Lowlands 2026

Ach ja, vorig jaar was dit te lezen op het forum:

'Ik voelde de hype al langer wat teruglopen. Eerst gingen er echt 30 mensen uit mijn dispuut en inmiddels nog maar 10 ofzo.'

'Heb een stuk minder hype bij de eerste worp, in vergelijking met voorgaande jaren. Ga zaterdag dan ook niet klaar zitten voor een ticket.'

'De hype is gewoon veel minder geworden idd. Merken jullie dat niet om jullie heen dan?'

En dat was ook nog nadat Lowlands al op een enkel terugvallend ticket na uitverkocht was.
Daar heb je gelijk in, maar de tickets die daarna voor een lagere prijs werden aangeboden was in zulke getalen niet eerder voorgekomen geloof ik.

Tickets voor 200/250 euro konden zo gekocht worden. Ik denk dat mensen iets voorzichtiger gaan zijn met het opkopen en doorverkopen van tickets.

DTHR is ook nog niet uitverkocht, terwijl dit enkele jaren toch ook wel een zekerheidje was?

Daar heb je gelijk in, maar de tickets die daarna voor een lagere prijs werden aangeboden was in zulke getalen niet eerder voorgekomen geloof ik.

Tickets voor 200/250 euro konden zo gekocht worden. Ik denk dat mensen iets voorzichtiger gaan zijn met het opkopen en doorverkopen van tickets.

DTHR is ook nog niet uitverkocht, terwijl dit enkele jaren toch ook wel een zekerheidje was?
Het zou natuurlijk best kunnen dat de hype minder is, ik weet het ook niet. Maar zo lang we de verkoop morgen niet hebben gezien, kun je daar niks van zeggen. Kaartverkoop lijkt me de belangrijkste graadmeter voor een hype, meer dan of je in je omgeving hoort dat mensen wel of niet gaan.

Dat DTRH niet is uitverkocht, vind ik ook opvallend. Maar los van dat programma (of dat van LL of BKS), er zit natuurlijk ook echt een einde aan wat veel mensen kunnen uitgeven.

Qua populariteit denk ik dat we niet moeten onderschatten wat het wel/niet hebben van een dance-headliner doet met het 'partyplekpubliek' ;). Veel van hen zullen nu misschien wel aanslaan op New Wave maar ik denk dat het toch minder buzz en 'daar wil je bij zijn'-gevoel genereert als de headline-show van Charlotte of Job&Kiki.
Misschien ontwijken ze dit ook expres. Er is ook geen mysteryland dit jaar dat ongeveer in hetzelfde weekend zit en als je nu met een Tiësto en/of Marlon Hoffstadt was aangekomen, hadden ze misschien te veel volk getrokken dat Lowlands niet wil trekken.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en RobbieV
Ik denk dat de 2e worp fantastisch wordt, want kan me niet voorstellen dat de 1e worp relatief veel geld heeft gekost, moet wel budget over zijn om nog een paar hele goeie namen aan te kondigen. Misschien dat ze toch nog een deftones, interpol, MBV, wat mij betreft underworld nog een keer laten opdraven om wat balans te krijgen in dit toch wat magere experimentele begin. Het is een beetje los zand tot nu toe

Ik denk dat de 2e worp fantastisch wordt, want kan me niet voorstellen dat de 1e worp relatief veel geld heeft gekost, moet wel budget over zijn om nog een paar hele goeie namen aan te kondigen. Misschien dat ze toch nog een deftones, interpol, MBV, wat mij betreft underworld nog een keer laten opdraven om wat balans te krijgen in dit toch wat magere experimentele begin. Het is een beetje los zand tot nu toe
Dat hoop ik met jou. Dan ga ik na denken of ik wel weer ga. Mocht het dan nog lukken om kaarten te krijgen.
Tot nu toe maak ik mij nog niet druk.
Denk dat mijn LL voor mij teveel niet mijn richting op gaat . Te veel wat je het hele jaar wil en kan zien door het land heen. Mis het nieuwe ontdekken steeds meer.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en sjoeske
100% eens, die mensen hebben dit jaar nog meer reden om voor Wildeburg te kiezen.

Overigens lees ik wat dingen over de show van sticks van twee jaar terug. Die was inderdaad geweldig. Maar iemand als Bokoesam was vorig jaar op nagenoeg dezelfde spot ook gewoon heel goed, laat die nou net toevallig ook bij New Wave horen.
Ik vond Bokoesam weinig aan zeker in vergelijking met Sticks.

• Leuk
Waarderingen: rgenis en hendrik1
Dat hoop ik met jou. Dan ga ik na denken of ik wel weer ga. Mocht het dan nog lukken om kaarten te krijgen.
Tot nu toe maak ik mij nog niet druk.
Denk dat mijn LL voor mij teveel niet mijn richting op gaat . Te veel wat je het hele jaar wil en kan zien door het land heen. Mis het nieuwe ontdekken steeds meer.
Precies zo, tickets kun je ook in juli/aug kopen en goedkoper, wacht dus even af waar ze nog mee komen

• Leuk
Waarderingen: StevieU2

New wave headliner? Zou lowlands uberhaupt een lil kleine weer willen programmeren? Mojo heeft er geen moeite mee.
Called it here; maar dit artikel geeft wat meer achtergrond voor degene die er niet aan willen welke invloed new wave heeft gehad

ik denk dat de LL line up redelijk tegenvalt voor mensen die al 3x of meer naar lowlands is geweest.
maar iedereen die hooguit 2 x is geweest gaat dit geweldig vinden.
en ik weet niet waarom maar heb zo een gevoel

Poeh, waar ik jaren geleden al helemaal hyped was bij de eerste namen denk ik dat het na 28 bezochte edities toch wel een beetje klaar is voor mij (of waren het er 29, ben ergens de tel kwijt geraakt met de corona break enzo maar van editie 2 tot vorig jaar elk jaar geweest met uitzondering van 2017).

Vorig jaar kaartje op het laatste moment gekocht voor iets van 200 euro, wie weet als dat dit jaar weer lukt dat ik dan nog een jaar aanhaak.

Geen diss naar het festival overigens, ze zitten vaak boven op de hypes en de sfeer is eigenlijk altijd goed. Maar ben inmiddels wel echt een ouwe lul op Lowlands hahahaha.

We'll see, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Eerst maar eens BKS en Werchter, duurt nog wel ff tot augustus!

ik denk dat de LL line up redelijk tegenvalt voor mensen die al 3x of meer naar lowlands is geweest.
maar iedereen die hooguit 2 x is geweest gaat dit geweldig vinden.
en ik weet niet waarom maar heb zo een gevoel
Sorry, maar dit vind ik best wel onzin. Iedereen moet toch wel enthousiast worden als je Tyler, Geese, Lorde, Turnstile, Blood Orange, Clipse op je line-up hebt staan? Dan zit Lowlands toch gewoon bovenop wat nu goed is?

Laatst bewerkt:
Mager experimenteel los je op door wat legacy acts te programmeren? (Sorry, ik ben on a rampage deze avond. Neem het niet persoonlijk op.) Bovendien staan Blood Orange, Tyler, Floating Points en Voices from the Lake er ook.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Novis95, rrr en WTSGD
Sorry, maar dit vind ik best wel groteske onzin. Iedereen moet toch wel enthousiast worden als je Tyler, Geese, Lorde, Turnstile, Blood Orange, Clipse op je line-up hebt staan? Dan zit Lowlands toch gewoon bovenop wat nu goed is?
Hoewel ik het zelf 100% met je eens ben, qua enthousiasme over de namen denk ik dat de gemiddelde Lowlands ganger Blood Orange, Geese en Clipse niet meteen kennen, maar een Jamie XX, ki/ki, QOTSA, Stromea, Goldband, Lewis Capaldi etc wel. Dus nee niet iedereen is dan meteen enthousiast.

Ik vind het geweldige namen, maar de meeste reacties die ik om mij heen hoor zijn oprecht mensen die bijna geen enkele naam kennen. Als je normaal gesproken 3FM, KINK, Q-Music luistert dan komen de artiesten die jij noemt bijna nooit langs. En een groot gedeelte van de mensen die op een LL komen zijn ook mensen die alleen naar dat soort stations luisteren en niet alle album lijstjes uitzoeken zoals wij hier.

Users who are viewing this thread