Lowlands 2026

Heb ik voor het gemak even gedaan, maar verder dan: "Het is kleutermuziek" kom je niet. Betwijfel ook sterk of je het nieuwe album van hem, het artikel van 3voor12 of een live registratie van ESNS hebt geluisterd. Oftewel, je zit je mening gewoon te spuien zonder enige onderbouwing. Terecht dat je daarop wordt aangesproken.

Het kan je muziek niet zijn, prima, is het ook niet voor mij. Maar dat Antoon echt wel een plek op Lowlands verdient is wel duidelijk.
De uitleg waarom die bekender is bij grote publiek van zijn scharrel dan zijn muziek.

En ja hoor zijn album al tijden terug geluisterd. Blijft kindermuziek in mijn ogen.

Heb ook weleens het idee dat niet iedereen hier demografisch onderlegd is m.b.t. leeftijden in Nederland :) Laten we het zo stellen dat ik denk dat dit forum niet maatgevend is voor een groot deel van het land. Wat ook niet helemaal slecht of wat dan ook is

Nee hij zou dan gewoon komen met zijn eigen muziek, die hij overigens wel zelf produceert. Mijn punt over dat hij ook heel veel muziek produceert was vooral om aanstippen dat het een getalenteerde gozer is en niet zomaar een ventje die studenten muziek maakt.
Kan die ook nog een instrument bespelen? Bij auto-tune ben je ook af hé :P

Sorry het was de singel :) Zal de rest straks in de auto aanzetten. Als de singel maatgevend is voor de rest dan vind ik het niks....

Maar goed als ik het goed begrijp is dit dus totaal anders dan zijn andere albums.

Sorry het was de singel :) Zal de rest straks in de auto aanzetten. Als de singel maatgevend is voor de rest dan vind ik het niks....

Maar goed als ik het goed begrijp is dit dus totaal anders dan zijn andere albums.
Hij heeft wel een duidelijke swing gemaakt. Maar dikke kans dat jij het nog steeds niks vindt.

Ik denk dat hij prima op de plek van Maan kan staan van afgelopen jaar. Kan me herinneren dat we vorig jaar exact dezelfde discussie over haar hadden na haar (destijds) nieuwe album. Ze deed het toen gewoon goed. Zoals anderen eerder ook aangaven. Mooi dat Lowlands nog altijd een divers festival is.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Kan die ook nog een instrument bespelen? Bij auto-tune ben je ook af hé :P

Hij speelt zelf drum, (klassieke) piano en gitaar. Weliswaar gevonden met een keer googlen, wellicht goed om dat zelf ook te doen voor je een mening uit op een forum.

Heb ook weleens het idee dat niet iedereen hier demografisch onderlegd is m.b.t. leeftijden in Nederland :) Laten we het zo stellen dat ik denk dat dit forum niet maatgevend is voor een groot deel van het land. Wat ook niet helemaal slecht of wat dan ook is

Ik volg je niet helemaal wat je probeert te zeggen met bovenstaande citaat? Waarom zouden we kennis moeten hebben van de demografische kenmerken van Nederland? Waar ik wel demografisch onderlegd over ben is Lowlands en dan weet ik zeker dat Antoon past bij die demografie. Verder, als je een onderscheid wilt maken tussen de forum gebruiken en de Lowlands bezoeker denk ik dat de forum gebruiken over het algemeen ouder en meer gitaren gefocust is dan de gemiddelde Lowlands bezoeker.

Daarnaast zeg ik dat die bij het grote publiek zo bekend is aangezien dat die daar mee in alle grote kranten van Nederland aardig in de spotlights heeft gestaan en alle roddelprogramma's op tv kwam.

Dat is toch iets breder uitgemeten dan de muziek die hij maakt hoor. Dat komt niet op de voorpagina's van de krant.
Ik heb dus serieus nog nooit gehoord hierover. Ik zie dat het in de krant die ik lees (4e grootste van Nederland) alleen in een bijzin als voorbeeld voorbijgekomen is in een artikel over privacy van royals.

Allicht dat mijn moeder op deze manier voor het kennis heeft genomen van de naam Antoon, maar mijn moeder gaat ook niet naar Lowlands.

Ik heb dus serieus nog nooit gehoord hierover. Ik zie dat het in de krant die ik lees (4e grootste van Nederland) alleen in een bijzin als voorbeeld voorbijgekomen is in een artikel over privacy van royals. Allicht dat voor mijn moeder dit de eerste kennismaking was met de naam Antoon, maar mijn moeder gaat ook niet naar Lowlands.
Antoon die bij RTL Tonight komt (onderstaand) om zijn manier van produceren te tonen wordt door CVS schijnbaar niet gezien als bekendheid bij het grote publiek maar een fragment bij RTL Boulevard over een mogelijke scharrel wel, het is ook maar waar mensen naar kijken.

• Leuk
Waarderingen: CVS en Archie
Ik heb dus serieus nog nooit gehoord hierover. Ik zie dat het in de krant die ik lees (4e grootste van Nederland) alleen in een bijzin als voorbeeld voorbijgekomen is in een artikel over privacy van royals.

Allicht dat mijn moeder op deze manier voor het kennis heeft genomen van de naam Antoon, maar mijn moeder gaat ook niet naar Lowlands.
Stond vooraan op AD.nl hoor :) Had daarvoor al eens van hem gehoord.

Antoon die bij RTL Tonight komt (onderstaand) om zijn manier van produceren te tonen wordt door CVS schijnbaar niet gezien als bekendheid bij het grote publiek maar een fragment bij RTL Boulevard over een mogelijke scharrel wel, het is ook maar waar mensen naar kijken.

Nee niet gezien maar RTL Tonight kijkt ook geen hond naar dus das niet zo raar :) RTL Boulevard wel (nee kijk ik ook niet)

Hij heeft wel een duidelijke swing gemaakt. Maar dikke kans dat jij het nog steeds niks vindt.

Ik denk dat hij prima op de plek van Maan kan staan van afgelopen jaar. Kan me herinneren dat we vorig jaar exact dezelfde discussie over haar hadden na haar (destijds) nieuwe album. Ze deed het toen gewoon goed. Zoals anderen eerder ook aangaven. Mooi dat Lowlands nog altijd een divers festival is.
Album geluisterd en ja hoor dit kan prima op Lowlands.

Best grappige beats en catchy teksten. In mijn ogen nog steeds dertien-in-een-dozijn muziek. Geen eigen sound, klinkt als zovelen maar goed dat hebben 99/100 Nederlandse pop artiesten in mijn ogen.

En inderdaad wat je zeg met Maan dat kan prima hoor! Vind ik hetzelfde niveau / soort muziek.

Niet mijn ding, zal wel generatie dingetje zijn ofzo weet ik het maar heb er weinig mee dit.
Zolang je het hem geen headliner maakt lijkt het mij prima passen

Hij speelt zelf drum, (klassieke) piano en gitaar. Weliswaar gevonden met een keer googlen, wellicht goed om dat zelf ook te doen voor je een mening uit op een forum.

Ik volg je niet helemaal wat je probeert te zeggen met bovenstaande citaat? Waarom zouden we kennis moeten hebben van de demografische kenmerken van Nederland? Waar ik wel demografisch onderlegd over ben is Lowlands en dan weet ik zeker dat Antoon past bij die demografie. Verder, als je een onderscheid wilt maken tussen de forum gebruiken en de Lowlands bezoeker denk ik dat de forum gebruiken over het algemeen ouder en meer gitaren gefocust is dan de gemiddelde Lowlands bezoeker.

Smiles....niet alles in het leven is serieus :)

Lowlands, drop de line-up gewoon zsm zodat we van dit Antoon gezeik af zijn pls
Gezeik? Gewoon oprechte kans dat hij er staat, dus leuk discussie voer. Wat ik niet snap is dat mensen verbaasd of gefrustreerd zijn als zo'n artiest er staat. Of doen alsof LL normaal dit soort namen niet boekt. Dit soort namen stonden en zullen altijd op het LL affiche staan. Wat het festival juist weer heerlijk maakt.

Goldband in de Alpha als opener vond ik destijds echt een heerlijk begin van de dag om erna weer naar moeilijkere artiesten te gaan.

Wat ik niet snap is dat mensen verbaasd of gefrustreerd zijn als zo'n artiest er staat.
Tenzij het een artiest is die wat met de imago van het festival zou doen. Kan wel wat artiesten noemen waar ik echt gefrustreerd van zou worden als die op LL zouden staan (hoi Azelia Banks).

Tenzij het een artiest is die wat met de imago van het festival zou doen. Kan wel wat artiesten noemen waar ik echt gefrustreerd van zou worden als die op LL zouden staan (hoi Azelia Banks).
Oh zeker, types als Till Lindeman zou ik bijvoorbeeld niet graag op de line-up zien staan.

Benieuwd of ze dit jaar ook weer het NNO uitnodigen. Moet eerlijk zeggen dat ik het elke keer wel echt geweldig vond, maar het nu ook weer mooi geweest is. Een andere vorm van klassieke muziek op LL ben ik altijd voorstander van, en dan het liefst in de Bravo, zoals Joep Beving vorig jaar.

Benieuwd of ze dit jaar ook weer het NNO uitnodigen. Moet eerlijk zeggen dat ik het elke keer wel echt geweldig vond, maar het nu ook weer mooi geweest is.
Ja hier zat ik eigenlijk al na de eerste keer haha, tijd om iets nieuws mooi neer te zetten

Oh zeker, types als Till Lindeman zou ik bijvoorbeeld niet graag op de line-up zien staan.

Benieuwd of ze dit jaar ook weer het NNO uitnodigen. Moet eerlijk zeggen dat ik het elke keer wel echt geweldig vond, maar het nu ook weer mooi geweest is. Een andere vorm van klassieke muziek op LL ben ik altijd voorstander van, en dan het liefst in de Bravo, zoals Joep Beving vorig jaar.
Ik heb zelf de hoop gevestigd op Agnes Obel.

Niet helemaal klassiek, maar bevredigt wel een vergelijkbare behoefte denk ik.

• Leuk
Waarderingen: daily

Users who are viewing this thread