop, als ik een line-up vol gevarieerde relevante namen, cabaret, cultuur, en een mooi festivalweekend wil dan ga ik naar LL. Dus voor mij doen de headliners er veel minder toe, kan zijn dat het voor andere wel zo is, maar ik heb persoonlijk zelden een hele headline show gezien op Lowlands in al die jaren (enkel De Staat, Arctic Monkeys, Tame Impala & Underworld). Voor de rest was ik in de Heineken, Juliet of India.

En nu wordt er hier net gedaan alsof één voor sommige mindere headliner extreem bepalend is voor het festival en de kaartverkoop. En dat is volgens mij gewoon niet zo. Ze hebben Goldband en the Opposites ook als headliner gehad..

Ik kom al heel wat jaren op Ll, maar laat bijna altijd de Echo en Juliet links liggen. Headliners zijn inderdaad niet zo belangrijk op LL als op bijvoorbeeld op PP, maar om nou te doen alsof het daar helemaal niet om draait gaat me ook te ver. Het bepaalt toch mede de uitstraling van je festival!
Maar de uitstraling dat LL een headliner festival is, hebben ze toch al heel lang niet meer? Goldband, the Opposites, Job Jobse & Ki/Ki waren ook allemaal headliners de afgelopen jaren.
Ik weet niet of je van cabaret houd, maar het is wel een aanrader om een keer te gaan kijken in de Juliet, sfeertje is altijd erg leuk. De wetenschapsquiz in de Echo is voor mij ook elk jaar vaste kost. Lezingen begin van de middag in de Echo vind ik zelf ook wel fijn, alleen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Blijkt wel dat er een groot deel zit te wachten op goedkope tickets in de resale, en geef ze eens ongelijk.

Is de afgelopen jaren niet nodig gebleken om mee te doen in de gekte bij de tickets drop.
Al dat gedoe over de line up speelt voor een groot deel van Lowlands een stuk minder dan hier gedacht.

Oh ja trouwens: New Wave gaat gewoon het drukste en grootste succes optreden van het weekend worden.

Zwarte Cross heeft Ernst, Bobbie en de Rest, het valt me nog mee dat LL nog relatief weinig aan die nostalgie-acts doet, zeker na het succes van Sugababes.

• Leuk
Waarderingen: CVS

Users who are viewing this thread