Lowlands 2025

Ik hou dit in principe ook altijd aan, maar wat het soms lastiger maakt: vaak gaat dan de keuze naar de buitenlandse artiest ipv de Nederlandse artiest, terwijl het voor de Nederlandse artiest soms de show van hun leven is en ze er maanden naar toe werken 😅 Ik heb er nog geen oplossing voor, haha
Ja, ik kan me shows herinneren van Moss, Typhoon, Kyteman en ook die van Gotu Jim in de X-ray die daardoor extra bijzonder waren. Die van Gotu Jim was echt briljant toen. Je voelde aan alles en iedereen dat dit de show was waar hij al jaren op hoopte. Alles viel daardoor samen. Hoe goed de buitenlandse act ook, dat gevoel heb je bij hen nooit, omdat het niet een soort van gedeelde geschiedenis is.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat buitenlandse acts geen briljante show kunnen neerzetten, begrijp me niet verkeerd.

• Leuk
Waarderingen: rrr
dit jaar worst mijn eerste lowlands na 4 jaar Pukkelpop. Op Pukkelpop (en RW/Pinkpop) laden ik altijd mijn telefoon op in de kluisjes. Alleen zit er volgensmij geen stopcontact in de kluisjes van lowlands.. dus hoe laden jullie je telefoon op?

terwijl het voor de Nederlandse artiest soms de show van hun leven is en ze er maanden naar toe werken
Precies dat! En vind een show op Lowlands vaak ook anders dan bijvoorbeeld in Tivoli of de Melkweg. Alleen Paradiso heeft ook iets magisch voor artiesten heb ik het idee.

• Leuk
Waarderingen: rrr
dit jaar worst mijn eerste lowlands na 4 jaar Pukkelpop. Op Pukkelpop (en RW/Pinkpop) laden ik altijd mijn telefoon op in de kluisjes. Alleen zit er volgensmij geen stopcontact in de kluisjes van lowlands.. dus hoe laden jullie je telefoon op?
Powerbank! Via de bol festival winkel kun je een goede kopen voor 20 euro!

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Ik zie op de website van LL dat de doorverkoop op ticketmaster vannacht stopt om 05:00. Weet iemand of de doorverkoop op ticketswap dan nog wel doorgaat?

Weet niet of deze hier al gepost was maar staan wel wat interessante cijfers tussen:

Totaal bijna 10.000 Glamping bezoekers (helft ervan Glamcamp Deluxe)

Ook 17.000 bezoekers op de groepscampings zelfs tegenwoordig.

Overigens is deze Lowlandicus er voor het eerst sinds 2011 (m.u.v. 2012 en de Corona jaren) niet bij helaas. Deze fomo is zeker aanwezig maar ben benieuwd naar jullie verhalen! :)
Jammer dat je er niet bij kan zijn, wat is de reden? Als je het niet wil delen ook prima hè?

Ik zie op de website van LL dat de doorverkoop op ticketmaster vannacht stopt om 05:00. Weet iemand of de doorverkoop op ticketswap dan nog wel doorgaat?
Zie onderstaande:
TicketSwap gaat inderdaad door. Dat komt omdat de doorverkoop weliswaar stopt op donderdag, maar de doorstuurfunctie werkt nog wel. En degenen die hun kaartje verkopen via TicketSwap, moeten eerst hun ticket doorsturen naar een mailadres van TicketSwap. Zodra het kaartje is verkocht, stuurt TicketSwap het kaartje weer door naar het Ticketmaster account van de koper.

Powerbank, alleen gebruik mijn telefoon vrij weinig op een festival dus laad hem gewoon elke nacht op ,op de camping.

• Leuk
Waarderingen: emilejol en snackneus
Jammer dat je er niet bij kan zijn, wat is de reden? Als je het niet wil delen ook prima hè?

Een bruiloft, dus een goede reden om een jaar over te slaan wel!

Onze Lowlands groep (iets van 20 man) van de jaren pre Corona is overigens wel bijna helemaal gestopt met naar LL gaan om verschillende redenen, maar als het aan mij ligt ben ik er volgend jaar gewoon weer bij :)

Er is de afgelopen jaren ook een soort heuvel/activatie van vodafone(?) op het terrein waar bovenop een heleboel stopcontacten zijn. Prima plek om even wat te eten/drinken terwijl je telefoon oplaadt. Powerbank blijft wel de beste optie, denk ik.

• Leuk
De hype begint hier ook astronomische vormen aan te nemen!:love: Wegens verplichtingen helaas vrijdagochtend 'pas' op het festival, maar mijn vrienden zijn zo lief om morgen mijn campingspullen al mee te nemen. Niks te klagen!

Ik hoop in ieder geval -een deel, je weet hoe het gaat- de volgende acts te zien en dikgedrukt hoe dan ook de hele show en het liefst voorin (of in de pit)
Planning:
Vrijdag - Marathon, CMAT, Boko Yout, Obongjayar, QOTSA, Tramhaus (beste spot van het festival IMO)
Zaterdag - Joep Beving, Weval, Squid, Vampire Weekend, The Murder Capital, The Dare
Zondag - Ploegendienst of Kasper vd Laan, Sarah Julia, BCNR, Fontaines, Mk.Gee, Eivør

Verder een beetje rondlopen en me hopelijk laten verrassen. In de nacht kijken we wel weer waar we zin in hebben. Ben een dag later en dus frisser dus hoge verwachtingen!

Meer mensen bij wie het ticket niet laadt in de Ticketmaster app? Mijn het tabje mijn evenementen blijft de pagina aardig leeg.

Via de site zijn mijn tickets wel zichtbaar, maar mijn ticket alvast laden in de app, zoals ze aanraden gaat (nu?) niet.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Je kunt ook een powerbank huren á €12,50 voor het weekend en dan kun je oneindig die weer inruilen voor een volle powerbank bij de verschillende oplaadpunten.

Zie: https://volt.preo.shop/lowlands-2025-2

Ik neem zelf iets van 2 of 3 powerbanks mee van huis. Zijn ook altijd wel vrienden die een dagje stroom tekort komen.

En dit staat trouwens keurig in de FAQ van Lowlands ;)

• Leuk
Meer mensen bij wie het ticket niet laadt in de Ticketmaster app? Mijn het tabje mijn evenementen blijft de pagina aardig leeg.

Via de site zijn mijn tickets wel zichtbaar, maar mijn ticket alvast laden in de app, zoals ze aanraden gaat (nu?) niet.
Ja zowel mijn vriendin als ik hadden hier last van. We kregen de tip dat je de tickets ook kunt tonen in de mobiele webpagina van Ticketmaster en dat je ze vanuit daar ook kunt inladen in Google Wallet of de Apple-variant daarop. Dan ben je niet meer afhankelijk van de Ticketmaster app.

Gebruik je de nieuwe ticketmaster app al?

(Om onverklaarbare reden hebben ze een identieke nieuwe app uitgebracht… vanuit developer perspectief echt onzinnig)

Users who are viewing this thread