Lowlands 2025

Zo, respect. Dan zijn duizenden bands langs je heen gegaan. Pink Floyd, Jeff Buckley, Foo Fighters, Radiohead, ...
Wat was voor jou de absolute topper?
Ik denk toch wel Prodigy. Elbow vond ik ook tof. Wat meer recent zeg ik Underworld ook top.

• Leuk
Waarderingen: freezeroz
Ik denk toch wel Prodigy. Elbow vond ik ook tof. Wat meer recent zeg ik Underworld ook top.
Underworld was het jaar dat ik geen tickets had....

Prodigy afgezegd en toen kwam de Staat.

Hoop dat ze nog wel keer terug keren. Band als Foo Fighters kan je denk wel vergeten op LL.

Das meer voor Werther of Pinkpop. Pinkpop Stones en Metallica in één jaar. Das budget technisch niet te doen op LL i.v.m. veel meer podia.

The Cure zou nog wel tof zijn.

The Cure is niet perse mijn ding

Ik moet ook zeggen dat ik met al die festivals en losse concerten soms niet echt meer scherp heb wie ik allemaal gezien heb en wanneer.

The prodigy is een van de weinige waar ik warme herinneringen aan heb omdat mijn overleden tante en ik een zomer de the prodigy min of meer gevolgd hebben door België en NL.

Zelfde met Pearl Jam.

• Geweldig
Waarderingen: LLoww en nieuwsgierig
Nog ff inhakend wat mijn mooiste waren persoonlijk.
Foo Fighters 3x elke keer weer overdonderend
System of a down
Snowpatrol/ mumfort and sons lekker relaxt op de wei bij alpha
Het modder spektakel zie[ you tube]
De Hema tent party.
En toch ook Faithless volgens mij 2006.
Mis toch wel de grote rock acts als afsluiters. Maar ja tijden veranderen. Ik zoek wel wat anders . Er is genoeg gelukkig.
Veel plezier allemaal volgende week.
Volgende week staat letterlijk Queens of the Stone Age als afsluiter op Lowlands en Fontaines DC als subheadliner. Hoe is dat “tijden veranderen”, dat er geen rock meer zou zijn?

Vorig jaar nog Idles op de zondag… Meer dan genoeg kwaliteit aan rock. En dan benoemen we de kleinere bands nog niet eens zoals Soft Play, soapbox, The Murder Capital, black midi, etc.

Even denken, ik vind teveel leuk....

Maribou State, N.E.R.D, Gorillaz, Idles en Kendrick staan toch wel in mijn favo lijstje. Bij de kleinere pleziertjes Migos en Brockhampton.

Meest onverwachte plezier was in de Desperados, met een niet te missen stroboscoop, opblaasbare Desperadoflessen en strandballen met Scooter als ondertiteling. Dat was 2017 denk ik.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jake87 en soepstengel

Maribou State, N.E.R.D, Gorillaz, Idles en Kendrick staan toch wel in mijn favo lijstje. Bij de kleinere pleziertjes Migos en Brockhamptom.

Meest onverwachte plezier was in de Desperados, met een niet te missen stroboscoop, opblaasbare Desperadoflessen en strandballen met Scooter als ondertiteling. Dat was 2017 denk ik.
brockhamptom... die staan bovenaan bij mij.. :)

Volgende week staat letterlijk Queens of the Stone Age als afsluiter op Lowlands en Fontaines DC als subheadliner. Hoe is dat “tijden veranderen”, dat er geen rock meer zou zijn?

Vorig jaar nog Idles op de zondag… Meer dan genoeg kwaliteit aan rock. En dan benoemen we de kleinere bands nog niet eens zoals Soft Play, soapbox, The Murder Capital, black midi, etc.
Dan heb ik het over de absolute zondag afsluiter. . Eind van het festival betreft de bands. Ik weet ook dat er meer is op de andere dagen. Maar een echte knaller mis ik gewoon op de zondag einde. En dat gaf ik al aan' tijden veranderen. En ja ik ben meer van de echte spelers en niet van al die electrobandjes die ingestart moeten worden. Voor een artiest.
Maar dat is mijn ding. Voel je niet bezwaard.

Zo, respect. Dan zijn duizenden bands langs je heen gegaan. Pink Floyd, Jeff Buckley, Foo Fighters, Radiohead, ...
Wat was voor jou de absolute topper?
Als je echt de allereerste editie meetelt in 1970 dan moet ik je teleurstellen vanaf 1993 ben ik begonnen en alleen 2005 gemist….. Radiohead kende ik toen alleen van hun hitje, daarna nog in Paradiso gezien….. er is inderdaad heel veel voorbij gekomen. Faithless toen het nog gaaf was. Prodigy was legendarisch. Korn op LL. Pennywise, Osdorp Posse waarbij de hele tent afgebroken werd. Tool (allereerste editie op 1 dag, Stone Temple Pilots, Tool en RATM, are you kidding me). FF eerste keer helaas gemist, net als Coldplay, al heb ik daar minder mee.

Bij Gotu Jim krijgt je inderdaad ook wel wat moshpits maar die zullen denk ik vrij vriendelijk zijn, wanneer Mula B afsluit met D2 is het meestal iets minder aardig. De show van Mula B is overigens echt mega goed! Rangel die het album Narcopop mee heeft geproduceerd en een groot aantal heeft in de live show heeft de show echt een aanzienlijke upgrade gegeven tegenover wat Mula B vroeger deed op het podium.
Hoezo is een moshpit minder vriendelijk? Help me out? Is dat die kechrappert?

Ik heb Fontaines DC, Vampire Weekend en BCNR (wel het Ants from up there album, waar ze niks meer van spelen) op Vinyl. Ga zeker even een kijkje nemen bij plato op LL om te kijken of ik een LP ter herinnering kan aanschaffen. Echter zijn de prijzen wel erg duur vind ik.
Mooi dat er meer van die “gekkies” zijn 😇💫

Prijzen van vinyl zijn sowieso hoog, helaas weet iedereen weer wat de waarde van vinyl is.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
brockhamptom... die staan bovenaan bij mij.. :)
Same. Legends. Wat een tijdperk. Dankzij dat optreden m’n vriendin ontmoet.

Daarvoor was Nils Frahm trouwens ook geweldig.

Eerste lowlands was werken in 2009 met shifts van 4 uurtjes. Heerlijke tijd gehad, ook vooral op de crewcamping in dat buurthuis waar je blikjes Bavaria voor een euro kon kopen.

Ik zou bijna denken dat je me kent. In je opsomming staan met Pink Floyd, Foo Fighters en Radiohead al 3 uit mijn top 10 aller tijden🤣.
Lastig te zeggen wat mijn absolute topper was in al die jaren.
Ik ga dan (vwb Lowlands) toch voor bands die me wisten te 'betoveren' tijdens hun show.
In willekeurige volgorde:
Type O Negative
Underworld
The XX
Tame Impala
Chemical Brothers
War on Drugs
Infadels
Suede
Last Shadow Puppets
Slayer
Moloko
Spinvis
Prodigy
Saybia

Maar het rijtje namen dat ik in al die jaren op LL, gewoon (om wat voor reden dan ook) niet gezien heb is mischien voor mij nog wel indrukwekkender.

Rammstein
Green Day
Smashing Pumpkins
Oasis
Rage Against The Machine
Radiohead
Fatboy Slim
Toy Dolls
Arcade Fire
Enz.......
Rammstein inderdaad ook legendarisch. Was op buitenpodium (Dommelsch?). Wel gezien. Type o negative ook tof. Green Day wel gezien vond ik toen niet cool. Zat meer in Pennywise. Vond ze te soft. Of Life of Agony akoestisch waarbij de zaal bestormd werd toen we binnen zaten.

The XX ook bizar goed inderdaad. Slayer was gaaf, maar niet supergoed. Dan vond ik een Architects of PWD beter in dat genre.

En wat dacht je van Biffy Clyro als last minute invaller in volgens mij 2007

• Leuk
Waarderingen: freezeroz

Maribou State, N.E.R.D, Gorillaz, Idles en Kendrick staan toch wel in mijn favo lijstje. Bij de kleinere pleziertjes Migos en Brockhampton.

Eerste keer NERD was inderdaad ook heel vet. Net als eerste keer Limp Bizkit.

• Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig en eva84

Users who are viewing this thread