Lowlands 2025

Hi ik ben nieuw hier, ik krijg al de zenuwen van al jullie berichten! Denken jullie dat Sammy Virji ook in de Bravo gewoon zijn eigen stijl (UK, zie boiler room) gaat draaien? Mijn ervaring is wel dat de Bravo meestal gewoon duister wordt rond een uur of 1:00 a 2:00. Het scheelt wel dat Joy Orbison voor hem staat. Ik heb weinig vertrouwen in dat het typische Bravo publiek dat kan waarderen.

Edit: ik denk trouwens dat hij veel beter overdag of begin van het nachtprogramma had gepast! Denk aan optreden van Fred Again.. van 2 jaar geleden.

Laatst bewerkt:
Waar kijk je het meest naar uit op vrijdag?
CMAT
Wat zou weleens kunnen verrassen op vrijdag?
Arca
Waar kijk je het meest naar uit op zaterdag?
Chappell Roan
Wat zou weleens kunnen verrassen op zaterdag?
Ecca Vandal
Waar kijk je het meest naar uit op zondag?
Fontaines D.C.
Wat zou weleens kunnen verrassen op zondag?
Sofia Isella / Mk.Gee

Zijn er niet-muzikale activiteiten waar je naar uitkijkt?
Uitbrakken op de Alpha heuvels
Wat ga je (in ieder geval) eten?
Rotdog
Waar kijk je het meest tegenop?
WC-rij nabij de Alpha
Wat wordt het drukst bezochte optreden op LL?
Job Jobse & Ki/Ki
Welk optreden wordt door 3voor12 op nummer één gezet?
FKA Twigs of Raye

Waar kijk je het meest naar uit op vrijdag? Mijn camping stoeltje uitklappen en een (nog koude) halve liter pils openen.
Wat zou weleens kunnen verrassen op vrijdag? Boko Yout
Waar kijk je het meest naar uit op zaterdag? The Murder Capital
Wat zou weleens kunnen verrassen op zaterdag? Not A Fan
Waar kijk je het meest naar uit op zondag? Fontaines D.C.
Wat zou weleens kunnen verrassen op zondag? Hamdi
Zijn er niet-muzikale activiteiten waar je naar uitkijkt? Kasper van der Laan
Wat ga je (in ieder geval) eten? Hans Worst
Waar kijk je het meest tegenop? De reis vanuit Den Bosch naar mijn opgezette tent
Wat wordt het drukst bezochte optreden op LL? Job Jobse & KI/KI
Chappell Roan

• Leuk
Waarderingen: Archie
Hi ik ben nieuw hier, ik krijg al de zenuwen van al jullie berichten! Denken jullie dat Sammy Virji ook in de Bravo gewoon zijn eigen stijl (UK, zie boiler room) gaat draaien? Mijn ervaring is wel dat de Bravo meestal gewoon duister wordt rond een uur of 1:00 a 2:00. Het scheelt wel dat Joy Orbison voor hem staat. Ik heb weinig vertrouwen in dat het typische Bravo publiek dat kan waarderen.

Edit: ik denk trouwens dat hij veel beter overdag of begin van het nachtprogramma had gepast! Denk aan optreden van Fred Again.. van 2 jaar geleden.
Hoi en welkom! Die set van Tomorrowland ligt volgens mij in dezelfde lijn, dus daar ga ik op Lowlands ook gewoon vanuit.

Ik kan me ook Bravo-nachten herinneren met bijvoorbeeld Fatima Yamaha, Hunee, Four Tet, dus ik vind soms wel dat het "typische Bravo-publiek" teveel wordt gelijkgesteld aan harde techno. Die nachten zijn er zeker, maar dat is niet per se èlke nacht. Druk zal het er vast wel zijn en drugs zullen zeker worden gebruikt, dus dat lijkt me verder wel een typische Bravo-nacht ;)

Nou heeft Sammy Virji wel twee, best wel verschillende, gezichten. Aan de ene kant de bijna dubstep achtige UKG(zie bijvoorbeeld zijn nieuwe plaat “Dis Badman”) en aan de andere kant de bijna Chris Lake achtige popplaatjes(Summertime Blues). Als je die Tomorrowlandset van hem bekijkt, heb ik wel een beetje het idee dat de set een beetje in beton gegoten zit. Hij heeft gewoon best wel veel hits, die hij allemaal in 1,5 uur moet proppen. Misschien dat ie alles omgooit en veel grimmiger gaat draaien omdat ie zo laat staat, maar ik ben er bang voor… Voor hem is dit ook gewoon een willekeurig festival in Nederland, waar hij niet zo veel binding mee heeft.

Ik denk dat dit een bewuste zet is van Lowlands programmering om het grimmige een beetje uit de nacht te halen door relatief gezien wat ‘vrolijkere’ DJs neer te zetten. Zie ook The Black Madonna.

Ze hadden ook voor de typische wat meer ‘grimmige’ vibe kunnen gaan met meer hardtechno bijv maar doen dat bewust niet tijdens peaktime.

Alsnog krijgen alle DJs wel een soort briefing met wat voor soort festival het is, hoe groot de tent is etc en passen daar (als het goed is) hun set dan wel voorbereiding daarvoor op aan. Joy Orbison verwacht ik dat die ook echt anders zal dan draaien dan in een kleinere setting.

Maar goed, je ziet genoeg DJs de plank wat misslaan met te ‘moeilijke’ muziek. Ik hoop juist op spannendere, diversere sets. Als men dat te moeilijk vindt is er genoeg iets meer ‘mainstream’ te vinden (ja, de Haciënda is die kant op) en bijv Lammer draait niet in de Bravo.

Ik denk dat dit een bewuste zet is van Lowlands programmering om het grimmige een beetje uit de nacht te halen door relatief gezien wat ‘vrolijkere’ DJs neer te zetten. Zie ook The Black Madonna.

Ze hadden ook voor de typische wat meer ‘grimmige’ vibe kunnen gaan met meer hardtechno bijv maar doen dat bewust niet tijdens peaktime.

Alsnog krijgen alle DJs wel een soort briefing met wat voor soort festival het is, hoe groot de tent is etc en passen daar (als het goed is) hun set dan wel voorbereiding daarvoor op aan. Joy Orbison verwacht ik dat die ook echt anders zal dan draaien dan in een kleinere setting.

Maar goed, je ziet genoeg DJs de plank wat misslaan met te ‘moeilijke’ muziek. Ik hoop juist op spannendere, diversere sets. Als men dat te moeilijk vindt is er genoeg iets meer ‘mainstream’ te vinden (ja, de Haciënda is die kant op) en bijv Lammer draait niet in de Bravo.
Ze hebben wel duidelijk een afslag gemaakt in hoe ze die bravo hebben geprogrammeerd. Piektijd rond half 3 en daarna langzaam uit laten faseren? Die laatste spot zaterdagnacht kan me nog steeds zo fascineren. Als je kijkt naar de laatste paar jaar met Ki/Ki, Job Jobse en Mall Grab, dan valt BSS natuurlijk totaal buiten de boot. Zeker als je ook meerekent dat ze lammer op dezelfde tijd in de India hebben gezet. Die zaterdag Bravo hebben ze voor me gevoel zo sober mogelijk ingevuld, zodat er zo veel mogelijk mensen naar andere tenten gaan en de drukte een beetje behapbaar wordt.

De Adonis in als heel LL bij Job/Kiki staat
London grammar
Raye
Chris Stussy
Khuaranbin
Molchat Doma

Magic Tom & Juri
Veel bier (en okonomiyaki)
Pas op vrijdag aankomen, maar t kon helaas niet anders
Job/Kiki

FKA Twigs

Ze hebben wel duidelijk een afslag gemaakt in hoe ze die bravo hebben geprogrammeerd. Piektijd rond half 3 en daarna langzaam uit laten faseren? Die laatste spot zaterdagnacht kan me nog steeds zo fascineren. Als je kijkt naar de laatste paar jaar met Ki/Ki, Job Jobse en Mall Grab, dan valt BSS natuurlijk totaal buiten de boot. Zeker als je ook meerekent dat ze lammer op dezelfde tijd in de India hebben gezet. Die zaterdag Bravo hebben ze voor me gevoel zo sober mogelijk ingevuld, zodat er zo veel mogelijk mensen naar andere tenten gaan en de drukte een beetje behapbaar wordt.
Zeker met eens, kijk ook maar naar BSS tegenover Lammer, dat is hopelijk druktetechnisch een goede keuze. En ze gingen ook meer lichten hangen in de india toch!?

Haha jij denkt dat dat invloed heeft op het weer?!!
HET GAAT EEN HELE MOOIE ZONNIGE EN DROGE EDITIE WORDEN!!!
Nee, ik denk niet dat het invloed heeft. Ik probeer wel de bittere teleurstelling te voorkomen dat ik mezelf al rijk heb gerekend en het weer ineens toch tegen lijkt te vallen.

Maar goed, volgens mij willen we allemaal goed weer. Laten we daar allemaal maar heel hard op hopen/manifesteren/niet jinxen :)

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Nee, ik denk niet dat het invloed heeft. Ik probeer wel de bittere teleurstelling te voorkomen dat ik mezelf al rijk heb gerekend en het weer ineens toch tegen lijkt te vallen.

Maar goed, volgens mij willen we allemaal goed weer. Laten we daar allemaal maar heel hard op hopen/manifesteren/niet jinxen :)
Plus, de modellen van het KNMI lopen nog wel wat uiteen voor het weekend, vooral voor de zondag en de maandag erna. Regenvoorspellingen hebben sowieso altijd weinig zin anderhalve week van te voren; volgende week rond deze tijd is er wel een beter idee van hoe het er uit gaat zien ;)

Zou het verhaal hierachter wel willen weten. Als je naar Sziget kijkt, staan daar een aantal (hardere/grotere) dj's die een aantal jaar geleden in de Bravo waren geplaatst, maar waar nu voor wordt gekozen om dat niet te doen.

Queens of the Stone Age
Wodan Boys
Sef
Royel Otis
Fontaines DC en de complete India-nacht
Jamie XX in de Alpha

Kasper van der Laan, beetje chillen op de camping
Beef Chief
De comedown op maandag
Chappell Roan

FKA Twigs

• Leuk
Waarderingen: koekebakker

Users who are viewing this thread