Lowlands 2026

Tickets binnen. Toch wel weer dit jaar! Denk niet dat het gaat uitverkopen!

Zou mooi zijn als dit ook oproept om wat meer ouderwetse alternatievere band-namen te fixen. Denk dat veel van de doelgroep van de headliners uberhaupt het geld niet heeft voor zo'n weekend door de levensfase :P

Ik vind het echt tof van de nieuwe directeur om een nieuwe richting in te slaan. Had niet verwacht dat die dat zou durven.

Lowlands mag ook wel wat meer verfrissing hebben. Prima als het niet direct is uitverkocht, lijkt mij alleen maar gezond.

Lang leve Lowlands!

Is het anders dan voorgaande jaren dan? Alternatieve (rock)bands staan al jaren niet op #1 meer bij LL. Ik ga sinds 2006 elk jaar, en heb absoluut het gevoel dat deze verschuiving na de afgelaste corona edities is ontstaan.

• Leuk
Waarderingen: elo
Toch interessant om te zien dat het niet uitverkoopt direct, ook bij dtrh.
Ik kan nu aansluiten en direct een ticket kopen. Dit gaat mijn 4e keer Lowlands zijn en dat heb ik nog niet meegemaakt.

Zal vast ook met de line up te maken hebben, maar denk toch dat dit een relatief kleine rol speelt.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met verhalen van mensen die in de resale voor 150 euro goedkoper een ticket weten te kopen.

Vorig jaar heb ik in de resale een ticket gekocht voor onder de 200 euro. Dat ga ik nu weer doen (maar zal vast moeilijker zijn verwacht ik)

Is het anders dan voorgaande jaren dan? Alternatieve (rock)bands staan al jaren niet op #1 meer bij LL. Ik ga sinds 2006 elk jaar, en heb absoluut het gevoel dat deze verschuiving na de afgelaste corona edities is ontstaan.
Het voelt alsof ze meer weg blijven van de makkelijke boekingen en een andere weg in slaan. Daar kan ik ze alleen maar complimenten voor geven.

• Leuk
Waarderingen: olifantengras
Heel benieuwd welk percentage van de kaarten verkocht is. Ik hoop dat het uiteindelijk wel uitverkoopt; heb slechte herinneringen aan de vorige periode dat het niet uitverkocht raakte en we de Charlie en het straattheater kwijtraakten aan bezuinigingen.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Inverted_World
Het voelt alsof ze meer weg blijven van de makkelijke boekingen en een andere weg in slaan. Daar kan ik ze alleen maar complimenten voor geven.
We hebben daar een ander gevoel bij denk ik. Ik heb het gevoel dat de laatste jaren de makkelijke boekingen waren. Dat Lowlands in de hoogtijdagen meer stond voor een alternatieve frisse wind tussen alle 13-in-een-dozijn Festivalletjes. Kunst & muziek hand in hand. Waar je nu toch meer Pop & Merk-activering ziet.

Niet ontzettend erg, ik geniet nog steeds van de kleinere namen, maar complimenten zal ik ze er niet snel voor geven haha.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Synt
Zal vast ook met de line up te maken hebben, maar denk toch dat dit een relatief kleine rol speelt.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met verhalen van mensen die in de resale voor 150 euro goedkoper een ticket weten te kopen.

Vorig jaar heb ik in de resale een ticket gekocht voor onder de 200 euro. Dat ga ik nu weer doen (maar zal vast moeilijker zijn verwacht ik)
Ik denk dat het ook met bredere ontwikkelingen te maken heeft. Nu is Dekmantel opeens wél uitverkocht, maar grote favorieten als Lowlands, Zwarte Cross of Wildeburg dus allemaal nog niet.

Ik dacht in 2015 (niet uitverkocht) trouwens ook van resale te profiteren, maar uiteindelijk was er zo'n laag aanbod en was ik te laat.. Dus dat werd gewoon full price. Laat het een les zijn haha. Ik dacht dat er in die laatste maand alsnog zo'n 8.000 kaarten werden verkocht ook.

Heel benieuwd welk percentage van de kaarten verkocht is. Ik hoop dat het uiteindelijk wel uitverkoopt; heb slechte herinneringen aan de vorige periode dat het niet uitverkocht raakte en we de Charlie en het straattheater kwijtraakten aan bezuinigingen.
80%? Ik zag dat iemand op plek 25k zit, beetje inschatten dan.

Ik denk dat dit een goede ontwikkeling is. Ik ben verliefd op lowlands maar ze moeten even achter de oren krabben welke kant ze precies op gaan met dit beleid.
Elk jaar is het maar duurder en meer meer meer. Ik zie weinig veranderingen die goed zijn voor de festival beleving op en rond het terrein. Om nog maar te wijzigen over de nacht drukte.

Ik ga zeker dit jaar maar na 10 jaar lowlands beginnen dingen me te irriteren.

Ik had vorig jaar op mijn laptop nummer 49028. Maar goed er loggen zoveel mensen dubbel in en weet niet of dat systeem dit jaar anders is?
vorig jaar waren er ook mensen boven de 75.000, dit jaar heb ik niks boven de 28.000 gezien. Nou zegt dat nog niet alles, ik denk dat meer mensen inmiddels weten dat ze later ook wel aan een ticket komen en dat de urgentie om per se vandaag een ticket te kopen wat lager is.

• Leuk
Waarderingen: westlander
Wie is iedereen? Ik hoor daar niet bij namelijk. Behalve Turnstile ga ik al die acts die je noemt overslaan. Flight nummer 18 komt er voor mij aan, ik zit wel gewoon weer klaar om een camper+stroom kaart te fixen.
Hier idem dito. Alleen Turnstile en mocht er niks clashen wil ik wel even bij Lorde kijken.
Het is in ieder geval fijn, lijkt me, dat je favoriete festival er bovenop zit. Zo bedoel ik dat.
Bovenop namen boeken die mij niet boeien. Als ze deftones hadden geboekt hadden ze er ook bovenop gezeten. 😄

vorig jaar waren er ook mensen boven de 75.000, dit jaar heb ik niks boven de 28.000 gezien. Nou zegt dat nog niet alles, ik denk dat meer mensen inmiddels weten dat ze later ook wel aan een ticket komen en dat de urgentie om per se vandaag een ticket te kopen wat lager is.

Rustig de tweede/derde drop afwachten...

Tja lorde en tyler zijn wel 2 uiterste. Lorde is toch niet de kaartenkanon als een billie eilish. Tyler gisteren op youtube gezien, werdt er ook niet warm van. Voor de dance liefhebber is er nog niks en voor de rockers is er wel turnstile, maar nog niet de extra motivatie om t knoopje door te hakken met bv deftones.

Hier ook een bladzijde uit een boomer dagboek… Ook nog geen kaartjes gekocht. Komt dat door de leeftijd? Denk zelf van niet. Vorige keer front row voor Turnstile met die kleine groep in de Bravo en zie veel ‘nieuwe’ artiesten op festivals als Left of the Dial, Sniester, Misty Fields en Here’s the Thing. Wat dan wel? Line up in combi met prijs. Ik ga naar LL voor de muziek. Randprogramma is leuk, maar meestal toch geen tijd voor. En tot nu toe leuke mid- en undercard, maar veel al gezien en voor mij geen 365,- waard. Hip hop en dance niet echt mijn ding, maar veelal wel goed geboekt in dat genre. En dan ga je twijfelen. Voor de prijs van 2022 (255,-) zou ik nu al tickets binnen hebben, maar nu wordt het kijken naar de rest van de line up en misschien een betaalbaar resale ticket. En ja artiesten, beveiliging, tenten enz worden allemaal duurder, dat snap ik best, maar mijn salaris groeit niet zo hard mee. Dus heel misschien toch tot Lowlands en anders bij een van de andere festivals.

Op zich snapt de nieuwe directeur het al, maar ze verliezen gewoon de 'festileaks' achtige mensen. De mensen die van alternatievere muziek houden. En als die niet meer gaan, nemen ze hun vrienden ook niet mee en gaat de hype langzaam weg. Dit zat er vanaf 2023 al een beetje aan te komen. Van mijn groepje van vorig jaar zijn 28 van de 30 afgehaakt, die gaan nu naar Best Kept Secret of Down the Rabbit Hole.

Users who are viewing this thread