Lowlands 2026

Eens hoor. Maar de uitgesproken headliners touren ook niet (sowieso vind ik het een matig festivaljaar, zonder echte verrassingen of comebacks?). Dus Tyler is ook zeker geen verkeerde optie geweest.

Ik heb wel echt mijn twijfels over Lorde hoe populair die nu daadwerkelijk is hier in NL.
The xx is nu best wel een grote comeback en verrassende headliner tegenover andere jaren. Tyler ook gewoon een dikke nieuwe headliner (al gaat die bij een volgende tour binnen X jaar gewoon stadions doen natuurlijk).

• Leuk
Waarderingen: daily
Bij DJ's is Decibels geen issue want die staan er de andere dagen ook. Dus zou het prima kunnen tot 3 uur een goed programma in de Heineken als tegenhanger van Bravo/India.
Nee dat feestje gaat niet op want staat letterlijk in de vergunning.

Lowlands is nog nooit uitverkocht door de headliners. Lowlands verkoopt uit door wat het in de breedte heeft te bieden en de totale Lowlands belevenis.
Misschien niet, maar van de afgelopen jaren waren Ki/Ki & Job (2025), Fred Again (2024), Billie Eilish (2023) en Stromae (2022) toch wel stuk voor stuk grotere ticketverkopers aan de bovenkant dan Tyler, Lorde en New Wave nu denk ik

Misschien niet, maar van de afgelopen jaren waren Ki/Ki & Job (2025), Fred Again (2024), Billie Eilish (2023) en Stromae (2022) toch wel stuk voor stuk grotere ticketverkopers aan de bovenkant dan Tyler, Lorde en New Wave nu denk ik
Dat denk ik ook. En ik denk ook dat Lowlands een stuk minder kan plannen wie ze willen laten headlinen – het lijkt me vooral een kwestie van wie er nu toert en een headlinespot aankan – maar laten we blij zijn dat ze met Tyler, The Creator zijn gegaan voor een artiest die buiten zijn fans misschien niet de ticketverkoper als Ki/Ki & Jobse is, maar qua creativiteit, eigenwijsheid, diversiteit in zijn werk absoluut een cultureel icoon is. Ik kijk er enorm naar uit hem te zien.

Lorde paar jaar gelden op Primavera gezien en vind ik toen verrassend leuk. Tyler niet mijn muziekstijl, maar wel stukje van gezien en vond ik visueel goed. Gebeurde echt wat op het podium.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en CVS
Nee dat feestje gaat niet op want staat letterlijk in de vergunning.
Er is toch een programma tot 3 uur in de Heineken? Wat mag er dan niet?
Kan me ook niet voorstellen dat de vergunning zegt dat bepaalde tenten om een bepaald tijdstip dicht moeten. Het zal in de vergunning toch enkel over geluidsnormen gaan? Aan Lowlands om te zorgen dat ze daar het programma op aansluiten (lees: dj's in de nacht). Dat Heineken om 3 uur dicht gaat, lijkt me vooral een kwestie van het terrein gefaseerd leeg vegen.

Er is toch een programma tot 3 uur in de Heineken? Wat mag er dan niet?
Kan me ook niet voorstellen dat de vergunning zegt dat bepaalde tenten om een bepaald tijdstip dicht moeten. Het zal in de vergunning toch enkel over geluidsnormen gaan? Aan Lowlands om te zorgen dat ze daar het programma op aansluiten (lees: dj's in de nacht). Dat Heineken om 3 uur dicht gaat, lijkt me vooral een kwestie van het terrein gefaseerd leeg vegen.

dit geldt dus ook voor livemuziek op de podia. Deels waarom de Heineken nu tot 1 doorgaat

Overigens wel geinig om in de evenementenvergunning van Lowlands te duiken. Wat daar allemaal in staat...
Voor de geluidsoverlast wordt weer verwezen naar een andere vergunning. Die mag iemand anders opzoeken.
Sanitaire voorzieningen
3.4 Op het evenemententerrein moeten voldoende toiletten aanwezig zijn. Als richtlijn wordt de volgende norm gehanteerd:
• één toilet per 150 gelijktijdig aanwezige bezoekers. Hierbij geldt een minimum van twee toiletten;
• een toilet moet binnen een loopafstand van 150 meter te bereiken zijn;
• 75% van de herentoiletten mogen vervangen worden door urinoirs of plaszuilen.

Douche en badruimtes
3.9 De norm is minimaal één douche per 35 kampeerders. Als een organisatie kan aantonen dat de wachtrij voor het douchen niet langer is dan 7 minuten , mag afgeweken worden van deze norm.

Haha 7 minuten nou das echt zelden hoor. Afgelopen jaar de vrijdag nacht toen ik terug kwam maar gelijk gaan douchen. Wel zo lekker.

Andere dagen sta je echt zo een half uur in de rij

Haha 7 minuten nou das echt zelden hoor. Afgelopen jaar de vrijdag nacht toen ik terug kwam maar gelijk gaan douchen. Wel zo lekker.

Andere dagen sta je echt zo een half uur in de rij
Maar als ze voldoende douches hebben, geldt die norm dus niet. Al kan me niet voorstellen dat er tegen de 1800 douches zijn (65000/35).

Festivals worstelen langs alle kanten, wat onder meer te zien is aan de tegenvallende verkoop bij (eerdere) uitverkoopzekerheidjes als Wildeburg (en een boel anderen). Het is veel te simpel om te stellen dat dit ligt aan het wel of niet boeken van bepaalde artiesten. Al is het natuurlijk wel heel lekker om 'zie je wel' te kunnen roepen als je niks geeft om hiphop.
Ik zeg een grote worstel arena ipv de wijnbar!

Het is simpelweg geen slechte keuze. De groep is relevant, is nu beschikbaar in het jubileumjaar, en 3 van hen behoren tot de meest gestreamde artiesten van de afgelopen jaren. Ik vind ze hoe dan ook al veel relevanter als boeking dan wat de jeugd en goldband waren.
Kan zijn maar ik denk oprecht dat weinig mensen die in de Ziggo naar hen gaan ook een ticket voor Lowlands kopen. Dus 5x de Ziggo uitverkopen kan juist wel eens het nadeel zijn voor LL. Want degene die niet naar de Ziggo gaan voor New Wave kopen ook geen LL tickets voor hen verwacht ik.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Vind het wel een lekkere ontwikkeling die Lowlands doormaakt.
Het lijkt alsof ze bij Mojo de jaarlijstjes goed hebben bekeken.

Ben benieuwd of we ook een iets ander publiek op het terrein zien in augustus, want de laatste jaren zag ik een hele duidelijke ontwikkeling van het publiek.

Ik heb zelf de luxe dat ik het kan combineren met BKS. Heb het idee dat ik dit jaar zo bijna alles wat tourt en nu relevant is meepak in de indie hoek.

Users who are viewing this thread