Lowlands 2026

Zitten heir ook al een aantal Bravo headliners tussen? Eefje de Visser?
Voor mij blijft dat toch altijd de mooiste spot. Zou een Turnstile daar ook graag zien, maar helaas.

Voor mij blijft dat toch altijd de mooiste spot. Zou een Turnstile daar ook graag zien, maar helaas.
In de llowcast zeiden ze dat ze een bravospot in t donker kreeg, dus dat lijkt me dan afsluiter ja.

Ik ben wel benieuwd wat de kaart verkoop gaat doen, nu verwacht ik dit jaar dat FOMO nog best wel wat zal doen. Maar ik vraag wel een klein beetje of deze koers helemaal de juiste gaat zijn voor Lowlands.

Heb het idee dat ze een beetje gekeken hebben wat "verkoopt" en dat zeggen ze ook een beetje in hun podcast. Maar goed met een voetbal elftal met alleen maar spitsen is geen garantie voor een titel. Ik had het idee dat de vorige 2 edities wel wat positivier waren ontvangen dan dit jaar over het algemeen. Maar misschien is er ook een enorm doelgroep die niet echt op dit forum zitten die hier wel laaiend enthousiast over is.

In mijn groep in ieder geval flinke twijfels, terwijl ik best wel team halfvol ben, maar bepaalde twijfels ook wel begrijp.

Major laser zou ik zelf daar ook neerzetten, a la Skrillex twee jaar terug. Voor de rest, Nia Archives?

• Leuk
Waarderingen: Joost18
Heb het idee dat ze een beetje gekeken hebben wat "verkoopt" en dat zeggen ze ook een beetje in hun podcast.
Neem wat ze zeggen over de line up nooit heel serieus. Als je een jaar magere headliners hebben, dan zeggen ze dat het niet om de headliners gaat. Jaar erop met wat grotere headliners, zeggen ze juist dat het er wel om gaat.

• Leuk
Waarderingen: alois
Ik ben wel benieuwd wat de kaart verkoop gaat doen, nu verwacht ik dit jaar dat FOMO nog best wel wat zal doen. Maar ik vraag wel een klein beetje of deze koers helemaal de juiste gaat zijn voor Lowlands.
Hier ook benieuwd naar. Lijkt online bij de jeugd dan wel goed aan te slaan en dat is toch een beetje de doelgroep van Lowlands.

Ik baalde er al een flinke tijd van dat ik niet naar Lowlands kon dit jaar qua planning. Na deze eerste worp is de fomo er toch minder dan ik had gedacht. Ondanks een van mijn favo artiesten ooit (Lorde) op een van mijn favo festivals.

Komt vooral ook omdat ik niet zoveel met hiphop heb. Tyler, the Creator zou ik dan nog wel willen checken, maar dingen als Clipse, New Wave, Kneecap, IJsland en Jpegmaffia kunnen mij echt niet boeien. Waar ik echt nog minder mee heb zijn acts als Turnstile en Amyl and the Sniffers. De overige grote namen (Sombr, Parcels, Maribou State) vind ik saai of gewoonweg niets (S10, Major Lazer, Antoon). Dan blijven de interessante acts voor mij gewoon heel karig. Naast dus Lorde en een beetje Tyler zijn dat Eefje (maar al vaak gezien), Hermanos Guiterrez, Geese, NNO (maar grapjes van het publiek zijn irritant), Chloe Qisha en Maruja leuk.

Lijkt er gewoon op dat Lowlands zijn best heeft gedaan om mijn ideale Lowlands headliner te boeken en daarom een voor mij zo onaantrekkelijk mogelijk affiche. Das ook knap XD

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het best een aardig Lowlands affiche. Al denk ik niet dat dit zaterdag is uitverkocht.

Ze trekken met deze line up misschien wel bezoekers die voorheen niet naar Lowlands zouden gaan, maar bijvoorbeeld wel naar woo hah

• Leuk
Waarderingen: Mimi
JPEGmafia erkent Lowlands in zijn Instagram story door de lineup te posten + een artist graphic van Lowlands. Belangrijke update

• Haha
Waarderingen: Joris
Ze trekken met deze line up misschien wel bezoekers die voorheen niet naar Lowlands zouden gaan, maar bijvoorbeeld wel naar woo hah
Maar komen die wel naar een 3 (eigenlijk 4) daags festival? Ik gun ze het wel want het is allemaal wel fris en dat hoort ergens wel beloond te worden.

Zo zonde dit. Was er heilig van overtuigd dat ze dat Bravo zouden gaan headlinen
Ik lees net zelfs Heineken als optie. Het jammere is dat het op Lowlands ook nog zou kunnen natuurlijk, qua opkomst. Maar die zijn echt veel te gehyped om lager dan Alpha te staan.

Afgelopen jaar hebben ze naar mijn idee wel lopen experimenteren met de Heineken. Het was altijd een beetje de “net niet” tent(te klein voor de Bravo, te groot voor een andere tent). Nu hadden ze met Wallows, Papa Roach en Mk.gee wel een trio die ze groter hadden kunnen programmeren, maar een closer in de Heineken hebben gegeven. Naar mijn idee mogen ze daarmee wel doorgaan, ben benieuwd wie van deze line up daar past. Nia Archives? Jpegmafia?

dikke, richie hawtin, buraka som sistema, s10, nno, major lazer, kneecap, eefje de visser, amyl and the sniffers, en lorde(wellicht 1 of 2 nummers)

van die acts zou ik nummers herkennen.
en werkelijk alle andere acts??? t zegt me helemaal niets, tyler the creator, new wave, 2 hollis, blood orange , clipse
ik ken de namen wel, maar vraag me af of ik er ooit muziek van gehoord heb.
ik heb ook niets met hiphop

ik ben bang dat ik gewoon te oud ben en te weinig nieuwe muziek luister
t is voor t eerst dat ik t niet jammer vind dat ik niet meer naar LL ga 🥲

objectief gezien is t een prima Line up, en uiteraard gaan er weer 50.000 man n geweldig weekend hebben

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Ik ben hier ook ontzettend benieuwd naar. Ik denk dat ze het dit jaar nog redden met directe uitverkoop, maar dat het binnen enkele jaren niet meer zo soepel uitverkoopt.

De voornaamste koers waar je op kan sturen lijkt me eigenlijk de balans tussen mainstream acts (en een paar party-acts) vs. de rest zit. Dat er vorig jaar veel grote 00s bands stonden en weinig hiphop en nu andersom lijkt me geen programmatische wens, maar een kwestie van tourschema's.

Maar ik ben wel heel benieuwd wat het deel van de bezoekers dat vraag 'wie ga je 100% zeker checken' niet of met enkele acts beantwoordt, gaat doen. Kijkend naar mijn kennissenkring denk ik dat die groep ongeveer de helft is eigenlijk.. En belangrijk. Misschien dat toegankelijke voltreffers als Raye, Job & Kiki, Jamie XX + de sfeer van afgelopen jaar dan een reden kunnen zijn om opnieuw te gaan. Ik denk dat New Wave, Sombr, Major Lazer daar dit jaar het dichtst bij in de buurt komen, maar dat voelt toch wat lichter.

Gaat vol genoeg staan hoor. Veel mensen die hem wel willen zien maar niet direct naar z'n concert gaan op Lowlands
Er waren zo’n 1400 man, nou ja vooral jonge meiden.
Maar ik vond het best wel prima, zijn nieuwe nummers vooral - veel beter live ook dan op het album. Het blijft natuurlijk heel poppy, maar veel nummers hadden een dikke Big2-saus en klonken dan als een poppy Opposites. Goede band ook. Hoe elektronisch het ook klonk, vrijwel alles werd live en heel goed gespeeld. Heel strak ook. Het is me veel te - daar is ie weer - poppy allemaal, maar als ie de oude nummers achterwege laat, snap ik de boeking wel een stuk beter.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Er waren zo’n 1400 man, nou ja vooral jonge meiden.
Maar ik vond het best wel prima, zijn nieuwe nummers vooral - veel beter live ook dan op het album. Het blijft natuurlijk heel poppy, maar veel nummers hadden een dikke Big2-saus en klonken dan als een poppy Opposites. Goede band ook. Hoe elektronisch het ook klonk, vrijwel alles werd live en heel goed gespeeld. Heel strak ook. Het is me veel te - daar is ie weer - poppy allemaal, maar als ie de oude nummers achterwege laat, snap ik de boeking wel een stuk beter.
In welke tent mag je zoon straks draaien ;)? Ik neem aan dat Antoon dat wel even regelt voor hem, dan kan pa ook gratis naar Lowlands.

Users who are viewing this thread