Lowlands 2026

Dat laatste ben ik het mee eens, kindermuziek mag het best wel genoemd worden (hoewel ik het meer onder puber muziek zou scharen). Ach goed mooie van Lowlands dat je altijd wel iets anders leuks hebt staan.
Hij is inmiddels denk ik wel geupgrade naar studenten:

Dit is toch net goldband sfeertje:
(al vond ik goldband op het middag slot super relevant en tof)

Tja ik ben ook geen fan van Antoon. Tegelijkertijd denk ik dat er veel volk op de Alpha zal staan. Als dat zo is, dan is het toch prima. Als er verder maar een mooi evenwicht in het programma zit en er genoeg interessants tegenover staat. En daar maak ik me bij Lowlands nooit druk om. Dat is het mooie: er staan altijd namen op het affiche die de een afschuwelijk vindt en de ander weer prachtig.

Ik blijf ook weg bij de Alpha als Imagine Dragons of Years & Years er staan, om maar wat voorbeelden te noemen.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD, Greyhound en CVS
Ik heb Antoon ooit op het Song van het Jaar-festival in een beschonken bui verteld dat 'ie NPC muziek maakt. Oeps, haha. Dus ik snap de consensus maar ik moet er toch echt van terugkomen: hij is een van de sickste producers die Nederland momenteel kent. Ja, het klinkt soms ietwat generiek en de muziek die hij hiervoor maakte pastte ook niet echt op Lowlands maar die laatste plaat heeft Opposites-vibes. Ik zie hem rustig op de Goldband/Sef/Joost-spot staan. Denk dat het een heel mooi feestje zou worden. Kunnen we daarna weer naar een moeilijke Finse heavy ska band met z'n allen.

Maar als ik moet kiezen heb ik ook liever sor denk ik hahaha.

Ik denk dat Antoon totaal niet zou misstaan op Lowlands, het past een beetje bij het algemene forum gedrag hier om te haten op artiesten die geen muziek maken in de stijl die jij leuk vindt. Antoon is simpelweg een super getalenteerd artiest, produceert heel veel nummers waaronder muziek van S10 en Froukje die hier dan weer wel geliefd worden. Met zijn nieuwe album slaat hij een weg in die prima past op Lowlands en met zijn omvang is de Alpha helemaal niet zo heel gek, en het zou nog volstaan ook. Zijn opener van het album heeft letterlijk The Opposites er op geschreven, ik zie geen reden waarom dit niet zou kunnen. Ik weet niet wie er allemaal bij was op ESNS maar de review wellicht lezen: https://3voor12.vpro.nl/update~b22e...ns26--antoon-solliciteert-naar-de-alpha~.html.

Om nog wat andere dingen te benoemen, ben benieuwd of een van de volgende artiesten een kans krijgen:
- Ares --> tof album uitgebracht en sowieso een diepgaande artiest
- Sor --> heel uniek album en ook al gehint aan Lowlands, zou denk ik ook heel goed passen.
- Rijck --> new wave rapper, mij betreft een goede aanwinst voor de line-up
- Isabel Usher --> vrouwelijke hiphop artiest / rapper, toffe stijl
- Def --> maakte indruk op ESNS
- Bente --> algemene bekendheid gepakt maar zou haar run een plek verdienen op Lowlands? (staat wel al op pinkpop)

Laatst bewerkt:
Dat laatste ben ik het mee eens, kindermuziek mag het best wel genoemd worden (hoewel ik het meer onder puber muziek zou scharen). Ach goed mooie van Lowlands dat je altijd wel iets anders leuks hebt staan.
Maar de kans op Lowlands is groot dat dan heel Lowlands bij Antoon staat en alles wat er tegenover staat je gaat bekijken in een half lege tent.

Houd dit soort reacties lekker voor Facebook. Hoeft je muziek echt niet te zijn. Artiest met 5 nummers op Spotify met meer dan 50 miljoen streams, is meer dan alleen de eventuele scharrel van de prinses.

Een forum krijg je nu eenmaal meningen hé blijkbaar kan je er niet zo goed tegen dat die afwijkend is dan wat jij vindt.

Streams zeggen geen enkele reet of iemand op LL past. Daarnaast zeg ik dat die bij het grote publiek zo bekend is aangezien dat die daar mee in alle grote kranten van Nederland aardig in de spotlights heeft gestaan en alle roddelprogramma's op tv kwam.

Dat is toch iets breder uitgemeten dan de muziek die hij maakt hoor. Dat komt niet op de voorpagina's van de krant.

Prima hoor dat een Antoon op LL staat maar das toch geen headliner materiaal.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Een forum krijg je nu eenmaal meningen hé blijkbaar kan je er niet zo goed tegen dat die afwijkend is dan wat jij vindt.

Streams zeggen geen enkele reet of iemand op LL past. Daarnaast zeg ik dat die bij het grote publiek zo bekend is aangezien dat die daar mee in alle grote kranten van Nederland aardig in de spotlights heeft gestaan en alle roddelprogramma's op tv kwam.

Dat is toch iets breder uitgemeten dan de muziek die hij maakt hoor. Dat komt niet op de voorpagina's van de krant.

100% geen headliner materiaal, maar wel Alpha materiaal.

Daarnaast wat hierboven ook al wordt aangegeven, wordt er denk ik wel is vergeten wat voor goede producer Antoon is als je ziet voor wie hij nog meer muziek maakt.

Je mag prima een afwijkende mening hebben, maar wel onderbouwd. Gok met jouw reactie dat jij er eerder niet tegen kan.
Je hebt mij ook niet horen zeggen of iemand op Lowlands past op basis van streams of dat Antoon als headliner moet komen.
Heb wel nog even voor je opgezocht dat Antoon in 2022 al een nummer 1 hit (en een nummer 2) in de top40. Het grote publiek kende hem al dus voor hij bekend werd als de scharrel van de prinses in 2025.

In de Alpha staan zat kleinere artiesten en vaak genoeg totaal niet vol dus lijkt mij prima.

Producer geen idee. Maar hij zal toch niet als producer op LL komen staan zoals die kerel achter Donna Summer?

Je hebt mij ook niet horen zeggen of iemand op Lowlands past op basis van streams of dat Antoon als headliner moet komen.
Heb wel nog even voor je opgezocht dat Antoon in 2022 al een nummer 1 hit (en een nummer 2) in de top40. Het grote publiek kende hem al dus voor hij bekend werd als de scharrel van de prinses in 2025.

Weet je hoe de top 40 tegenwoordig tot stand komt? Zijn nog wat leukere artikelen over verschenen.

Mijn uitleg heb ik ook gegeven hoor. Lees maar terug.

Daarnaast gokken en aannames.....niet doen :)

Mijn uitleg heb ik ook gegeven hoor. Lees maar terug.
Heb ik voor het gemak even gedaan, maar verder dan: "Het is kleutermuziek" kom je niet. Betwijfel ook sterk of je het nieuwe album van hem, het artikel van 3voor12 of een live registratie van ESNS hebt geluisterd. Oftewel, je zit je mening gewoon te spuien zonder enige onderbouwing. Terecht dat je daarop wordt aangesproken.

Het kan je muziek niet zijn, prima, is het ook niet voor mij. Maar dat Antoon echt wel een plek op Lowlands verdient is wel duidelijk.

In de Alpha staan zat kleinere artiesten en vaak genoeg totaal niet vol dus lijkt mij prima.

Producer geen idee. Maar hij zal toch niet als producer op LL komen staan zoals die kerel achter Donna Summer?

Nee hij zou dan gewoon komen met zijn eigen muziek, die hij overigens wel zelf produceert. Mijn punt over dat hij ook heel veel muziek produceert was vooral om aanstippen dat het een getalenteerde gozer is en niet zomaar een ventje die studenten muziek maakt.

Users who are viewing this thread