Lowlands 2026

Tyler is toch gewoon voor festivals als Lowlands op dit moment een triple-A? Het is een act die twee keer de Ziggo uitverkoopt en ook een groot deel festivalpubliek aanspreekt. Was lees ik hier allemaal joh. QOTSA zaten uiteindelijk niet bijster veel mensen op te wachten afgelopen jaar, maar is voor de balans een prima naam.
Jup. Headlinet alle festivals in Amerika. Wereldwijd (ook azie ja) uitverkochte tour. Bij alle award shows aanwezig, hij is gewoon overal gewild nu na 15 jaar in de industrie

Iedereen heeft zoveel vragen (lineup, vergunningen, kaartprijs, resale, blokkenschema) en daarom; "Lowlands/Mojo geef ons meer content in plaats van die paar podcasts met de eerste drop, het nachtprogramma en de food line up en de terreinvideo op YouTube twee dagen voor het festival" Je ziet aan alles dat als je Lowlands in je titel/artikelnaam zet er massaal (en niet alleen door ons LL nerds denk ik) op geklikt wordt. Is er niet een media- of televisiestudent die een mooi afstudeerproject kan pitchen, beetje zoals dat recent (zelf niet gezien) PSV een inkijkje gaf bij een transferwindow.

Of maak ik het behalve binnen dit forum nu allemaal toch te belangrijk?

Nouja, de headliners zijn er wel uit. Ik vind overigens de categorie onder de headliners ook een beetje matigjes met Parcels, Sombr en Turnstile. Mis eigenlijk ook nog duidelijk Bravo headliners?
Dat ben ik wel met je eens, Parcels en Sombr met name. Turnstile is objectief gezien daarentegen wel een passende naam, denk ik. Maar een grotere rockact mag er nog wel bij.

Maar niet genoeg om Lowlands uit doen te verkopen blijkbaar.

Don't get me wrong. Maar als ik hier op kantoor vraag wie Tyler The Creator is, kent niemand hem. Als ze me zouden vragen of ik een nummers of kan zetten die ze vast wel eens gehoord hebben, dat kan ik ook niet.

Bij pak hem beetje Mumford & Sons is dat wel mogelijk. Tyler is hier in NL niet echt mainstream, maar toch meer een "grote" niche artiest.
Niet uitverkopen heeft niks te maken met de namen. Olivia Rodrigo verkocht een ook Pinkpopdag niet uit, terwijl zij ook gewoon in stadions staat. Ook als Kendrick als headliner hier had gestaan, zou het niet uitverkopen. Zelfde verhaal met Mumford and Sons.

Het is inmiddels gewoon te duur geworden om 'eventjes' een ticket te kopen voor een festival - laat staan meerdere weekenders. Lowlands moet het nooit hebben van de namen, het moet 'buzz' creëren. Fomo. Daar verkoopt het op uit. En dat momentum is moeilijk om vast te houden dus er zou echt wel vernieuwing moeten plaatsvinden.

wordt het gewoon niet allemaal te duur?
en vallen bepaalde segmenten in de markt er stilletjes aan tussenuit
Ik zou zeggen van ja, maar hoe komt het dan dat losse concerten wél sneller en sneller, aan een hogere prijs, weten uit te verkopen.

Daar lijkt het plafond ook aan 150 euro voor een concertje ook niet bereikt, als je ziet hoe snel Bruno, Harry, BTS, Bad Bunny enzovoort de boel voltrekken, ook aan erg hoge prijzen.

Jup. Headlinet alle festivals in Amerika. Wereldwijd (ook azie ja) uitverkochte tour. Bij alle award shows aanwezig, hij is gewoon overal gewild nu na 15 jaar in de industrie
Dat is de context helemaal niet. Tyler The Creator is een prima boeking, en in het buitenland een grote naam. Maar in Nederland is hij gewoon nog steeds stukken kleiner en niet van het formaat, ook al verkoopt hij de ZiggoDome 2x uit (wie doet dat niet meer tegenwoordig). Maar hij kan dus niet vrijwel alleen het festival dragen. Dat is Tripple A imo. En eens, de andere 2 headliners helpen hem daarin niet.

Iedereen heeft zoveel vragen (lineup, vergunningen, kaartprijs, resale, blokkenschema) en daarom; "Lowlands/Mojo geef ons meer content in plaats van die paar podcasts met de eerste drop, het nachtprogramma en de food line up en de terreinvideo op YouTube twee dagen voor het festival" Je ziet aan alles dat als je Lowlands in je titel/artikelnaam zet er massaal (en niet alleen door ons LL nerds denk ik) op geklikt wordt. Is er niet een media- of televisiestudent die een mooi afstudeerproject kan pitchen, beetje zoals dat recent (zelf niet gezien) PSV een inkijkje gaf bij een transferwindow.

Of maak ik het behalve binnen dit forum nu allemaal toch te belangrijk?
Mijn aflevering van De Festivalzomer over Lowlands (linkje, hihi) krijgt ook echt weer meer views nu dat de namen zijn gedropt.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en pietmoeskops
Ik zou zeggen van ja, maar hoe komt het dan dat losse concerten wél sneller en sneller, aan een hogere prijs, weten uit te verkopen.

Daar lijkt het plafond ook aan 150 euro voor een concertje ook niet bereikt, als je ziet hoe snel Bruno, Harry, BTS, Bad Bunny enzovoort de boel voltrekken, ook aan erg hoge prijzen.
omdat mensen meer en meer moeten kiezen
en dan kiezen voor die 1 of 2 shows die ze echt willen gok ik.

want het is niet alleen 300+ voor een combiticket
de camping komt er bij
de parking (30/40 euro)
het eten, drinken, ...
is gewoon niet meer te betalen...
dan is 150 voor een avond per persoon nog en dan nog wat drinken goedkoper...
maar ook daar gaat er omslag moment komen.
het gaat blijven uitverkopen, maar bepaalde lagen van de bevolking gaan het niet meer meemaken.

Sorry, maar als je Tyler afkraakt als headliner voor Lowlands en dan aankomt met QOTSA of Deftones, dan hoor ik daar volgens mij vooral een geboortejaar spreken.
Zo te zien ben je nog niet toegekomen aan begrijpend lezen op de basisschool. Niemand kraakt Tyler af, men analyseert slechts.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: CVS en Novis95
Tyler is echt wel een grote naam maar moet eerlijk zeggen is het ook niet mijn soort hip hop. Daarnaast niet bepaald mainstream en niet al te veel hits gehad.

Iedereen die hier reageert zit veelal in een iets andere bubbel dan de meeste mensen denk ik.

En misschien is de hele festival hype ook wel een beetje aan het aflopen. Het is natuurlijk wel bizar hoeveel er zijn en wat er de afgelopen 10 jaar is bijgekomen.

Anno 2025 trekt Ki/Ki b2b Job Jobse of Marlon Hofstadtt voor LL meer kaarten dan een Lorde of een QOTSA, maar heel goed dat dat (nog) niet geboekt is. Lekker alternatief houden jongens! Wat mij betreft blijft de hardtechno ook lekker thuis. Meer als BSS die lekker veel Radiohead, LCD Soundystem, Underworld en the Streets draait

• Leuk
Waarderingen: gesp en CVS
Dat ben ik wel met je eens, Parcels en Sombr met name. Turnstile is objectief gezien daarentegen wel een passende naam, denk ik. Maar een grotere rockact mag er nog wel bij.
Hierover maak ik me ook meer 'zorgen' dan over de headliners. Vrees meer voor de tweede worp dan voor de eerste...

Regio Noord = Amsterdam en omgeving. Aangezien lowlands ook wel een Amsterdams feestje wordt genoemd zal dit toch aardig invloed hebben.

Ik denk dat het publiek grotendeels bestaat uit werkende zonder kinderen. Dan maakt zo'n schoolvakantie ook helemaal niks uit

Users who are viewing this thread