Lowlands 2026

Zou Richie echt een hele nacht (verwacht een clubnacht) krijgen? Dat wordt dan echt heel dik!

Er gaan mogelijk echt behoorlijk wat oudgedienden aan Lowlands-gangers afhaken op deze line up, denk ik. Die gaan DTRH of BKS proberen dit jaar, met wel oude rotten en inde-darlings als Byrne, Cave, Gorillaz en XX etcetera.

Als je 40+ ben ken je alleen Richie Hawtin nog uit je rave-tijd, rest is behoorlijk hip(hop) en progressief geboekt.
Dat is overigens niet slecht, maar een groot deel zou zich zo maar eens te oud kunnen vinden ten aanzien van de line up?

• Sad
Waarderingen: Greyhound
Ik begreep ook niet dat hier die leak als onjuist werd verklaard haha. Mja. Prima namen uiteraard.
Ik trok m in twijfel aangezien hij niet helemaal correct op alfabetische volgorde stond, maar zou dan een nog niet definitieve versie zijn

Ik wilde juist zeggen; heel frisse line-up?
Dit juist ja.. het is alleen maal goed hoor. Het is objectief gezien gewoon een goede lichting. En ja zelfs New Wave met al die namen die daar in thuis horen.

Het is niet altijd mijn ding, maar ik vind het echt wel een frisse line-up inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
De grootste en nog steeds meest invloedrijke act uit Nederland in de laatste 10 jaar (New Wave), een van de belangrijkste rappers van nu (Tyler), een heel grote popster (Lorde). Actuele acts Turnstile, Kneecap, Geese, Dijon, Wunderhorse. Daarnaast ander moois als Nia Archives, Floating Points, Maribou State. Goede Nederlandse acts: IJsland, Eefje de Visser, Antoon (al vind ik die laatste te poppy en valt het laatste album flink tegen, maar wie weet is het vanavond juist heel goed in 013). En Blood Orange, die ik echt geweldig vond in TivoliVredenburg.
Mag wel wat meer rock bij, maar prima line-up om mee af te trappen wat mij betreft.

Jaaaaaa Violent Magic Orchestra!! Erg blij met deze lineup
Enorm verrassend hoe sterk die plots in populariteit zijn gestegen (ik vermoed dankzij boiler room). Paar jaar terug nog gezien met misschien 10 andere mensen. Toen hadden ze wel nog een andere stijl (meer tussen Noise & Black metal), terwijl ze nu meer hardstyle industrial klinken.
Ik vond die nieuwe stijl verschrikkelijk, maar ik gun ze wel het succes wel.

New Wave als headliner, ik heb die hele hype om die gasten nooit gesnapt, plus dat er nog iemand met losse handjes bijzit ook....

Er gaan mogelijk echt behoorlijk wat oudgedienden aan Lowlands-gangers afhaken op deze line up, denk ik. Die gaan DTRH of BKS proberen dit jaar, met wel oude rotten en inde-darlings als Byrne, Cave, Gorillaz en XX etcetera.

Als je 40+ ben ken je alleen Richie Hawtin nog uit je rave-tijd, rest is behoorlijk hip(hop) en progressief geboekt.
Dat is overigens niet slecht, maar een groot deel zou zich zo maar eens te oud kunnen vinden ten aanzien van de line up?
Want als je 40+ bent hou je niet van hip hop? :)

Staat toch zat leuks tussen.

Eerste geluiden in onze groep zijn niet mals, niemand kent er wat van. En alles is bij voorbaat al behoorlijk afgeschoten. Misschien dat ik alleen ga dit jaar, want ik zie toch wel wat opties. Zijn er ook luxe opties kwa camping voor 1 persoon?

Mijn eerste indruk is een zeer karige line-up. Ben blij met de headliners, Lorde en Tyler zijn droomhediners voor mij maar verder... maarja, zagen we aankomen. Er tourt nou eenmaal te weinig...

Users who are viewing this thread