Lowlands 2026

Ik snap die vergelijkbaar met Goldband echt niet. Omdat het een Nederlandse act is? Goldband leek destijds simpelweg de next big thing te zijn, dus de exclusieve boeking was meer dan logisch. Hun 2e album heeft het helaas niet waargemaakt, maar de boeking was logisch. Voor mijn gevoel moeten grote Lowlands boeking wel iéts van een randje hebben.
Is Antoon headliner? En ja, ze vallen toch redelijk in hetzelfde straatje imo. Logische naam, voor anderen niet. Next.

Het is wel een beetje een "muziekliefhebber" line-up heb ik het idee. Echt niet alles is super toegankelijk, en dat is ergens ook wel tof.
Zeker weten. Hoog AOTY-gehalte ook met Geese, Dijon, Blood Orange, Turnstile etc.

De zorgen dat Lowlands ‘te mainstream’ te zou zijn geworden zijn wel weer even verleden tijd denk ik haha.

• Leuk
Waarderingen: superginger en Davidd
Vind ik dus wel, dan leef je toch onder wen enorme steen? Als ik één act er dit jaar had verwacht, was hij het wel. Nogmaals, we zijn het eens dat het kutmuziek is (en zelfs dat is maar een mening), maar ik vind het nogal maf dat je zo inzoomt op Antoon op nota bene een festival waar Goldband ooit headliner was.
Ik vind Antoon wat minder voor de hand liggend dan New Wave, waar je volgens mij niet omheen kunt gezien de impact die zij hebben gehad en hebben op de Nederlandse muziek. Dat vind ik voor Antoon wat minder gelden.
Maar Antoon is wel de grootste popartiest van Nederland en heeft ook voor veel andere artiesten werk geproduceerd. Zijn laatste album vind ik minder. Te veel effectbejag. Bij het eerste nummer hoor je naar de eerste seconde al dat ie toewerkt naar een drop, en dat geldt voor te veel liedjes op die plaat, vind ik. Ik kan de keuze voor hem wel begrijpen.
Vanavond in 013 ga ik zien hoe hij live is. Kan ik hem op Lowlands ook gerust overslaan. 😉

Vind ik dus wel, dan leef je toch onder wen enorme steen? Als ik één act er dit jaar had verwacht, was hij het wel. Nogmaals, we zijn het eens dat het kutmuziek is (en zelfs dat is maar een mening), maar ik vind het nogal maf dat je zo inzoomt op Antoon op nota bene een festival waar Goldband ooit headliner was.
Het was één kleine opmerking he? Maak je het niet wat groot?

Goldband was een enorme hype het eerste jaar en gaf toen een legendarisch optreden. Hebben een paar tijdloze klassiekers gemaakt. Antoon maakt formulematige liedjes voor pubers en studenten. Meer middle of the road dan Antoon wordt het niet. Het is een beetje alsof Lowlands Kensington zou boeken.

Is Antoon headliner? En ja, ze vallen toch redelijk in hetzelfde straatje imo. Logische naam, voor anderen niet. Next.
Ik zei nergens dat Antoon headliner is? Maar hij staat wel hoog op het affiche en op de website. En je geeft ook nul argumenten waarom ze in 'hetzelfde straatje' vallen. :unsure:

Het is wel een beetje een "muziekliefhebber" line-up heb ik het idee. Echt niet alles is super toegankelijk, en dat is ergens ook wel tof. Maar ik merk dus in mijn eigen groep (meer gitaarminded) is het lastig om mensen enthousiast te maken.
Lezen ze daar over Antoon heen 😉

Zo he ik ben wel lekker enthousiast over deze worp. Mijn gehoopte headliner Tyler. Kneecap voor de derde keer zien. Lorde niet razend enthousiast over, maar wel een prima naam boevenaan. Blood Orange nog niet eerder gezien, geweldig album. Clipse nog nooit gezien, geweldig. Dijon benieuwd naar. Geese goede boeking, al trek ik het zelf niet met die stem. Hermanos Gutierrez vind ik heerlijk, lekker in de middag meewiegen. Nia Archives, Floating Points, Ijsland, Jpegmafia (hoog soorschuifgehalte weliswaar), Richie Hawtin, Wunderhorse, Maruja en vooral ook Voices of the Lake. Top.

En dan nog hele rij namen om te ontdekken. Wij zitten er zaterdag weer klaar voor.

Dit is objectief gezien toch gewoon een hele relevante en goede Lowlands-worp?

Ik snap dat sommige genres en zeker Nederlandse artiesten misschien niet bij iedereen goed vallen, maar zeker voor de mensen die verder kijken dan de Alpha/Headliners staan er toch ook zat namen tussen die wel goed, spannend en relevant zijn?

Als ik het op mezelf betrekt zie ik hier op het forum nu al wat leuke tips voorbij komen en moet ik de helft uberhaupt nog voor het eerst gaan luisteren. Voor de rest erg blij met Tyler, Geese, Blood Orange, Floating Points, Kneecap, Richie Hawtin en Voices from the Lake. Wat mag er van mij nog bij? Wat (steviger) gitaarwerk.

Zaterdag weer naar het postkantoor ;).

Het was één kleine opmerking he? Maak je het niet wat groot?

Goldband was een enorme hype het eerste jaar en gaf toen een legendarisch optreden. Hebben een paar tijdloze klassiekers gemaakt. Antoon maakt formulematige liedjes voor pubers en studenten. Meer middle of the road dan Antoon wordt het niet. Het is een beetje alsof Lowlands Kensington zou boeken.
Maar Lowlands heeft Kensington ook gewoon gehad in de Alpha. Volgens mij was dat nog een succes ook.

• Haha
Waarderingen: Novis95
Toch ook knap dat Eefje de Visser - vorig jaar headliner op BKS - toch een beetje verstopt in de midcard staat.
Ik ben ook altijd geneigd om BKS-DTRH-LL op een hoop te gooien, maar BKS heeft een capaciteit van 25.000 mensen en lowlands van 65.000, flink maatje kleiner dus. Daarom was ik verbaasd met Gorillaz als headliner voor BKS, naar verhouding is dat voor hen echt groot

Stonden de azijnzijkers hier op het forum toevallig in 2016 ook in deze zaal?

(ik raad ook iedereen de docuserie aan over 50 jaar Hiphop in NL).
Wat bizar dit joh. Te gek voor woorden. Zeker omdat de publieksfavoriet Dotan was hahahaha. Dan hebben deze gasten toch íets meer betekent voor de muziekindustrie in de laatste 10 jaar.

Mooie eerste worp! Blij met Turnstile, Lorde, Clipse, Tyler, Parcels, Blood Orange, Dijon, Kneecap, Maribou State, Jpegmafia, Wunderhorse en Voices from the Lake. Twee minpunten: New Wave (wtf, doen die op Lowlands) en het mislopen van Deftones.

Ik respecteer je mening, daar mee te beginnen. Maar ik vind het opvallend dat zoveel mensen een issue hebben met New Wave. Natuurlijk begrijp ik de weerstand tegen Lil Kleine. Maar als je verder kijkt: Ronnie Flex stond er recent nog met ADF Family, Frenna vorig jaar met een Alpha show, Bokoesam recentelijk in de Heineken. Jonna Fraser recentelijk in de Heineken. Idaly recentelijk bij de Coca Cola Stage. Het is niet dat het artiesten zijn die Lowlands normaal niet boekt. Nu is het enkel onder een de naam van een legendarisch (ja dat is het) Nederlands hiphop album.

Ik denk dat het vooral komt door de stelligheid waarbij jij een artiest vergelijkt met bijvoorbeeld een Frans Bauer en continue verkondigd het niet bij het festival vind passen.
Terwijl de geschiedenis van de line-ups van Lowlands het tegenovergestelde laat zien, dat deze artiest op dit moment prima bij Lowlands past, net zoals dat Maan er vorig jaar ook paste en Donnie er ook stond in de Bravo. Prima dat je het niks vind, ik heb er ook weinig mee, maar nu klink je een beetje als iemand die zonder onderzoek, ongefundeerde frustraties eruit gooit.

Ik denk dat het vooral komt door de stelligheid waarbij jij een artiest vergelijkt met bijvoorbeeld een Frans Bauer en continue verkondigd het niet bij het festival vind passen.
Terwijl de geschiedenis van de line-ups van Lowlands het tegenovergestelde laat zien, dat deze artiest op dit moment prima bij Lowlands past, net zoals dat Maan er vorig jaar ook paste en Donnie er ook stond in de Bravo. Prima dat je het niks vind, ik heb er ook weinig mee, maar nu klink je een beetje als iemand die zonder onderzoek,
Terwijl de geschiedenis van de line-ups van Lowlands het tegenovergestelde laat zien, dat deze artiest op dit moment prima bij Lowlands past, net zoals dat Maan er vorig jaar ook paste en Donnie er ook stond in de Bravo. Prima dat je het niks vind, ik heb er ook weinig mee, maar nu klink je een beetje als iemand die zonder onderzoek, ongefundeerde frustraties eruit gooit.
Ik heb gezegd dat ik Frans Bauer en Antoon niet bij Lowlands vind passen. Thats it.

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread