Lowlands 2026

Maar effe hè, see you again is toch een gigantische hit met 2,8 miljard streams op spotify die jouw collega’s op kantoor ook gewoon kennen?

dit nr??

ik luister de hele dag muziek en ik ga al sinds 2005 naar LL

ik heb dit nog nooit gehoord

ik denk dat de populariteit van Tyler the creator zwaar overschat wordt

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en elo
Maar effe hè, see you again is toch een gigantische hit met 2,8 miljard streams op spotify die jouw collega’s op kantoor ook gewoon kennen?
Tyler is een van mijn favoriete artiesten, maar hij heeft absoluut geen bereik bij het gemiddelde Qmusic/538 publiek. Moet je ook niet willen hoor, maar om aan te geven dat hij echt weinig succes heeft in Nederland mbt de traditionele kanalen.

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt
Uit mijn vriendengroep kent helemaal niemand een nummer van Tyler, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet goed ken.
Neemt niet weg dat het een prima headliner is voor LL. Maar qua bekendheid bij de gemiddelde Nederlander zijn een Stromea of Billie Eilish wel echt groter voor mijn gevoel.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Bob105

dit nr??

ik luister de hele dag muziek en ik ga al sinds 2005 naar LL

ik heb dit nog nooit gehoord

ik denk dat de populariteit van Tyler the creator zwaar overschat wordt
Je bedoelt denk ik te zeggen dat je het niet kent, omdat het buiten je interesse ligt. En dat is prima. Niemand vindt alles leuk. Maar om op basis van je eigen voorkeuren te concluderen dat iemand zwaar overschat wordt, is best opmerkelijk.

Ik luister ook de hele dag muziek. En ken heel veel dingen niet. Zo kan ik nauwelijks een nummer van Sabrina Carpenter onderscheiden van bijvoorbeeld CHapell Roan. Het is niet mijn straatje. Maar dat zegt werkelijk niets over het al dan niet overschatten van een band door anderen.

Je bedoelt denk ik te zeggen dat je het niet kent, omdat het buiten je interesse ligt. En dat is prima. Niemand vindt alles leuk. Maar om op basis van je eigen voorkeuren te concluderen dat iemand zwaar overschat wordt, is best opmerkelijk.

Ik luister ook de hele dag muziek. En ken heel veel dingen niet. Zo kan ik nauwelijks een nummer van Sabrina Carpenter onderscheiden van bijvoorbeeld CHapell Roan. Het is niet mijn straatje. Maar dat zegt werkelijk niets over het al dan niet overschatten van een band door anderen.
ik bedoel niet dat de artiest overschat wordt maar zn bekendheid
chapel roan is ook niet mijn smaak ,maar daar ken ik wel nrs van.

ik denk dat hip hop gewoon net een te niche genre is wat dat betreft

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Gelukkig is dat ook zelden de graadmeter voor hoe goed iets werkt op Lowlands. Wat zijn we nou aan het discussieren Concert at Sea of Lowlands?
Lowlands is hoe je het draait of keert gewoon een mainstream event. Laten we nu niet doen of we hier over Le Guess Who of een Roadburn hebben. Je ziet hier toch ook gewoon meerdere mensen zeggen dat ze het niet kennen? Dat heeft toch niet met hun bubbel te maken, maar meer met de bubbel waar de muziekliefhebber in zit??

Ik bedoel er verder weinig mee en ik wil hem daarmee niet afzeiken. En nee ze hadden niet iemand moeten boeken. Alleen het is voor Nederlandse begrippen gewoon niet de wereldact die hij in andere landen wel meer is. Zo erg is dat niet lijkt me.

Ik denk niet dat je nog van een niche kunt spreken als het over hiphop gaat. Sowieso lopen de stijlen binnen dat genre enorm uit elkaar, Net zoals bij gitaarmuziek en popmuziek bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat je onderschat hoe bijvoorbeeld veel jongeren dik in de hiphop zitten. De ziggodome puilde vorig jaar uit met jong volk die letterlijk alle teksten mee konden rappen. En ik vermoed dat er maar weinig "oudere" hiphopliefhebbers hem niet kennen. Mijn eigen tienerjongens luisteren alleen maar dit soort dingen (helaas niet dankzij mij, dat had ik wel mooi gevonden, maar ja).

Hij was in 2020 ook al geprogrammeerd als headliner op DTRH. Het is niet zo dat deze man dit jaar ergens onder een steen vandaan is gekropen. Enorme discografie, al bijna 15 jaar lang.

Letterlijk elke statistiek die over hem te vinden is spreekt jou tegen.

Geweldige headliner voor Lowlands en hopelijk ook voor forumleden hier een mooie kans zijn werk te leren kennen, echt een van de meest interessante/invloedrijke artiesten van de afgelopen 15 jaar naar mijn mening 👍

Letterlijk elke statistiek die over hem te vinden is spreekt jou tegen.

Geweldige headliner voor Lowlands en hopelijk ook voor forumleden hier een mooie kans zijn werk te leren kennen, echt een van de meest interessante/invloedrijke artiesten van de afgelopen 15 jaar naar mijn mening 👍

📍 Op chart-hoogste positie (Top 40):
✔️ Chappell Roan → hoogste notering #21 (The Subway).
❌ Tyler, The Creator → geen duidelijk Top 40-notering op officiële lijst bevestigd.

📍 Op consistentie / aanwezigheid in hitlijsten:
✔️ Chappell Roan heeft meerdere verschillende Top 40-hits gehad.
❓ Tyler, The Creator heeft mogelijk wel streaming-/Single Top 100-vermeldingen, maar geen sterke Top 40-showings publiekelijk online.

• Sad
Waarderingen: justin.feestje
Lowlands is hoe je het draait of keert gewoon een mainstream event. Laten we nu niet doen of we hier over Le Guess Who of een Roadburn hebben. Je ziet hier toch ook gewoon meerdere mensen zeggen dat ze het niet kennen? Dat heeft toch niet met hun bubbel te maken, maar meer met de bubbel waar de muziekliefhebber in zit??

Ik bedoel er verder weinig mee en ik wil hem daarmee niet afzeiken. En nee ze hadden niet iemand moeten boeken. Alleen het is voor Nederlandse begrippen gewoon niet de wereldact die hij in andere landen wel meer is. Zo erg is dat niet lijkt me.
Ik denk dat het probleem van de meesten hier meer de bekrompenheid is rondom acts die mensen niet kennen en dan maar wegzetten als overrated/slechte boeking dan daadwerkelijk de interesse op te brengen de artiest te leren kennen. Moet iedereen zelf weten, maar het bevorderd de discussie op geen enkele manier.

Voorbeeld: ik ken ook de helft van Roadburn/BKS/LGW niet maar dat is voor mij een trigger om juist eens een nummer op te zetten om te kijken of ik het tof vind. En soms is dat een artiest die bij andere mensen al lang en breed bekend is. Prima, dan winst voor mij en een goede boeking van een festival want veel fans. Zie echt geen reden om daar dan tegenaan te moeten schoppen...

📍 Op chart-hoogste positie (Top 40):
✔️ Chappell Roan → hoogste notering #21 (The Subway).
❌ Tyler, The Creator → geen duidelijk Top 40-notering op officiële lijst bevestigd.

📍 Op consistentie / aanwezigheid in hitlijsten:
✔️ Chappell Roan heeft meerdere verschillende Top 40-hits gehad.
❓ Tyler, The Creator heeft mogelijk wel streaming-/Single Top 100-vermeldingen, maar geen sterke Top 40-showings publiekelijk online.
🤖AI-Post ❌

Sterk het gevoel dat iedereen het eigenlijk wel eens is dat Tyler op Lowlands hoort, ook al kennen veel mensen hem of zijn muziek niet.

Users who are viewing this thread